• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella Daniel Wellington-tråden

P

Philippe Stern

Guest
Jag känner Edward
12496225_10153636652351773_2492624478660292132_o (1).jpg
 
D

Deleted member 1154

Guest
Känner dessvärre inte till Regal sen tidigare men nu när jag kollade på deras klockor så fastande jag för denna, mycket snyggare än en Rolex och ser mer "originell" och exklusiv ut i mina ögon. Sen är det som sagt quartz, så slippar man ställa om klockan :)
R97003-132_2.jpg

Har Rolex snott sin design från Regal, vilken grej... :)

Jag såg föressten en "Grand DW" som har inhouse verk m.m. funderar på att starta en "är denna klocka fejk tråd" för att stämma av läget :)
 
Senast redigerad av en moderator:
Har Rolex snott sin design från Regal, vilken grej... :)

Jag såg föressten en "Grand DW" som har inhouse verk m.m. funderar på att starta en "är denna klocka fejk tråd" för att stämma av läget :)
Grand DW är deras exklusiva linje, endast inbjudna av självaste Filip erbjuds att köpa dessa, där de bland annat har tourbillion-klockor och liknande. Även klockor i platina, något för dig @Apansson?
 
D

Deleted member 1154

Guest
Grand DW är deras exklusiva linje, endast inbjudna av självaste Filip erbjuds att köpa dessa, där de bland annat har tourbillion-klockor och liknande. Även klockor i platina, något för dig @Apansson?

Wow vilken breaking news, "Grand DW" är bekräftat att det verkligen finns alltså, jag är mållös...det är mycket ryktesspridning kring det märket.... Det är en täckt glaskub på Fifth Avenue med "DW" och en siluett av en klocka också, nån som har med i det scoopet?

Kan det vara en concept store på gång?
 
Det här måste göra Daniel Wellington aningen förgrymmade, eller?

Classic-Preston-Gold-Main_e0308fd9-aa73-4ef3-9ef0-44fba8011a4f.jpg
Det där är ju totalt oacceptabelt, borde de inte bli stämda eller något? Den ser dock inte ut att vara i 18k som DW, alltså en helt värdelös klocka. Men i och för sig är det som Hublot och AP, Hublot har tagit designen rakt av kan man ju nästan säga.
 
Wow vilken breaking news, "Grand DW" är bekräftat att det verkligen finns alltså, jag är mållös...det är mycket ryktesspridning kring det märket.... Det är en täckt glaskub på Fifth Avenue med "DW" och en siluett av en klocka också, nån som har med i det scoopet?

Kan det vara en concept store på gång?
Nej, inte på fifth avenue. Filips nya lägenhet är bara en täckmantel, det är egentligen kontoret för Grand DW.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Här är den , Grand DW ... gjorde en sökning på internettet , står D W nånting längst ner....

DeWitt-Academia-Grand-Tourbillon-watch-17.jpg
 

Ale

Cartier
Haha. Skriver man att klockan är "en sk quartz" för att låta novis och sen använder termer som "tappar/fortar sig" så har man röjt sig själv.
Tappar och fortar sig använder man bara om man är hyfsat medveten om automatiska/mekaniska klockor.

Lite mer finess hade varit önskvärt. Jag har aldrig dissat en trådstart men den här var bara för uppenbar :)

Haha, klockrent. Jag tog det också på "en s.k. quartz". "En i guld" var ju också ett ganska genomskinligt bete. Jag simmar vidare. Trolltrådar är så förutsägbara :D
 

mps

Cartier
En custom-made DW idag i vitguld, älskar den!
IMG_8893.JPG
Schyst!
Fille ska skicka min custom DW på torsdag tror jag. Bör få den nästkommande måndag.
Den är enligt information handsnidad av blinda nunnor från Nepal.
Materialet ska vara någon unik mixtur med titan och nachochips.
Med en en urtavla av elfenben från en skendräktig transexuell elefant.
Ser verkligen fram emot att de ett ur från deras lite lyxigare avdelning.
 
Schyst!
Fille ska skicka min custom DW på torsdag tror jag. Bör få den nästkommande måndag.
Den är enligt information handsnidad av blinda nunnor från Nepal.
Materialet ska vara någon unik mixtur med titan och nachochips.
Med en en urtavla av elfenben från en skendräktig transexuell elefant.
Ser verkligen fram emot att de ett ur från deras lite lyxigare avdelning.
Lägg gärna upp den i tråden då, deras exklusivare ur håller en extremt hög standard!
 
För några år sedan var jag på intervju på DW för tjänsten som ehandels chef. Då jag inte riktigt kände för att slänga på mig billigt skit så köpte jag ett av deras natoband och stoppade på min dåvarande seamaster. När jag väl sitter där så går intervjun riktigt bra och så såg killen som intervjuade mig vad jag hade på armen och frågade varför jag inte hade en DW på armen. Jag kunde inte hålla käft så jag sa att jag inte gick gärna satte på mig billigt skit men att jag uppskattade det de gjorde för att populärisera natobanden. Lol Jag fick inte jobbet om vi säger så. Jag måste fan lära mig ljuga.
 
Senast ändrad:

dauit

Panerai
2-Faktor
För några år sedan var jag på intervju på DW för tjänsten som ehandels chef. Då jag inte riktigt kände för att slänga på mig billigt skit så köpte jag ett av deras natoband och stoppade på min dåvarande seamaster. När jag väl sitter där så går intervjun riktigt bra och så såg killen som intervjuade mig vad jag hade på armen och frågade varför jag inte hade en DW på armen. Jag kunde inte hålla käft så jag sa att jag inte gick gärna satte på mig billigt skit men att jag uppskattade det de gjorde för att populärisera natobanden. Lol Jag fick inte jobbet om vi säger så. Jag måste fan lära mig ljuga.
Hur bitter känner du dig nu, några år senare och med en förväntad omsättning på 1,5 miljarder inom nåt år:D?
 
Hur bitter känner du dig nu, några år senare och med en förväntad omsättning på 1,5 miljarder inom nåt år:D?
Hyfsat faktiskt. Dock så fick jag andra möjligheter längre fram men det hade varit ett duktigt steg i karriären. Har för mig att de hade en omsättning på webben redan då som var större än 100mil. Hade varit kul att vara med på det tåget.
 
Topp