• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

DOXA-tråden - Fans of DOXA, Synchron, Aquastar, Rick Marei osv.

Maro

Audemars
IMG_9634.JPG
 

Gentle_Giant

Cartier
Här ploppar det upp något kul. @Gentle_Giant fram med boken och strössla information över oss :)
https://www.ebay.com/itm/112271150467

IMG_9659.JPG
IMG_9660.PNG
IMG_9661.PNG

Aldrig sett den! Boken har jag dessvärre inte tillgång till atm men är rätt säker att den modellen inte finns med någonstans där :/ Återkommer!

Är det därifrån Omega Planet Ocean fick sin boett? :)

Mja, den delar boett med Omega SM300 och Eberhard Scafograf bland annat, inte ovanligt att flera märken hade samma boett. Vem som var först vet jag inte!
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Så.

Nu kan jag vara med i denna tråd. Det blev inte den gula, utan @Jaggis sålde på mig denna vandringspjäs (inte så svårt jobb att göra). :)

På väg hem igår kväll, klockan går lite fel...
IMG_4728.jpg


Ställd, länkfixad och klar...
IMG_4743.jpg


Första och andra intryck: cool

Svinbra ju! Frågan är nu bara VEM knycker den gula?

EDIT: Den gula är numera withdrawn :(
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Vart byter man packningar på en sån här egentligen? Den går bra som tusan både på arm och i timegraphern så service tänker jag inte ge den, men ha den i vatten vågar jag inte riktigt, och det vill man ju. :)
Måste man skicka iväg den till Doxa verkligen?

Lite disk får den tåla tills vidare iaf...
image.jpeg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Vart byter man packningar på en sån här egentligen? Den går bra som tusan både på arm och i timegraphern så service tänker jag inte ge den, men ha den i vatten vågar jag inte riktigt, och det vill man ju. :)
Måste man skicka iväg den till Doxa verkligen?

Lite disk får den tåla tills vidare iaf...
image.jpeg

@Maro har ju kontakt med en kille i Halmstad som säljer Doxa dit han också lämnat klockor på service. Han kanske kan hooka up dig med den snubben?

Jag beställde förresten igår den nya boken. Ett större format än den som kommer med nya 300-suben. Fick länken direkt av författaren. Verkar som att boken trycks på beställning. Använd koden RESUPPLY15 för 15% rabatt. Gäller till den 23e.
http://www.lulu.com/shop/peter-mill...rney-hardback/hardcover/product-22965174.html
 

Maro

Audemars
@Maro har ju kontakt med en kille i Halmstad som säljer Doxa dit han också lämnat klockor på service. Han kanske kan hooka up dig med den snubben?

Jag beställde förresten igår den nya boken. Ett större format än den som kommer med nya 300-suben. Fick länken direkt av författaren. Verkar som att boken trycks på beställning. Använd koden RESUPPLY15 för 15% rabatt. Gäller till den 23e.
http://www.lulu.com/shop/peter-mill...rney-hardback/hardcover/product-22965174.html
@JensBP han löser det garanterat. Det är Halmstadurmakeri.


@Jaggis fasen den måste man ju ha, men orolig att den är tunnare än den förra? Den @Gentle_Giant har verkar ju innehålla grymt bra info, men den var ju mycket dyrare tror jag?
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
@JensBP han löser det garanterat. Det är Halmstadurmakeri.


@Jaggis fasen den måste man ju ha, men orolig att den är tunnare än den förra? Den @Gentle_Giant har verkar ju innehålla grymt bra info, men den var ju mycket dyrare tror jag?

Det är möjligt att den är. Vet inte vilken bok GG har. Är den mer generell om Doxa och deras historia? Men tror denna är bättre än 40th anni boken åtminstone.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
@Maro har ju kontakt med en kille i Halmstad som säljer Doxa dit han också lämnat klockor på service. Han kanske kan hooka up dig med den snubben?

Jag beställde förresten igår den nya boken. Ett större format än den som kommer med nya 300-suben. Fick länken direkt av författaren. Verkar som att boken trycks på beställning. Använd koden RESUPPLY15 för 15% rabatt. Gäller till den 23e.
http://www.lulu.com/shop/peter-mill...rney-hardback/hardcover/product-22965174.html

@JensBP han löser det garanterat. Det är Halmstadurmakeri.


@Jaggis fasen den måste man ju ha, men orolig att den är tunnare än den förra? Den @Gentle_Giant har verkar ju innehålla grymt bra info, men den var ju mycket dyrare tror jag?
Va bra. Då ska jag kontakta dem för en täthetsservice lite senare, innan sommaren om jag behåller denna vilket jag lär göra då den är fantastisk. Tack! :)

Det enda som stör mig lite är clasp covern som bara har tre hål, när jag ser att nyare har fyra hål. Skulle behöva det fjärde hålet då jag hamnar emellan med en länkbit på/av och det sista nuvarande hålet. Funkar men inte optimalt.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Va bra. Då ska jag kontakta dem för en täthetsservice lite senare, innan sommaren om jag behåller denna vilket jag lär göra då den är fantastisk. Tack! :)

Det enda som stör mig lite är clasp covern som bara har tre hål, när jag ser att nyare har fyra hål. Skulle behöva det fjärde hålet då jag hamnar emellan med en länkbit på/av och det sista nuvarande hålet. Funkar men inte optimalt.
Den är inte jättebillig men man kan köpa den nya länken separat, då får du lösa riskorn också! :)
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Den är inte jättebillig men man kan köpa den nya länken separat, då får du lösa riskorn också! :)
Kan vara värt om man behåller, om det inte går att styra upp clasp cover löst. Länken i sig är otroligt snygg, och bygeln är ju nästan identisk med Breitlings Pro1-dito vilket gör den så bekväm den kan bli på mig.
 

xBjörne

Rolex
2-Faktor
Kan vara värt om man behåller, om det inte går att styra upp clasp cover löst. Länken i sig är otroligt snygg, och bygeln är ju nästan identisk med Breitlings Pro1-dito vilket gör den så bekväm den kan bli på mig.
Jag har inte provat den gamla länken men SUB 300 är nog den bekvämaste klockan jag har ägt, nya länken med de lösa riskornen är till och med skönare än SMP-länken!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag har inte provat den gamla länken men SUB 300 är nog den bekvämaste klockan jag har ägt, nya länken med de lösa riskornen är till och med skönare än SMP-länken!

Fasen jag håller med, jag hade tidigare 16570 som bekvämast men denna är i samma liga. Gillar min skarpt
Ok jag är lättpåverkad. Blir väl till att beställa en länk med lösa riskorn och fyrhåls-clasp då. Inom kort. ;)
 
Topp