• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Picke79

Cartier
2-Faktor
Sen sitter han och säger hur fantastiskt det är att kunna tillverka en klocka för 2-300EUR men lyckas sälja den för 15000EUR "det är en fantastisk affärsidé". -Visst är det så! Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler. Men att sitta och skryta om det? Njae.
Jag har tagit bort delar av ditt inlägg. Men är det inte så att samtliga märken som har lite större volymer på sin tillverkning där det mesta görs av maskiner har lika stor marginal? (nu gissar jag bara men: Omega, Rolex, Breitling mfl.) Dvs tillverkningskostnaden är den absolut minsta delen av priset, kostnaderna ligger i utveckling och marknadsföring mm.
Och om det är så är det inte bara väldigt ärligt att berätta om det?
I min branch har vi ca 30% marginal och vinsten ligger mellan 2-7% i normalfallen, då har vi ingen tillverkning utan säljer bara färdiga produkter.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag har tagit bort delar av ditt inlägg. Men är det inte så att samtliga märken som har lite större volymer på sin tillverkning där det mesta görs av maskiner har lika stor marginal? (nu gissar jag bara men: Omega, Rolex, Breitling mfl.) Dvs tillverkningskostnaden är den absolut minsta delen av priset, kostnaderna ligger i utveckling och marknadsföring mm.
Och om det är så är det inte bara väldigt ärligt att berätta om det?
I min branch har vi ca 30% marginal och vinsten ligger mellan 2-7% i normalfallen, då har vi ingen tillverkning utan säljer bara färdiga produkter.
De är precis så jag tänker, därav "Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler" men ärligheten sa jag ingenting om. Visst fan är det är det ärligt =) Men de stora husen håller allt mystiskt och vill hålla en fasad om att det är en extremt omständig och dyr process att tillverka deras produkter. Även om casen görs på riktigt stora inustrinivåer.
Din branch låter som de flesta handelsbrancher!
 

Alligatorn

Cartier
Jag har inget Hublot men tycker t.ex classic fusion är en otroligt snygg klocka. Sen att den ser sjukt robust ut, har ett gummiarmband MEN har 5 ATM är mig för väldigt konstigt. En sån ball klocka vill man kunna hoppa i plurret med.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Grymmaste CFn.
11264543_525124524305442_1189729556_n.jpg
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Den är ruggigt fin.

Gillar den där, men måste säga att den som är ännu vassare är Berluti CF'en som dom släppte på Basel
Hublot-Classic-Fusion-Berluti.jpg
Dom tycker jag inte särskilt mycket om, men bra att någon gillar dom.
Men jag tycker att Klocksnacks Basel resenärer har rapporterat väldigt lite från Hublot... Ska man behöva besöka mer än en sida för att få en fullständig rapport???
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Den är ruggigt fin.


Dom tycker jag inte särskilt mycket om, men bra att någon gillar dom.
Men jag tycker att Klocksnacks Basel resenärer har rapporterat väldigt lite från Hublot... Ska man behöva besöka mer än en sida för att få en fullständig rapport???
Tycker den är cool. Gillar att tavlan är i läder, en ny dimension liksom. Ca 240' för den i guld och 123' för den i keramik är lite avskräckande dock.
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Helvete vad jag skriver i denna tråd, inte så konstigt kanske det är ju ändå min senaste.
Men ni som har/haft hublot vet ni varför det ser ut så här i hublot appen när jag visar mitt cert för telefonen
IMG_20160321_184402.jpg
Alltså det är det röda fältet jag inte fattar. På sidan innan står det att garantin gäller från x/1 2016.
Och sen undrar jag om forumet auto-magiskt tar bort serie nummer? På bilden jag valde syntes de första siffrorna i serie numret, jag försökte editera bort det men gav upp och beskar bilden.
 

holma20

Panerai
Kan vara att ditt kort (cert) kanske inte blivit aktiverat men skicka in en bild på kvittot till supporten löser dom de :)
Grymt bra support !
Hade samma problem men jag bad dom jag köpte klockan av att aktivera det i butik , vilket du också kan göra!
Helvete vad jag skriver i denna tråd, inte så konstigt kanske det är ju ändå min senaste.
Men ni som har/haft hublot vet ni varför det ser ut så här i hublot appen när jag visar mitt cert för telefonen
IMG_20160321_184402.jpg
Alltså det är det röda fältet jag inte fattar. På sidan innan står det att garantin gäller från x/1 2016.
Och sen undrar jag om forumet auto-magiskt tar bort serie nummer? På bilden jag valde syntes de första siffrorna i serie numret, jag försökte editera bort det men gav upp och beskar bilden.
 
Senast ändrad:

Picke79

Cartier
2-Faktor
Kan vara att ditt kort (cert) kanske inte blivit aktiverat men skicka in en bild på kvittot till supporten löser dom de :)
Grymt bra support !
Hade samma problem men jag bad dom jag köpte klockan av att aktivera det i butik , vilket du också kan göra!
Köpte begagnat. Och det står ju på sidan innan att garantin gäller från januari någon gång minns ej exakt dag.
 
Jag har analyserat detta i en annan tråd...
Glöm att det kostar 300 EUR att göra en Hublot... Det är MINST 3 timmar manuell arbetstid på en klocka. Arbetskraft i Schweiz är dyr, minst 100 EUR i timmen...


Sen sitter han och säger hur fantastiskt det är att kunna tillverka en klocka för 2-300EUR men lyckas sälja den för 15000EUR "det är en fantastisk affärsidé". -Visst är det så! Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler. Men att sitta och skryta om det? Njae.

Jag har tagit bort delar av ditt inlägg. Men är det inte så att samtliga märken som har lite större volymer på sin tillverkning där det mesta görs av maskiner har lika stor marginal? (nu gissar jag bara men: Omega, Rolex, Breitling mfl.) Dvs tillverkningskostnaden är den absolut minsta delen av priset, kostnaderna ligger i utveckling och marknadsföring mm.
Och om det är så är det inte bara väldigt ärligt att berätta om det?
I min branch har vi ca 30% marginal och vinsten ligger mellan 2-7% i normalfallen, då har vi ingen tillverkning utan säljer bara färdiga produkter.

De är precis så jag tänker, därav "Samma gäller många stora märken, klart de har bra marginaler" men ärligheten sa jag ingenting om. Visst fan är det är det ärligt =) Men de stora husen håller allt mystiskt och vill hålla en fasad om att det är en extremt omständig och dyr process att tillverka deras produkter. Även om casen görs på riktigt stora inustrinivåer.
Din branch låter som de flesta handelsbrancher!
 
  • Like
Reactions: JLW

Picke79

Cartier
2-Faktor
Sidan innan?
Den där sidan kommer upp på appen direkt..
Lägg ut bild på den sidan :)
Loggar du in eller skriver i siffrorna från certet?
När jag läser av cert med nfc läsaren i telefonen så står det en start tid för garanti.
 

Bilagor

  • IMG_20160322_070424.jpg
    IMG_20160322_070424.jpg
    116.7 KB · Visningar: 87
Senast ändrad:

Picke79

Cartier
2-Faktor
Har ni tänkt på att om de chippade alla klockor skulle man kanske kunna minska rånrisken för klockor? Lite som bilar? Eller räcker det / är samma sak med serienumret kanske?
Ingen dum idé vet inte hur liten man kan göra en nfc tag och om det funkar att gjuta in den i tex. boetten men känns absolut enklare än serienummer. I hublot fallet verkar det som att nfc taggen i certet endast "sänder" serie numret men det räcker ju. Betydligt enklare att läsa av den en att tyda tecken på boetlocket.

Men samtidigt tycker jag att övervakningssamhället som har byggts upp de senaste åren är obehagligt så...
 

joca

Patek
2-Faktor
Ping @MånsT @Karl T Svensson
Här kommer lite fler bilder på min gamla Hublot som jag postade bilder på :)
Postar även några screens från när den låg ute på Blocket när jag köpte den (sålde sedan tillbaka klockan till samma AB som jag köpte den ifrån). Ja, de skrev fel referens i annonsen :)

Hittar tyvärr inte mitt äkthetsintyg från Kaplans (tror jag skickade med det när jag sålde klockan).
Iaf.. inga konstigheter med klockan :)

IMG_2463.JPG
IMG_2740.JPG
IMG_2453.PNG
IMG_2454.PNG
IMG_2455.PNG
 
Ping @MånsT @Karl T Svensson
Här kommer lite fler bilder på min gamla Hublot som jag postade bilder på :)
Postar även några screens från när den låg ute på Blocket när jag köpte den (sålde sedan tillbaka klockan till samma AB som jag köpte den ifrån). Ja, de skrev fel referens i annonsen :)

Hittar tyvärr inte mitt äkthetsintyg från Kaplans (tror jag skickade med det när jag sålde klockan).
Iaf.. inga konstigheter med klockan :)

IMG_2463.JPG
IMG_2740.JPG
IMG_2453.PNG
IMG_2454.PNG
IMG_2455.PNG

Ingen fara, subdialsen ligger annorlunda på 41mm versionerna.
 
Topp