• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

F1-modellen borde det väl vara lite prutläge på sedan Rolex tog över F1?

Hehe, Såvitt jag minns så hade inte Hublot råd att helslponsra F1, de fick nöja sig med lite skyltar här och där men inte premiumskyltarna som vara alldeles för dyra. Visar väl kanske hyr dyrt det är med reklam i F1.

Prutmån? Kanske, men Hublots problem är att de i mitt tycke jävlades med kunderna. Fantastisk service, men sålde in allt som "limited edition" som tex med F1an i Zirconium, sen kom den i keramik, Suzuka Edition och säkert ännu fler. Jag köpte en hel del Hubbar back in the day för att vissa skulle stiga i pris, och det gjorde de, men sen sjönk de eller slutade stiga för att Hublot släppte 3-4 limited edition till i andra färger och material.

Trist.
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Någon som äger/ägt/klämt på en Hublot MDM? Hur känns de rent kvalitetsmässigt? Tycker dom är ganska fräscha faktiskt :rolleyes:
 

Horse

Breitling
IMG_1437.jpg

Hublot Big Bang Luna Rossa Nr 152 av 1000. Dock ganska besviken på Hublot om jag jämför med min submariner anno 1999. Har servat rolexen en gång på 17 år. Den kan ligga still i boxen i 2-3 år och sedan gå som tåget när man väl använder den, kan inte säga samma sak om Hublot och dess urverk. Vad tycker ni?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1437.jpg

Hublot Big Bang Luna Rossa Nr 152 av 1000. Dock ganska besviken på Hublot om jag jämför med min submariner anno 1999. Har servat rolexen en gång på 17 år. Den kan ligga still i boxen i 2-3 år och sedan gå som tåget när man väl använder den, kan inte säga samma sak om Hublot och dess urverk. Vad tycker ni?
Din Hubbe bör vara från 2007/2008? 7750 är en riktig traktor till verk och inte på något sätt sämre än Rolex kaliber från 3130/3030. Dock är det dags att serva din LR om årtalet stämmer och ingen service utförts ännu. Har haft en Ice Bang mellan. 2007-2012, den klocka jag ägt som hållit tiden bäst....
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Någon som haft en Classic Fusion Chrono 45 och kan dela med sig av lite erfarenheter...? Efter att ha haft typ 5 olika rolex i rad är jag sugen på att testa något nytt, valet står mellan big bang(44) i svart krimskramsik eller motsvarande i Classic fusion Chrono, kanske även med lite guldbezel och så då... Eller kanske CF utan Chrono med guld???
 
Senast ändrad:

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Någon som haft en Classic Fusion Chrono 45 och kan dela med sig av lite erfarenheter...? Efter att ha haft typ 5 olika rolex i rad är jag sugen på att testa något nytt, valet står mellan big bang(44) i svart krimskramsik eller motsvarande i Classic fusion Chrono, kanske även med lite guldbezel och så då... Eller kanske CF utan Chrono med guld???
Ej haft en CF Chrono, dock så har jag ju en Ice Bang. Den är stabil. Tycker de är klart snyggare med 3-register än 2.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Någon som haft en Classic Fusion Chrono 45 och kan dela med sig av lite erfarenheter...? Efter att ha haft typ 5 olika rolex i rad är jag sugen på att testa något nytt, valet står mellan big bang(44) i svart krimskramsik eller motsvarande i Classic fusion Chrono, kanske även med lite guldbezel och så då... Eller kanske CF utan Chrono med guld???
Tycker du ska köpa Aleks hubbe. Svinbillig och riktigt ball irl. :)
 

J83

Omega
image.jpeg

Fantastisk komfort på Hubbe trots ganska rejäl size..(inte min dinka, men jag vårdade den ett tag efter lånbyte med en polare en blöt krogkväll)
 
Topp