• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot-tråden

Oew

Rolex
Black Caviar in the house!
Svårt ball klocka som mer eller mindre är omöjlig att fota:)
Skönt udda avbrott i min jakt på ikoniska vintage klockor..
image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
Den är så sjukt fet!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Läste lite om "Magic Gold" hos Hublot:

"Magic Gold is a completely new type of gold developed by Hublot. An expert fusion of ceramic and liquid gold, 18K Magic Gold must, like all other 18K alloys, be composed of 750 ppm pure gold; but the inclusion of ceramic has made it the world’s first scratch-resistant gold, unlike traditional 18K gold."

Är det bara marknadsföringstrams eller har vi någon här som kan vittna om att det stämmer?
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hittade en mysig video där Jean-Claude Biver berättar lite om Hublot och Big Bang och dess historia. Väldigt intressant.

 
Senast ändrad:

marcush78

Omega
Hej! Vem är bäst på Hublot på forumet? Har en fråga om mitt refnr på min Classic Fusion som jag inte hittar svar på. Personen ifråga behöver alltså vara bättre än google på Hulot :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Återtåget.. inte ägt en Hublot på flera år. Detta är 41mm Black Magic, helt rätt storlek.. bär tom bra
Nu vill jag ha en SS/Ceramic med...

2016-11-18 17.43.11.jpg

Hur är gummit på Hubbarna? Jag har aldrig testat någon mer är lite sugen på en Classic Fusion. Är det mjuk som fasiken? Man ser på bilder att det är inte helt rakt utan "svänger", ser lite skålat ut. Svårt att förklara hur jag menar men det syns på den här bilden .
hublot-classic-fusion-black-dial-black-rubber-men_s-45mm-watch-511.nx.1171.rx_1.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hur är gummit på Hubbarna? Jag har aldrig testat någon mer är lite sugen på en Classic Fusion. Är det mjuk som fasiken? Man ser på bilder att det är inte helt rakt utan "svänger", ser lite skålat ut. Svårt att förklara hur jag menar men det syns på den här bilden .
hublot-classic-fusion-black-dial-black-rubber-men_s-45mm-watch-511.nx.1171.rx_1.jpg
Just den modellen är så snygg, någongång så.... :)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hur är gummit på Hubbarna? Jag har aldrig testat någon mer är lite sugen på en Classic Fusion. Är det mjuk som fasiken? Man ser på bilder att det är inte helt rakt utan "svänger", ser lite skålat ut. Svårt att förklara hur jag menar men det syns på den här bilden .
hublot-classic-fusion-black-dial-black-rubber-men_s-45mm-watch-511.nx.1171.rx_1.jpg

Mkt mjukt och följsamt, tänk örsnibb.. mkt skönt mot handleden :D
 

Hö_97

Omega
Hur är gummit på Hubbarna? Jag har aldrig testat någon mer är lite sugen på en Classic Fusion. Är det mjuk som fasiken? Man ser på bilder att det är inte helt rakt utan "svänger", ser lite skålat ut. Svårt att förklara hur jag menar men det syns på den här bilden .
hublot-classic-fusion-black-dial-black-rubber-men_s-45mm-watch-511.nx.1171.rx_1.jpg
Väldigt mjukt och fint, men blir inte för sladdrigt så det känns stabilt!
 

Wellington

Breitling
Jag gillar Hublot egentligen. Men i Stockholm känns det som att den har fått lite mer av en kriminell "knarkhandlar-aura" om ni förstår vad jag menar. Håller ni med?
 
Topp