• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den officiella SEIKO tråden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Greven_Junior

Breitling
Seiko må inte vara det finaste av det finaste, men de japanska klockjättarna har många fina vardagsklockor.

Denna tråd handlar helt enkelt om att diskutera de bästa SEIKO-uren att använda till vardags. Kan ju kännas tungt att gå runt med en Guld-Rolle varje dag ;)
 

Greven_Junior

Breitling
Denna är en mycket trevlig klocka om man jämför med andra klockor inom samma prisram. Tänkte polera mittenlänken bara och den kommer se ännu bättre ut.

Kostade mig enbart <700 kr vilket är rätt lite pudding för vad man får.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    89.7 KB · Visningar: 215
image.jpg
Jag har fått nys på en SNZH60 som jag har förstått så är det 5-serien.
Men vad innebär "Seiko 3 Hand Automatic" . Är Seiko 3 Hand Automatic = senaste versionen av 7S26-urverket? För jag har för mig att jag har läst att den har urverk 7S26. Finns väl A, B och C-version av 7S26?
 

Fadeway

Omega
Hej allesammans! Jag är väldigt sugen på att starta min automatiska klocksamling med ett par Seikos. Dock är jag mest intresserad av de modellerna som finns för den Japanska marknaden, tänker främst på SKX009J, SARB033 och SARB017. Vilken återförsäljare i denna djungel som kallas internet är bäst att införhandla dessa modeller ifrån anser ni?
 

squba

Omega
Så där ja. Nu är Alpinisten uppdaterad med ett NATO ZULU G10 military Watch Strap VINTAGE Genuine Leather strap... Köpt från Ebayen. Sorry för den dåliga iPhonekvalitén på bilden men Zulun passade riktigt bra.:D
wk30ib.jpg
[/IMG]
FullSizeRender.jpg-2.jpeg


 

Alex!

Omega
Jag är ute efter en SKX007 på gummi. Har ni några tips var jag plockar upp en till bra pris? Undviker gärna tull.. Tack på förhand!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp