• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

Hififredde

Breitling
Nu läderarmband. Känns precis som det ska:) trevlig helg!
DSC_1405.JPG
 

dama1201

Breitling
Gillar idén med att byta sin Connected mot en ny calibre 5 "connected" mechanic.. när man haft klockan 2 år? .. men det verkar som att det kanske bara är no1 owner som registrerat sig hos tag heuer som kommer få det erbjudandet? Är det någon som vet? Kommer second owner att få omregistrera sig? Vad händer då med tiden? Man ska ju ha haft klockan 2 år för att fullfölja detta? Någon som sitter på mer info om detta ?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vill minnas att @yonsson eller @Molle la upp en bild från Basel på en "retro" färgad formula 1. Vit, blå,grön och kanske röd. Tyckte den var lite charmig så har försökt leta efter den. Kan inte hitta den någonstans. Är det någon som vet vilken klocka jag menar? Släpptes den ens någon gång?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill minnas att @yonsson eller @Molle la upp en bild från Basel på en "retro" färgad formula 1. Vit, blå,grön och kanske röd. Tyckte den var lite charmig så har försökt leta efter den. Kan inte hitta den någonstans. Är det någon som vet vilken klocka jag menar? Släpptes den ens någon gång?
Det låter inte som någon klocka jag fotograferat, Molle kanske.
 

DcMarco

Breitling
Hej alla TAG-vänner!
Jag är ny medlem här och har en liten undran:
Jag har nyligen köpt min första TAG Heuer och det är en Carrera Calibre 16 Day Date Automatic Chronograph: CV2A10.FC6235 och den har inte safir glas på baksidan utan den är stängd. Jag var säker att alla klockor av den här serien har safir glas.
Jag undrar om det är en ny modell eller om det är olika alternativ som man väljer?
Tacksam för svar!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej alla TAG-vänner!
Jag är ny medlem här och har en liten undran:
Jag har nyligen köpt min första TAG Heuer och det är en Carrera Calibre 16 Day Date Automatic Chronograph: CV2A10.FC6235 och den har inte safir glas på baksidan utan den är stängd. Jag var säker att alla klockor av den här serien har safir glas.
Jag undrar om det är en ny modell eller om det är olika alternativ som man väljer?
Tacksam för svar!
En bild skulle inte skada.
 

DcMarco

Breitling
Som jag förstår det så finns det både med safir och solida boettlock, dock något märkligt att det är samma refnummer trots variationen.
Kanske någon annan som har bättre koll på detta?
Ja, det är märkligt. Jag skickat e-mail till Tag Heuer, men att få svar därifrån kan ta lite tid.
Jag har läst någonstans att inne sitter en Sellita SW500 och inte ETA/Valjoux 7750. Någon som vet?
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Ja, det är märkligt. Jag skickat e-mail till Tag Heuer, men att få svar därifrån kan ta lite tid.
Jag har läst någonstans att inne sitter en Sellita SW500 och inte ETA/Valjoux 7750. Någon som vet?
Jag har läst något liknande att de med solid baksida ska ha Sellitaverk.

" As the patent protection rights elapsed for some of ETA’s older movements, Sellita has acted to fill the gap in the market by producing what are essentially clone versions of ETA movements. Launched in 2012, the Sellita SW500 is essentially the ETA 7750 made by Sellita….who used to help make the 7750 for ETA anyway!"

Today, TAG Heuer offer the Calibre 16 in several models- sometimes that means the ETA 7750, sometimes it means that your watch will have the Sellita SW500."

Snabbaste svar kan du nog få om du ringer Skövde Urteknik och fråga efter urmakare Palm.
 

DcMarco

Breitling
Jag tycker att TH borde informera tydligt vad det sitter i deras klockor, en Sellita SW500 eller ETA 7750 annars är det bedrägeri.
Är Sellita pålitlig? Det är en klon av de ETA rörelser men de är ju kloner, inte originalen.
Visar det sig att det sitter Sellita i min så skickar jag den tillbaka :(
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker att TH borde informera tydligt vad det sitter i deras klockor, en Sellita SW500 eller ETA 7750 annars är det bedrägeri.
Är Sellita pålitlig? Det är en klon av de ETA rörelser men de är ju kloner, inte originalen.
Visar det sig att det sitter Sellita i min så skickar jag den tillbaka :(
Det skadar nog inte om man läser på innan man köper en vara.
 
Jupp, något känns fishy. TAG brukar tom med stolthet flasha sina 2824-verk med dekorerad rotor. Jag skulle öppna och kolla.

Fast casebacken ser äkta ut på något sätt, mycket mer påkostad solid caseback än vad som är brukligt för Tag.

Kan det vara någon form av "tillval" eller servicelock eller något dylikt? Jag kan inte hitta en liknande caseback någonstans, och då är min google-fu rätt jävla avancerad.
 
Topp