• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

kvarre

Cartier
2-Faktor
Hej igen och tack för fina erbjöd @Diego Milito @BarbaBaba @kvarre
Ska berätta om mig lite grann.
Jag tar inte klockor bara för att visa för publiken eller liksom bara för styl eller liknande accessoarer. Jag tar det för att jag tycker om ha riktigt klocka, kolla på tiden samtidigt göra grejer med, bada simma duscha sova och allt möjligt. Och när det gäller såna fall då föredrar jag ha bra klocka som kommer överleva alla extrema saker.
Ni som erbjöd klocka modeller var fina jag gillade, men nu ni vet hur är jag med klockan. Så vilken av dem kan ni rekommendera??! som mest tåligt kan överleva alla grejer.
Tack och god fortsättning grabbar!!

Jag badar, simmar,duschar och sover med min Aquaracer . ref:
WAY211A.BA0928
 

lenname

Panerai
Jag badar, simmar,duschar och sover med min Aquaracer . ref:
WAY211A.BA0928
Kollade nyss denna modellen, väldigt fint.
Robert De Niro har en ceramic.
Vi får se. Väntar bara @Barabom @Diego Milito . Så efter får jag fundera och känna på både kvarts och automatiskt.
tag-heuer-aquaracer-way211a-ba0928-12.jpg
Tag-Heuer-Aquaracer-500m-Ceramic-Calibre-5-Robert-De-Niro-Dirty-Grandpa-2.jpg
tag-heuer-aquaracer-black-dial-quartz-men_s-watch-way111a.ba0928.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
image.jpg

Nytt krokoband till Grand Carreran. Hur gör man enklast för att mjuka upp det? Minns inte att det var så här stelt/hårt.
Nu kanske det är lite brutalt för dig, men jag brukar smörja bandet med skovax och värma det med hårtork ett par gånger. Sedan torkar jag det helt torrt och drar det mot bordskanten. Efter detta brukar det bli både mjukt och vatten/svett avisande
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Kollade nyss denna modellen, väldigt fint.
Robert De Niro har en ceramic.
Vi får se. Väntar bara @Barabom @Diego Milito . Så efter får jag fundera och känna på både kvarts och automatiskt.
tag-heuer-aquaracer-way211a-ba0928-12.jpg
Tag-Heuer-Aquaracer-500m-Ceramic-Calibre-5-Robert-De-Niro-Dirty-Grandpa-2.jpg
tag-heuer-aquaracer-black-dial-quartz-men_s-watch-way111a.ba0928.jpg
Eftersom du har hamnat i Tag Heuer tråden och frågat om en stryktålig klocka har du också fått några svar. Jag förstår det som du inte vill betala för mycket heller? Jag skulle säga -kör på quartz. Lika snygg, billigare att köpa och billigare att äga. Tag Heuer är ett märke som har en lång tradition av sportiga tåliga klockor av bra kvalité kontra pris, så vad du än väljer kommer det vara prisvärt. Lycka till och god fortsättning.
 

lenname

Panerai
Eftersom du har hamnat i Tag Heuer tråden och frågat om en stryktålig klocka har du också fått några svar. Jag förstår det som du inte vill betala för mycket heller? Jag skulle säga -kör på quartz. Lika snygg, billigare att köpa och billigare att äga. Tag Heuer är ett märke som har en lång tradition av sportiga tåliga klockor av bra kvalité kontra pris, så vad du än väljer kommer det vara prisvärt. Lycka till och god fortsättning.
Tack för svar. Nej det inget problem med pengar. Bara om automatiskt också lika bra men inte lika tålig men om den är värd ska köpa. Bara ville veta exakt vilken av dem skulle vara nöjd med
 

lenname

Panerai
Jag märker att det inte alla som känner honom
Robert De Niro bästa skådespelare för mig:cool::p legenden
Dem som har inte sett filmen Dirty grandpa ni borde seeee bilderna från Dirty grandpa:D:D:D och så klart andra filmer också..
Han äger några tag heuer klockor och iwc, breguet, Breitling, Rolex. Ni som har inte sett hans filmer ni borde!!
Och ber om ursäkt om jag lägger upp sånt shit, ville bara dela med.
Ha det bra och god fortsättning!!
udep-d31-09068.jpg
DirtyGrandpa_rb_TRAILER.jpg
255B388300000578-2941594-image-m-51_1423162718093.jpg
dirty-2.jpg
 
Senast ändrad:

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Den keramiska 01 som @Chrisse har tycker jag är ascool, gillar den vanliga modellen också i ich för sig men i svart blir de så mycket brutalare.
Väldigt brutal, men samtidigt mer läsbar i mitt tycke än den vanliga. Nu är jag kanske konservativ, men börjar man leka medläsbarheten alltför mycket tappar man (tyvärr) mitt intresse ganska fort och jag tror att det är detta (tillsamans med en övermänsklig storlek för mina kycklinghandleder) som gör att Carrera 01 inte är en full jackpot för mig.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Väldigt brutal, men samtidigt mer läsbar i mitt tycke än den vanliga. Nu är jag kanske konservativ, men börjar man leka medläsbarheten alltför mycket tappar man (tyvärr) mitt intresse ganska fort och jag tror att det är detta (tillsamans med en övermänsklig storlek för mina kycklinghandleder) som gör att Carrera 01 inte är en full jackpot för mig.

01'an är stor, men inte på ett sätt att den bärs för stort. Stor skillnad på en klocka som mäter typ en meter bandhorn till bandhorn och en som tex 01'an med korta kompakta bandhorn. Så även om klockan är stor så bär den skönt.

Jag har pluttiga handleder men tycker åndå den bär skönt.

2016-12-10 15.23.13.jpg

2016-12-10 15.23.43.jpg
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
01'an är stor, men inte på ett sätt att den bärs för stort. Stor skillnad på en klocka som mäter typ en meter bandhorn till bandhorn och en som tex 01'an med korta kompakta bandhorn. Så även om klockan är stor så bär den skönt.

Jag har pluttiga handleder men tycker åndå den bär skönt.

2016-12-10 15.23.13.jpg

2016-12-10 15.23.43.jpg
Okej efter dina bilder och beskrivning håller jag nu med dig! Du ser inte ut att ha handleder större än mina, men den där sitter som en smäck på dig! Precis som du skriver så är det väl de korta bandhornen som gör större delen av jobbet och de är riktigt snygga med den utformningen!
 
Hejsan !
Jo jag har en fråga.. rätt underligt.. en kompis kompis kom med en tag idag som han hade köpt.. och jag såg att det var något konstigt med den.. började genast undersöka den och såg att den hade väldigt många repor på glaset ( 3 år gammal klocka). Jag googlade ref nummret pch hittade inte den nånstans .. det enda google gav mig när jag googlade ref nummret var länkar till replika säljande företag.. min fråga .. finns det ett sådan refnr hos tag ?? Föresten så var det en tag heuer carrera - Cv2023 med blå urtavla. Han hade hittat nånstans på nätet att den kostade 40,000$ vilket jag har väldigt svårt att tro.
Tacksam för snabba svar :D
 

Ruben

Rolex
Hejsan !
Jo jag har en fråga.. rätt underligt.. en kompis kompis kom med en tag idag som han hade köpt.. och jag såg att det var något konstigt med den.. började genast undersöka den och såg att den hade väldigt många repor på glaset ( 3 år gammal klocka). Jag googlade ref nummret pch hittade inte den nånstans .. det enda google gav mig när jag googlade ref nummret var länkar till replika säljande företag.. min fråga .. finns det ett sådan refnr hos tag ?? Föresten så var det en tag heuer carrera - Cv2023 med blå urtavla. Han hade hittat nånstans på nätet att den kostade 40,000$ vilket jag har väldigt svårt att tro.
Tacksam för snabba svar :D
En tag för 40k $ är nog med största sannolikhet fejk.
 

FSX4

Breitling
Vacker!
Vilken modell är detta

image.jpeg

Edit: hittade lite info. Carrera 360 White gold. Limiterad till 100st. Modellen gjordes i fyra varianter varav detta är en av dem.

De övriga var 360 stainless steel(limiterad till 360 st), rose gold (limiterad till 500 st),och pvd tempus(limiterad till 10st)
 

Diego Milito

Breitling
IMG_0262.JPG

Både Monaco och Grand carrera gör sig enligt mig jäkligt läckra med läderarmband.
Grymt läcker kombo på Grand Carreran.
På tal om Grand Carrera så fick jag höra idag av Skövde Urteknik att dessa kommer har utgått i kollektionen inför detta året, och kommer sluta tillverkas.
Vad tror vi om värdet på klockorna framöver? Jag sitter själv på en Grand Carrera Calibre 36.
 

HaVet71

Rolex
2-Faktor
Grymt läcker kombo på Grand Carreran.
På tal om Grand Carrera så fick jag höra idag av Skövde Urteknik att dessa kommer har utgått i kollektionen inför detta året, och kommer sluta tillverkas.
Vad tror vi om värdet på klockorna framöver? Jag sitter själv på en Grand Carrera Calibre 36.
Tyvärr är väl inte värdet på Tag Heuer som andra..tycker dock att urtavlan på Grand carrera har ert grymt djup. Enda som står dig hyfsat av Tag är väl Monaco.
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Fick lite kommentarer och frågor kring den djupblåa tavlan (nästan lila i visst ljus, kräver en bättre fotograf än vad jag är för att fånga) på min Tag Heuer på vinterfesten i lördags så jag tänkte lägga till den i tråden den hör hemma... :)

Det är alltså en TH 6000 Platinum på Navy blue läder, ref WH571 från ca 1996. Automat, vridring, skruvkrona och specad för 200m (har dock liiite svårt att se att någon skulle dyka till de djupen med den).

TH6000-tavla1.jpg


Det finns en utförlig beskrivning av modellen och dess varianter här: http://www.calibre11.com/tag-heuer-6000-series-overview/
Där står bl.a. ”… this Platinum 6000-Series, of which only 99 were made. You could customise the dial color of this watch, so the 99 examples are not all the same.”

Om det är någon som vet hur många blåa det gjordes (eller vet hur man kan få reda på det) – hör gärna av er…
 
Senast ändrad:
Topp