• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Officiella Tag Heuer Tråden

PR1973

Rolex
Pledge Member
Någon som vet var man kan hitta en snygg blå rem till Monaco som passar viklåset? Remmen ska hellre vara åt de mörkblåa hållet.

Har ett bra tips, skickar dig ett PM med mailadress till en italienare som gör suveräna remmar. Har själv en av hans på min monaco med viklås.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Livar upp tråden lite

20150802_163229.jpg
 

par

Patek
2-Faktor
Ni som kan TH. Dessa två gillar jag. De finns på uret.se men inte på tag heuers hemsida. Varför är det då? Görs de inte längre?
image.jpg
image.jpg
De har inte släppts än. Cirka 1 månad kvar. Kom basel i år. Komiskt nog så är de löjligt dåliga att släppa info. Finns inte ens på THs hemsida.

Riktigt jäkla bra är de inkl den blå och vanliga svart gul/svarta
 

Joseph

Cartier
Funderar på att införskaffa en Formula 1 kvartsare åt farsan i present. Någon här som ägt/burit den och kan ge lite input?
 

JoakimH

Omega
Funderar på att införskaffa en Formula 1 kvartsare åt farsan i present. Någon här som ägt/burit den och kan ge lite input?
Ja det har jag haft, en 42 mm chrono. Ungefär som denna: http://m.tagheuer.com/int-en/luxury...42-mm-anthracite-sunray-effect-steel-bracelet
Den var helt ok, men jag störde mig på att den inte hade vanliga bandhorn, så jag skulle defentivt rekommendera någon av de senare modellerna med "vanliga" bandhorn i så fall.
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Ja det har jag haft, en 42 mm chrono. Ungefär som denna: http://m.tagheuer.com/int-en/luxury...42-mm-anthracite-sunray-effect-steel-bracelet
Den var helt ok, men jag störde mig på att den inte hade vanliga bandhorn, så jag skulle defentivt rekommendera någon av de senare modellerna med "vanliga" bandhorn i så fall.
tag_heuer_formula_1_quartz_waz1112.ba0875.jpg

Finns med vanliga bandhorn med.
Denna är dessutom kvarts.
F1 har varit, hum, tveksam, men den nya tycker jag funkar.
OM man inte tittar på LE versionerna typ Ronaldos :stop:
Bild lånad från internetz
 

Joseph

Cartier
Don't do it man. TAG Heuers flaggskepps serie för allt som gått fel med märket, och då gillar jag TAG H ;) Aquaracer serien eller något vintage skulle jag lägga mina slantar på.

Aldrig haft klockan i hand så kan bara gå på det jag sett på bilder. Har inget emot designen, är det kvalitén som drar ner betyget för dig?
 

Bilagor

  • Screenshot_2015-08-03-13-53-54.png
    Screenshot_2015-08-03-13-53-54.png
    187.3 KB · Visningar: 79

Erik1

Patek
2-Faktor
Aldrig haft klockan i hand så kan bara gå på det jag sett på bilder. Har inget emot designen, är det kvalitén som drar ner betyget för dig?
Designen främst, men är inte F1 TAGs budget serie också? Rätta mig om jag har fel här.

Men som alltid, gillar din far den kör. Jag kommer inte döma honom/ dig :) inte min kopp te bara
 

UncleBear

Panerai
Har tittat lite i TH trådarna (dom 2 som finns) och måste bara säga att jag har blivit förälskad åter igen för en Monaco med blå tavla. Måste ha tag på en sån :) nån som har en så pm:a

Trevlig kväll
Har tittat lite i TH trådarna (dom 2 som finns) och måste bara säga att jag har blivit förälskad åter igen för en Monaco med blå tavla. Måste ha tag på en sån :) nån som har en så pm:a

Trevlig kväll
Hoppas att du fått hugg på en. Annars lycka till. Har en 2003 som jag är nöjd med. Lite dings hör hemma på en klocka som används....
image.jpg
 
Topp