• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

hooods

Panerai
2-Faktor
Jag också, extremt sugen. :D
Hade planerat att klämma mer idag men blev tvungen att vabba istället. Titanversionen är 43mm men det vet du kanske? Jag gillar dock färgkombon ovan och den keramiska bäst.
Men det finns väl ingen 43mm som är skeletterad? Måste ha skeletterad! Mina handleder är väl 17-17,5 så den kommer se stor ut. Men man köper ju inte den här typen av klocka för att den är diskret :D Ska masa mig upp till hufvudstaden och prova.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men det finns väl ingen 43mm som är skeletterad? Måste ha skeletterad! Mina handleder är väl 17-17,5 så den kommer se stor ut. Men man köper ju inte den här typen av klocka för att den är diskret :D Ska masa mig upp till hufvudstaden och prova.
IMG_6581.PNG
IMG_6506.JPG

Nej, du har rätt. Fick för mig att denna är 43mm men det stämmer ju inte. Det är de utan skeletterad tavla som är 43mm.
 

Axelgustavsson

Breitling
Hallå,
Fått upp ögonen för Tag Aquaracer Calibre 5 årsmodell 2013 (WAN.2110).
Har någon något gott/ont att säga om den?
Vad är ett rimligt andrahandspris?
 

UncleBear

Panerai
Guten tag (jag är från Göteborg men läst tyska).
@rogart-63
Skickade PM till dig om service på Monaco. Bild enligt nedan:
image.jpeg

Är det något du har tid/kan fixa?

Må gott
Bear
 

Hififredde

Breitling
Fått tillbaka min nuvarande favorit. Har varit på rehab resa till Spanien, morsan som lämnade in den, allt jag ville ha gjort verkar dom inte ha gjort(dom förstod förmodligen inte) hade velat ha tavlan rengjord mm men får väl lösa det på hemmaplan, å andra sidan är ju lite patina sjyst så får se. Den fungerar iaf kanonbra med bra gångreserv och känns bra att dra upp manuellt. Ref 665.706T, min tredje av fyra tags, gillar den mer och mer för varje dag. Roliga klockor.
14771456104111791129633.jpg
 
  • Like
Reactions: Beo

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som har en snygg Aquaracer till salu? Automat, max 41mm... :) Saknar min! De nuvarande på K&S tilltalar mig inte.
 

dama1201

Breitling
Gillar idén med att byta sin Connected mot en ny calibre 5 "connected" mechanic.. när man haft klockan 2 år? .. men det verkar som att det kanske bara är no1 owner som registrerat sig hos tag heuer som kommer få det erbjudandet? Är det någon som vet? Kommer second owner att få omregistrera sig? Vad händer då med tiden? Man ska ju ha haft klockan 2 år för att fullfölja detta? Någon som sitter på mer info om detta ?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vill minnas att @yonsson eller @Molle la upp en bild från Basel på en "retro" färgad formula 1. Vit, blå,grön och kanske röd. Tyckte den var lite charmig så har försökt leta efter den. Kan inte hitta den någonstans. Är det någon som vet vilken klocka jag menar? Släpptes den ens någon gång?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vill minnas att @yonsson eller @Molle la upp en bild från Basel på en "retro" färgad formula 1. Vit, blå,grön och kanske röd. Tyckte den var lite charmig så har försökt leta efter den. Kan inte hitta den någonstans. Är det någon som vet vilken klocka jag menar? Släpptes den ens någon gång?
Det låter inte som någon klocka jag fotograferat, Molle kanske.
 

DcMarco

Breitling
Hej alla TAG-vänner!
Jag är ny medlem här och har en liten undran:
Jag har nyligen köpt min första TAG Heuer och det är en Carrera Calibre 16 Day Date Automatic Chronograph: CV2A10.FC6235 och den har inte safir glas på baksidan utan den är stängd. Jag var säker att alla klockor av den här serien har safir glas.
Jag undrar om det är en ny modell eller om det är olika alternativ som man väljer?
Tacksam för svar!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Hej alla TAG-vänner!
Jag är ny medlem här och har en liten undran:
Jag har nyligen köpt min första TAG Heuer och det är en Carrera Calibre 16 Day Date Automatic Chronograph: CV2A10.FC6235 och den har inte safir glas på baksidan utan den är stängd. Jag var säker att alla klockor av den här serien har safir glas.
Jag undrar om det är en ny modell eller om det är olika alternativ som man väljer?
Tacksam för svar!
En bild skulle inte skada.
 
Topp