• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella TAG Heuer tråden

Sugar

Omega
Aquaracer
 

Bilagor

  • B5B8A52F-E6DC-432F-84BB-9FB6F055119F.jpeg
    B5B8A52F-E6DC-432F-84BB-9FB6F055119F.jpeg
    117.7 KB · Visningar: 19

nobblan

Omega
Någon som har lite info på denna? Det är min pappas gamla och jag har fina minnen av hur jag brukade få "leka" med den på stranden nere i Frankrike när han bodde där. Bra rassel i länken. Det enda jag vet är att den kom med vit urtavla och att han blev galen när TH London bytte ut den under en service.

 

Bilagor

  • IMG_3973.jpg
    IMG_3973.jpg
    409.6 KB · Visningar: 18

Omega21jul1969

Audemars
2-Faktor
Någon som har lite info på denna? Det är min pappas gamla och jag har fina minnen av hur jag brukade få "leka" med den på stranden nere i Frankrike när han bodde där. Bra rassel i länken. Det enda jag vet är att den kom med vit urtavla och att han blev galen när TH London bytte ut den under en service.


Kul, den får du behålla. Börja läsa här:
https://www.calibre11.com/tag-heuer-1000/
 
Tänkte att en guldfärgad hade varit kul att ha någon gång! Är det någon som har erfarenhet av 1000 professional? (Wolf of ws)
Hur känns länken? Och hur upplevs storleken?
Sett dem säljas för 10k, är den värd såpass i bruksskick?
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Tänkte att en guldfärgad hade varit kul att ha någon gång! Är det någon som har erfarenhet av 1000 professional? (Wolf of ws)
Hur känns länken? Och hur upplevs storleken?
Sett dem säljas för 10k, är den värd såpass i bruksskick?

Har inte haft just den modellen men en annan från 1000 serien. Länken är riktigt rasslig och inte direkt premium men upplevde den inte som obekväm. Den upplevs definitivt som en mindre klocka, i alla fall om man är van vid moderna dykare. Om den är värd 10k är svårt att svara på, går självfallet att få mycket bättre klocka för det priset men det är ju en kul klocka med koppling till en bra film :)
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Har själv insett att sommaren snart är här och att jag inte har någon riktig dykarklocka :nailbiting: Funderar på en Aquaracer 500m, är det något att ha? Om någon haft eller har en sådan får ni gärna skriva lite vad ni tycker om den :)

(stulen bild)
tag-heuer-aquaracer-2000-waj1110-ba0870-44.jpg
 
Har inte haft just den modellen men en annan från 1000 serien. Länken är riktigt rasslig och inte direkt premium men upplevde den inte som obekväm. Den upplevs definitivt som en mindre klocka, i alla fall om man är van vid moderna dykare. Om den är värd 10k är svårt att svara på, går självfallet att få mycket bättre klocka för det priset men det är ju en kul klocka med koppling till en bra film :)
Tack, det var bra beskrivet. Länken gör mig lite avskräckt faktiskt.. får se om någon dyker upp till ett rimligt pris :)
 
Då har man fått ytterligare en Tag Heuer, eftersom jag gillar Quartz så mkt som komplement till min tidigare Longines Hydroconquest automat fick det bli en WAY111a (svart dykare aquaracer).

Nu har jag dock en fråga, tänkte korta länkarmbandet men har noterat att man på Aquaracer modellerna inte markerat ut med pilar åt vilket håll man ska trycka "pinsen". Någon som vet? Min gissning är att man håller klockan framför sig så ska man trycka dem från kronan och sedan åt vänster (<-). Någon som vet om det stämmer? Försökt googla runt men inte hittat något svar :)
Bifogar 2 bilder så kanske man förstår bättre vad jag menar :)

 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Vart en kvarts Aquaracer och måste säga att jag tycker att den känns riktigt gedigen :cigar: Tycker det är lite synd att de inte tillverkar 500m-serien längre.
e1tmCFR.jpg
Snyggt! Det jag gillar med den där generationen är dessutom att kvarts är lika detaljerad som den mekaniska! Önskar de hade fortsatt så istället för att göra kvartsarna mer budget/tråkiga...
 
Försöker hitta en 984.013 1000 professional! finns en ”wolfie” på tradera just nu men är uppe i 7000kr och har en trasig krona... inte värt det eller vad tycker ni??
Vad kan det kosta att fixa/byta krona tro? Ringde Skövde Urteknik men fick inget svar riktigt exakt

Alternativt, Ingen som har en tillövers här eller? :pompus:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Försöker hitta en 984.013 1000 professional! finns en ”wolfie” på tradera just nu men är uppe i 7000kr och har en trasig krona... inte värt det eller vad tycker ni??
Vad kan det kosta att fixa/byta krona tro? Ringde Skövde Urteknik men fick inget svar riktigt exakt

Alternativt, Ingen som har en tillövers här eller? :pompus:
Wolfen är i mitt tycke överskattad, lite pang för pengen.

Guldöverdrag som flagnar känns ju sådär, har haft två stycken så lite koll på den sminkade grisen har jag ju:D
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Sminkad gris :(
Men exempelvis aquaracern ovan, är inte det också plätering? Men kanske håller längre nu för tiden
Den här är över 30 år och pläteringen är superfin. Inte använd som någon daglig beater såklart men det går att hitta fina exemplar och tar man hand om klockan kan pläteringen hålla väldigt länge. Som du säger är säkerligen dagens teknik dessutom betydligt bättre.
4AC3F51A-8CE2-4D7C-A3D3-62B9FC6AD755.jpeg
6D6E2896-811C-4680-983F-4C5E57F8DE3A.jpeg
D8B5B761-20C7-412B-95C7-C53E876C1910.jpeg
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Denna verkar given som årets sommarklocka. Får lägga en order, Tickar många boxar :)
Screenshot_20200602_195741.jpg
Den är otroligt sexig men hade hoppats på att den skulle ha kapslat solitt guld (heter det så? Capped gold på engelska...) med samma teknik som tex Longines och Tudor använder på sina tvåtonsklockor
 
Topp