• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Hur är det med bubblan? Sett en del med och utan bubbla. Är det olika designer eller är den ena utav de fake?

Självklart är det bara de med datum som har bubbla. Vad jag vet/sett så har inga levererats utan bubbla original. Men en del gillar inte bubblan och har bytt till originalglas utan bubbla. Eftersom klockorna i övrigt är lika i diameter så fungerar det att switcha glas mellan modellerna.
 

Ryttaren

Rolex
En svart "snowflake" från -76 ref: 9411/0 :)

Jag bytte glas till ett utan bubbla vid service.

6SiTp6a.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
...frere 's utdömande :wtf:...
Som sagt, jag tänkte modellintroduktion snarare än tillverkningsår. Aeronaut, hydronaut och allt vad de heter, snarare än de varsamt hanterade klassikerna med rolex-dna. (Nu trampar jag väl någon annan på tårna men det får jag väl ta då.) Den där kvartetten kan jag omöjligen säga något ont om. En daytona med bubbla liksom, vem gillar inte det?
 
Förvånad att Rolexmaffian inte gått lös i tråden än eller är det som så att de känner sig som den beskydande storebrodern här?

Oavsett många fina ur, väldigt trevligt med porr i bildform. Flakevisarna är så härligt fläskiga på något vis. Helt klart med på listan av märken jag skall i förskaffa mig.
 

morrism

Audemars
Förvånad att Rolexmaffian inte gått lös i tråden än eller är det som så att de känner sig som den beskydande storebrodern här?

Oavsett många fina ur, väldigt trevligt med porr i bildform. Flakevisarna är så härligt fläskiga på något vis. Helt klart med på listan av märken jag skall i förskaffa mig.


Tudor har respekt av rolexmaffian
 

Weberg

Audemars
Titta ofta på Tudor som alternativ, men det slutar alltid med att jag tänker: äh, jag lägger till några tusenlappar och tittar på en Rolex istället. Barnsligt och fåfängt kanske, men ...

Dessutom verkar jag vara den enda på forumet som inte är överförtjust i snow flake-visaren. Har egentligen inget emot formen, men tycker att den stjäl för mycket uppmärksamhet och rubbar balansen i designen. Annars är det förstås fantastiska klockor med en intressant historia och givetvis – några av världens snyggaste subbor!
 
Topp