• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Här har jag saknat att posta!
Modernare än vanligt men det får duga
Ni som har med länk tycker ni att den känns klumpig då?
Vs typ en rolex sub/gmt

image.jpeg

Älskade min med länk. Kändes helt rätt och välbalanserat. Textilstrapet går inte av hackor heller.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Tillhör den stora skaran som har eller haft en BB (en av 400 modeller :D ) men är nu mindre intresserade av moderna tillbakablickar utan mer intresserad av moderna klockor som fortfarande har lite klassiskt snitt. (Om ni förstår skillnaden?)

Är rejält sugen på en North Flag. Den är i min mening framåtskridande i sin design, utan att vara vulgär. Har datum och gångreservtid...vilket är precis det jag vill ha på en "äventyrsklocka" som denna. Att den även har inhouse urverk gör allt perfekt. Dom ligger runt 23 000 SEK på C24 vilket jag anser vara riktigt prisvärt.
 

Bilagor

  • image.png
    image.png
    58.6 KB · Visningar: 80

Mr Chance

Kalmar
Tillhör den stora skaran som har eller haft en BB (en av 400 modeller :D ) men är nu mindre intresserade av moderna tillbakablickar utan mer intresserad av moderna klockor som fortfarande har lite klassiskt snitt. (Om ni förstår skillnaden?)

Är rejält sugen på en North Flag. Den är i min mening framåtskridande i sin design, utan att vara vulgär. Har datum och gångreservtid...vilket är precis det jag vill ha på en "äventyrsklocka" som denna. Att den även har inhouse urverk gör allt perfekt. Dom ligger runt 23 000 SEK på C24 vilket jag anser vara riktigt prisvärt.
Köp, kan inte gå fel! :)
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Är det någon av er som har en Pelagos och en seiko turtle och kan berätta hur de är om man jämför dem med varann. Har haft en turtle, men börjar bli sugen på en Pelagos.
 

Rojalisten

Panerai
Hur är det och handla från Italienska handlare med tudor? Har kollat mkt på chrono24, där man får en ny black bay black för ca 22-24000kr. Något man ska passa sig för? Första gången jag handlar från chrono.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Hur är det och handla från Italienska handlare med tudor? Har kollat mkt på chrono24, där man får en ny black bay black för ca 22-24000kr. Något man ska passa sig för? Första gången jag handlar från chrono.
Kan rekommendera antingen Pluswatch eller Show Commerce. Räkna med cirka 1000:- frakt.
Annars snabba och billiga, köpt från båda precis som flertal andra. Kan vara värt att kolla datum då ceratet är utfärdat om de haft klockan i lager ett par månader.
 
Topp