• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audjoh

Omega
sfh648.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Ett äkta från AD? 500 bagis?
Yes. I juni gällde det priset i alla fall.

Min pärla ramlade ur & jag ringde Bergströms Ur för att kolla gällande garanti. Jag spelade novis för att se hur bemötandet & service var, för att sedan vända på pucken. Första frågan var om den var uttagen hos Bergströms, vilket den inte var & då förändrades attityden.

Jag skulle få stå för frakten fram & tillbaka till Tudor, eftersom att Bergströms inte kunde åtgärda det. Min följdfråga var då om Bergströms Ur kan fullserva Tudor - med ett ja till svar. Och insertet kostar 500:-? Och frakten kostar runt 1000:-?

"Så jag kan alltså köpa två insert till priset av frakten (trots garanti) & byta det själv? Och du menar fortfarande att vridningsbyte inte kan utföras hos er...?"

Hon förstod rätt tydligt att hon gjorde bort sig. I slutet av samtalet skulle jag i alla fall inte behöva betala någon frakt.
 
Senast ändrad:

mattias92

Breitling
Fantastiskt snygga klockor alla har..

Förlåt för OT:
men är intresserad av en Tudor Black Bay antingen med blå bezel eller svart.

Hör gärna av er med förslag!
 

joheng

Omega
Inte omöjligt att detta redan har diskuterats i denna tråd, men ponera att man skulle köpa en Black Bay. Ska man då satsa på ETA eller in-house? Hur mycket skiljer sig servicekostnaden och tror ni verket har någon märkbar påverkan på klockans värde på lång sikt? Med tanke på att in-house varianten nästan kostar lika mycket som ETA varianten och dessutom är COSC har jag svårt att se varför man inte skulle välja den, ändå verkar det finnas en viss skepsis. Har det bara med de kosmetiska olikheterna att göra tro?
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Inte omöjligt att detta redan har diskuterats i denna tråd, men ponera att man skulle köpa en Black Bay. Ska man då satsa på ETA eller in-house? Hur mycket skiljer sig servicekostnaden och tror ni verket har någon märkbar påverkan på klockans värde på lång sikt? Med tanke på att in-house varianten nästan kostar lika mycket som ETA varianten och dessutom är COSC har jag svårt att se varför man inte skulle välja den, ändå verkar det finnas en viss skepsis. Har det bara med de kosmetiska olikheterna att göra tro?
Välj den som du gillar bäst.

Värdemässigt tror jag att generation ett står sig bäst i värde, samt har bäst möjlighet att öka i värde. Den svarta bör ligga bäst till där, med kort produktionstid.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Inte omöjligt att detta redan har diskuterats i denna tråd, men ponera att man skulle köpa en Black Bay. Ska man då satsa på ETA eller in-house? Hur mycket skiljer sig servicekostnaden och tror ni verket har någon märkbar påverkan på klockans värde på lång sikt? Med tanke på att in-house varianten nästan kostar lika mycket som ETA varianten och dessutom är COSC har jag svårt att se varför man inte skulle välja den, ändå verkar det finnas en viss skepsis. Har det bara med de kosmetiska olikheterna att göra tro?

Jag valde gen 1 då jag tycker att tavlan är snyggare med ros och self-windingtexten. Sen gillar jag inte den där länken som ska se nitad ut, blir lite vintage overkill för min del.

Köp den DU tycker är snyggast.

Välj den som du gillar bäst.

Värdemässigt tror jag att generation ett står sig bäst i värde, samt har bäst möjlighet att öka i värde. Den svarta bör ligga bäst till där, med kort produktionstid.

Hur kort var produktionstiden på svart gen 1 egentligen? Jag har dålig koll...
 
Topp