• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Välkomnar mig själv in i värmen med ett nyöppnat paket! Toknöjd!
image.jpg
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Någon som kan tipsa om ett nato mockaband till black bay? Bästa jag har hittat hittils är GLCs men är rätt osugen på att dunka frakt på typ 200 spänn när man köper något för typ 500
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tudor Torsdag
Har inte haft läderarmband på en klocka på väldigt länge (eller i alla fall in burit de klockor som har läderband), men igår fick jag ett ryck. Rotade lite i lådan och hittade mitt gamla Hirsch (minst 15 år och använt flitigt då). Fortfarande i bra skick, men behövde lite kärlek (läderfett).
Så, mitt bidrag till Tudor Torsdag blir en Heritage med nya skor :) (såg precis att datumet har jag inte kommit ihåg att ändra)
20161201_093915700_iOS.jpg
 

Sammeh

Cartier
Är sugen på att köpa ett läderband till min BB 36, men har svårt att hitta alternativ. Jag tror att ett strap i vintagestil borde bli bäst, likt B&S.
IMG_3029.JPG

Finns det någon annan bra tillverkare som gör straps i 19 mm?
IMG_2963.JPG
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Har lagt vantarna på en Tudor nu, problemet är att jag är i Malaysia och kommer hem den 28/12 så jag får ihärdigt vänta på öppning tills dess.
Tänkte att jag kör en kul grej, ni får gissa vilken modell jag köpt, en av dessa är rätt svar:
Black bay
Pelagos
Ranger
Fastrider
Grantour date
Sub 79090
Oberoende av gen 1 eller 2 samt färg bara ni har rätt på modellen. 20 kr för varje rätt går till barncancerfonden. Gäller dom 10 första gissningarna:) Utöver det sätter jag in 100 kr.
 
Senast ändrad:

Triumf

Rolex
2-Faktor
Har lagt vantarna på en Tudor nu, problemet är att jag är i Malaysia och kommer hem den 28/12 så jag får ihärdigt vänta på öppning tills dess.
Tänkte att jag kör en kul grej, ni får gissa vilken modell jag köpt, en av dessa är rätt svar:
Black bay
Pelagos
Ranger
Fastrider
Grantour date
Sub 79090
Oberoende av gen 1 eller 2 samt färg bara ni har rätt på modellen. 20 kr för varje rätt går till barncancerfonden. Gäller dom 10 första gissningarna:) Utöver det sätter jag in 100 kr.

Suben!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har lagt vantarna på en Tudor nu, problemet är att jag är i Malaysia och kommer hem den 28/12 så jag får ihärdigt vänta på öppning tills dess.
Tänkte att jag kör en kul grej, ni får gissa vilken modell jag köpt, en av dessa är rätt svar:
Black bay
Pelagos
Ranger
Fastrider
Grantour date
Sub 79090
Oberoende av gen 1 eller 2 samt färg bara ni har rätt på modellen. 20 kr för varje rätt går till barncancerfonden. Gäller dom 10 första gissningarna:) Utöver det sätter jag in 100 kr.
Ranger såklart! :)
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
@micke_s också galet sugen på Pelagos LHD. Har du någon koll om någon handlare i Sverige kommer att få in den? Ska ju tydligen bara vara vissa butiker som får den.
 
Topp