• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

meo_swe

Audemars
Påväg till jobbet... :)
Snapchat-2032227140.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Slösurfade lite på jobbet och såg att det finns bruna brezels på chrono24. Står brown brezel men om man kollar ref nummret så är det 79220R som är black bay röd. Är det en språkmiss här eller vad är grejen? :)

http://www.chrono24.com/tudor/bezel-black-bay-brown-bezel--id4902602.htm

Om man leker med tanken att man skulle köpa något sådant antar jag att man inte vågar byta själv, vad går det på att byta tror ni?
Kolla youtube om det finns någon guide.

Vridningsinlägg har tidigare listat 500:- hos AD. Köp ett rött där & kasta in i ugnen i stället!
 

danansson

Breitling
Hej
Rätt ny på det här med finklockor. Har tänkt fira en sak jag äntligen lyckat med genom att köpa mig en fin klocka.

Jag har blivit nyfiken på Tudor prince oysterdate 7024 (är det jumbo? Har också läst jumbo om 9080) med svart urtavla och har därför lagt upp en sparad ebaysökning på denna och är inne på chrono24 med jämna mellanrum men får inga resultat. Är det någon här som har sitter inne med information varför den är så svår att hitta eller har en hemma som inte används.

tacksam för hjälp
 

Como

Cartier
Hade precis ett konstigt moment med min BB. Den hade stannat nu under eftermiddagen runt 15:00, vilket kan bero på att jag inte använt den mycket alls de senaste två dygnen (typ bara lyft upp den lite mer eller mindre för att hålla igång den). Hursomhelst, så hade den stannat nu idag och jag vred upp den samt ställde korrekt tid. Den startade dock inte igång när jag tryckte in kronan. Det krävdes en hel del armrörelser för att den skulle hoppa igång igen.

Är detta normalt eller indikerar detta något fel?
 

Zalath

Panerai
Hade precis ett konstigt moment med min BB. Den hade stannat nu under eftermiddagen runt 15:00, vilket kan bero på att jag inte använt den mycket alls de senaste två dygnen (typ bara lyft upp den lite mer eller mindre för att hålla igång den). Hursomhelst, så hade den stannat nu idag och jag vred upp den samt ställde korrekt tid. Den startade dock inte igång när jag tryckte in kronan. Det krävdes en hel del armrörelser för att den skulle hoppa igång igen.

Är detta normalt eller indikerar detta något fel?
Känner inte till urverket i BB specifikt, men det är inte helt ovanligt för vissa urverk. En del drar igång bara en lyfter på klockan (min SKX007 är så) och andra behöver vevas igång lite, även efter uppdragning (min 16710 är så).
 

Como

Cartier
Känner inte till urverket i BB specifikt, men det är inte helt ovanligt för vissa urverk. En del drar igång bara en lyfter på klockan (min SKX007 är så) och andra behöver vevas igång lite, även efter uppdragning (min 16710 är så).


OK! Det som gjorde att jag reagerade är att tidigare har den startat direkt när jag tryckt in kronan.

Kanske beror det på att den varit mycket sparsamt använd de senaste två dygnen?
 

Zalath

Panerai
OK! Det som gjorde att jag reagerade är att tidigare har den startat direkt när jag tryckt in kronan.

Kanske beror det på att den varit mycket sparsamt använd de senaste två dygnen?
Om den gått innan, du dragit ur kronan och den stannat så kommer den fortsätta när du trycker in den igen. Om den tidigare varit stilla, du dragit upp den och sen tryckt in kronan igen och den börjat ticka igång så verkar det lite märkligt... Men om den stannat helt nu skulle jag inte vara särskilt orolig. Men du kan ju alltid googla hur ditt urverk fungerar, finns säkert någon där ute som vet hur trögstartat det är. :)
 

Gabriel90

Panerai
Hej !
Skulle behöva lite hjälp.
Vill köpa till en oyster/jubilee eller mesh länk till min klocka.
har en tudor 79280.
Vet ni vart man kan få tag i någon?
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Hur håller era Black Bays tiden?
Min tappade någon sekund per dag tidigare och låg runt 20 sekunder minus efter någon vecka.
Efter ytterligare någon vecka låg den nästan exakt på på sekunden och nu ligger den 30 sekunder före.

Vad är det som påverkar detta?
Att den ligger 30 sekunder före tiden efter runt en månad ser jag som väldigt bra och inga problem men det som är märkligt är att den första tappar och sedan tar igen.
Är det något ni också upplevt med BB ETA verk?
 
Topp