• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fredig

Cartier
IMG_0250.JPG

Äntligen med Tudor! Har trånat i sådär ett år eller två. Mycket nöjd. 25600TB.
Snyggt, den är bra! :)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon som sett några Big Blocks med 'Exotic dials' till salu på sistone?

Var ligger prisnivåerna någonstans nu för tiden?
 

pankhurst

Omega
Tja, har en nyuttagen BB, men tycker den tappar i tid ganska snabbt.. använder den konstant.. Fundering kring detta uppkommer då jag läst på flera ställen här att klockorna ni andra har går plus(+) och jag uppfattar det som att klockorna går fortare än "vanlig" tid... Någon som vill hjälpa en vilsen rookie? Har jag fattat fel?
 

The lord

Audemars
This is a real beauty! Tried the BBB on couple times and was actually really surprised by how light it is, you can barely feel it after 1 minute on your wrist.
I'm still considering buying it though and was wondering how's it in real life? Easy to scratch? Does it get it's patina easily?
Hi, if you look at page 245 you can see how its been changed during 6 months. No swimming or showering with the watch. The first four pictures are taken the same day i bought it. No scratches so far, its feels great wearing it due to its size. Hope you understand My English.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Tja, har en nyuttagen BB, men tycker den tappar i tid ganska snabbt.. använder den konstant.. Fundering kring detta uppkommer då jag läst på flera ställen här att klockorna ni andra har går plus(+) och jag uppfattar det som att klockorna går fortare än "vanlig" tid... Någon som vill hjälpa en vilsen rookie? Har jag fattat fel?

Tja! Det kan ta tid tills klockan går som den "ska". Använd den och oroa dig inte! Såvida du inte tror att den blivit utsatt för magnetism eller om den fått någon smäll. Oroar du dig ändå: gå till en AD och be de kika på den.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Tja, har en nyuttagen BB, men tycker den tappar i tid ganska snabbt.. använder den konstant.. Fundering kring detta uppkommer då jag läst på flera ställen här att klockorna ni andra har går plus(+) och jag uppfattar det som att klockorna går fortare än "vanlig" tid... Någon som vill hjälpa en vilsen rookie? Har jag fattat fel?
Hur dåligt går den, ungefär?
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Tja, har en nyuttagen BB, men tycker den tappar i tid ganska snabbt.. använder den konstant.. Fundering kring detta uppkommer då jag läst på flera ställen här att klockorna ni andra har går plus(+) och jag uppfattar det som att klockorna går fortare än "vanlig" tid... Någon som vill hjälpa en vilsen rookie? Har jag fattat fel?
Jag har haft problem med en helt ny klocka som gick lite väl fort, svaret jag fick från AD var att använd den en månad eller så och om det inte blir bättre så lämna in den så skulle de rucka klockan. Det slutade i mitt fall med att de fick rucka den så gick den som den skulle efter det. Men prata med AD:n.
 
Topp