• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

mega

Rolex
Bara å behåll.
Med risk för att bli bannad och lynchad i brattetråden så är nog Pelagos en av de bättre klockorna jag köpte på mig förra året i ren "bära-faktor".
image.jpeg
Håller med. Den är asgrym!
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
IMG_0345.JPG

Pelagos är verkligen sjukt bra, och prisvärd. Sen jag köpte min blå i slutet av november har jag knappt använt nån annan klocka. Sitter sjukt bra på armen. Gillar verkligen färgen, den är inte alls så hysteriskt blå som man kan tro.
 

Magistern

Cartier
IMG_0345.JPG

Pelagos är verkligen sjukt bra, och prisvärd. Sen jag köpte min blå i slutet av november har jag knappt använt nån annan klocka. Sitter sjukt bra på armen. Gillar verkligen färgen, den är inte alls så hysteriskt blå som man kan tro.

Även jag är galet nöjd med min! Snygg och så går den fantastiskt bra: tappat ynka 4 sekunder efter en månad. Mycket över förväntan.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har fått ett sådant jävla måste-ha-begär efter en daydate jumbo, 7017 eller 7019.

Tips mottaget tacksamt där en finns, internet eller fysisk butik.
Jag spanar här, Chrono24 och hos de 'kända' handlarna.

Sälj mig din. Utlovar smidig affär!
 
  • Like
Reactions: PJW

mglaum

Panerai
Hej,

Jag köpte två Tudor från 80-talet och blev intresserad av serienummer i syfte av att datera dem, hörde därför av mig till Tudor collector på Instagram och fick bilder av hans dokument som jag sedan skrev ner om någon är intresserad. Hans lista skiljer sig en del från andras, speciellt dem tidigare åren. Eftersom det inte går att bifoga dokument på KS så lägger jag upp det som en bild. Med det sagt vill jag även uppmana alla att dela med sig av deras serienummer så vi tillsammans kan datera våra inköp, givetvis skriver vi inte ut hela numret. Mina två är på service just nu men återkommer med dem. Däremot hittade jag för mig två intressanta saker i Tudor Collectors referensbibliotek. 317668 - 1990, 30377X - 1988

Det bör väl tilläggas att detta inte är intressant för alla, men kanske för ett fåtal som sitter med en klocka med serienummer mellan olika intervaller.
 

Bilagor

  • ref.jpg
    ref.jpg
    35 KB · Visningar: 44

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Har avklarats förr men hur stort bärs en pelagos? Som en big block fast några mm till? Som en BB Bronze?
Har provat en Panerai Radomir i titan som satt riktigt fint så kan tänka mig att pelagosen bärs nättare än en stålis i samma storlek.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Har avklarats förr men hur stort bärs en pelagos? Som en big block fast några mm till? Som en BB Bronze?
Har provat en Panerai Radomir i titan som satt riktigt fint så kan tänka mig att pelagosen bärs nättare än en stålis i samma storlek.
Jag tyckte att den bars betydligt bättre än en BB faktiskt, trots att pelagosen är större.
Saknar min Pelagos....
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ni med ETA versionen av Tudor BBB - när ni skruvar in kronan, känner ni att det typ "skaver" lite sista biten?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Aldrig postat tidigare, men fick min ETA BB för en månad sen ungefär och jag fullkomligt älskar den. Otroligt trevlig klocka!

Det ända jag har att gnälla över är att jag inte får länken i en storlek som är ok då den är för stor även när jag plockat alla länkar, samt att den inte passar i sista microjusteringen då länken är för bred då.

Nu är jag sugen på en 36a också, men det får tiden utvisa..:)
IMG_0984.JPG


Edit; Om ni sitter på något schyst, passande band till denna får ni gärna PMa.
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Tudor Pelagos, är det värt att lägga till ett par kakor och köpa in-house varianten? (Planerar att köpa beg)
Tycker personligen att första versionen är snyggare men har inte några problem med att den senare har fler rader text egentligen.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag ägde en tidigare, jag tror inte det, kommer ihåg det som så.

Inte vad jag minns. Äger dock ingen BBB längre.

Vad jag minns har den alltid varit såhär, men polaren provade skruva in den och tyckte den kändes lite skum. Det känns typ lite som att det saknas olja, att metalldelarna skaver mot varandra lite. Den klarade trycktestet för drygt en månad sen..
 

mglaum

Panerai
Vad jag minns har den alltid varit såhär, men polaren provade skruva in den och tyckte den kändes lite skum. Det känns typ lite som att det saknas olja, att metalldelarna skaver mot varandra lite. Den klarade trycktestet för drygt en månad sen..
Okej, det låter underligt. Med garanti så är det väl inte mer än att gå in och fråga hos en AD.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag ber om ursäkt på förhand att jag inte letat i tråden, men jag undrar om det någonsin kom en officiell förklaring från Tudor varför man valde bort rosen på tavlan till BB36 när man använde den på kronan?
 

Cryssarn

Rolex
Aldrig postat tidigare, men fick min ETA BB för en månad sen ungefär och jag fullkomligt älskar den. Otroligt trevlig klocka!

Det ända jag har att gnälla över är att jag inte får länken i en storlek som är ok då den är för stor även när jag plockat alla länkar, samt att den inte passar i sista microjusteringen då länken är för bred då.

Nu är jag sugen på en 36a också, men det får tiden utvisa..:)
IMG_0984.JPG


Edit; Om ni sitter på något schyst, passande band till denna får ni gärna PMa.
bra köp. älskar den :)
 

mglaum

Panerai
IMG_0345.JPG

Pelagos är verkligen sjukt bra, och prisvärd. Sen jag köpte min blå i slutet av november har jag knappt använt nån annan klocka. Sitter sjukt bra på armen. Gillar verkligen färgen, den är inte alls så hysteriskt blå som man kan tro.
Jag reagerade på samma sätt när jag första gången såg den i verkligheten, det är en väldigt trevlig nyans av blått, inte alls skrikig som den har sett ut i en del marknadsföring.
 

mglaum

Panerai
Aldrig postat tidigare, men fick min ETA BB för en månad sen ungefär och jag fullkomligt älskar den. Otroligt trevlig klocka!

Det ända jag har att gnälla över är att jag inte får länken i en storlek som är ok då den är för stor även när jag plockat alla länkar, samt att den inte passar i sista microjusteringen då länken är för bred då.

Nu är jag sugen på en 36a också, men det får tiden utvisa..:)
IMG_0984.JPG


Edit; Om ni sitter på något schyst, passande band till denna får ni gärna PMa.
Vad är omfånget av din handled? Min är väldigt tunn, 16,5~ cm, självutnämt mig till personen med minst handled på KS och min BB fungerade fint. Jag antar att du har testat att ta bort alla skruvade länkbitar förutom en på samma sida som clasp och sen kört på största microadjustment? Då ser det inte konstigt ut som det gör om man tar bort alla länkbitar och kör minsta.
 

Cryssarn

Rolex
vågar knappt erkänna det, men efter mitt senaste nyköp så känns min Hydronaut väldigt sval. någon som har tips på hur man skakar av sig den känslan? ;)
 
Topp