• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Niklas

Rolex
2-Faktor
Har äntligen fått kanvas armbandet till sommar och bad klockan :)
Kommer att bli bra det här ute på böljan blå i nya båten :D
IMG_0864.JPG

IMG_0862.JPG
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Beslutsångest..
Har just nu en annons uppe på min 76100, kommer jag ångra om jag släpper denna lite udda fågel?
Vad säger ni, behålla?
Är fruktansvärt rastlös när det kommer till klockor och har testat en hel del men just denna klocka känner jag något extra för och det händer sällan.
Har även bestämt mig för att vara OWG och har varit det i några månader nu, ska nytt in måste denna lämna med andra ord. (Testar min disciplin lite:D)
IMG_0172.JPG

IMG_0192.JPG
 

Pilot

Panerai
2-Faktor
Beslutsångest..
Har just nu en annons uppe på min 76100, kommer jag ångra om jag släpper denna lite udda fågel?
Vad säger ni, behålla?
Är fruktansvärt rastlös när det kommer till klockor och har testat en hel del men just denna klocka känner jag något extra för och det händer sällan.
Har även bestämt mig för att vara OWG och har varit det i några månader nu, ska nytt in måste denna lämna med andra ord. (Testar min disciplin lite:D)
IMG_0172.JPG

IMG_0192.JPG
Jag har oxå en 76100 å har gått i samma tankar men faller alltid tillbaka till att jag ska behålla den för att jag tycker att den e så grym!
Behåll säger jag :)
 

Dirac

Omega
Friends Of KS
Beslutsångest..
Har just nu en annons uppe på min 76100, kommer jag ångra om jag släpper denna lite udda fågel?
Vad säger ni, behålla?
Är fruktansvärt rastlös när det kommer till klockor och har testat en hel del men just denna klocka känner jag något extra för och det händer sällan.
Har även bestämt mig för att vara OWG och har varit det i några månader nu, ska nytt in måste denna lämna med andra ord. (Testar min disciplin lite:D)
IMG_0172.JPG

IMG_0192.JPG

Går du igång på matt tavla och plexi, ska du absolut behålla den!
 
Gokväll. Måste säga att jag gillar Tudor skarpt. Jag äger idag ingen Tudor, men jag kommer sannolikt att skaffa en i framtiden. Jag gillar nog Tudor mer än Rolex (som förövrigt är jättefina klockor, jag har haft en Submariner tidigare. Men jag känner att Rolex är lite för allmänt förekommande och utstrålar lite "Nyrik", medan Tudor passerar mera under radarn och bärs av "kännare". Det är det som tilltalar mig.
 
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!
 

Ruben

Rolex
Beslutsångest..
Har just nu en annons uppe på min 76100, kommer jag ångra om jag släpper denna lite udda fågel?
Vad säger ni, behålla?
Är fruktansvärt rastlös när det kommer till klockor och har testat en hel del men just denna klocka känner jag något extra för och det händer sällan.
Har även bestämt mig för att vara OWG och har varit det i några månader nu, ska nytt in måste denna lämna med andra ord. (Testar min disciplin lite:D)
IMG_0172.JPG

IMG_0192.JPG
Sälj och köp gmt :)
 

Karl-Alfred

Omega
2-Faktor
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!
Jag sitter själv i samma sits, så följer med spänning.
 

Rum Runner

Patek
2-Faktor
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!
@Luckyluciano borde ha full insikt i detta angenäma dilemma...:)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!

Pelagos upplevs inte lika hög som blackbay på handleden. Beror väl främst på det platta glaset och att black bayen är blankpolerad istället för matt på sidan som Pelagos. Om du föredrar Pelagos utseendemässigt så hade jag kört på den. Mest klocka för pengarna. Upplever dock både black bay och Pelagos som klumpiga på handleden. :) jag får fnatt, köper, använder en vecka sen ligger de och skräpar och flippas till nästa fnatt kommer och en ny införskaffas. Ond cirkel
 
Pelagos upplevs inte lika hög som blackbay på handleden. Beror väl främst på det platta glaset och att black bayen är blankpolerad istället för matt på sidan som Pelagos. Om du föredrar Pelagos utseendemässigt så hade jag kört på den. Mest klocka för pengarna. Upplever dock både black bay och Pelagos som klumpiga på handleden. :) jag får fnatt, köper, använder en vecka sen ligger de och skräpar och flippas till nästa fnatt kommer och en ny införskaffas. Ond cirkel

Tack! Fan får väl bli till att leta rätt på en Pelagos då! Värsta som kan hända är väl att jag får sälja den sen. :)
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Var och provade både Pelagos och Black bay igår, men har så svårt att bestämma mig för vilken som bör införskaffas! Föredrar egentligen utseendet på Pelagos, men är rädd att den kanske bygger lite för mycket på höjden och att den skall kännas för "sportig" med sin matta look... Någon som haft båda som har någon input? Kliar i köpefingrarna nu!

Jag tycker Pelagos är galet bra. Noll sug efter en annan dykare sen jag köpte min. Jag har 16,8cm handled och upplever den varken som för stor eller klumpig.
image.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Jag tycker Pelagos är galet bra. Noll sug efter en annan dykare sen jag köpte min. Jag har 16,8cm handled och upplever den varken som för stor eller klumpig.
image.jpg
Har 18.5 och upplever den inte som stor men klumpig är väl i förhållande vad man refererar till. Är man van att bära smidiga 36mm guld eller 40mm stålrolex så känns den rätt klumpig med höjden och breda länken. :)
 
Topp