• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gummo

Joker
2-Faktor
Då var den på Hodinkee också: https://www.hodinkee.com/articles/tudor-ref-7923-submariner-ebay-most-expensive-ever

Jag skickade ett tips till Hodinkee med länk till auktionen så kanske att denna artikel grundade sig här på KS...
IMG_0569.PNG
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag kör min BB på Natot hela tiden, gillar det verkligen, det svarta som följer med.

Men ser ut som det kommer ett denim och ett grönt då, någon som har en aning om vad det kan tänkas kosta ?
 

bombadill

Omega
2-Faktor
En Tudor Submariner 79090 från 90-95ish head only var ligger vi i pris då? Kollar man tidigare annonser här på KS så känns det som priset på klockan har ökat väldigt mycket. De senaste annonserna här på KS ligger runt 35k där tidigare annonser från 2015-2014 ligger runt 25k (med länk). Är 35k ett rimligt pris som reflekterar dagens prisbild?
 

Gabriel90

Panerai
En Tudor Submariner 79090 från 90-95ish head only var ligger vi i pris då? Kollar man tidigare annonser här på KS så känns det som priset på klockan har ökat väldigt mycket. De senaste annonserna här på KS ligger runt 35k där tidigare annonser från 2015-2014 ligger runt 25k (med länk). Är 35k ett rimligt pris som reflekterar dagens prisbild?
Ja det tycker jag .. klockorna har ökat ganska kraftigt senaste åren.
priserna på klockor från 2013-2014 fram till idag har ökat rejält.
 

bombadill

Omega
2-Faktor
Ganska ordentlig prisutveckling får man säga i så fall. Men inte chockerande, grym klocka. Vad skulle du uppskatta priset head only?
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Jag har från och till varit sugen på en Black bay röd senaste året. Var säker på att jag ville ha den nya med inhouse-verket fram till nyligen. Men ju mer jag jämför nya och gamla desto mer osäker känner jag mig! Just nu känner jag att den gamla versionen är snyggast. Samtidigt som jag tycker det känns lite roligare med inhouse-verket. Har endast provat/sett den gamla IRL dock.


Antar att någon eller några har klämt på/ägt båda versionerna. Skulle vara tacksam om ni vill dela med er lite vad man tycker om de olika!

Tackar på förhand och önskar en fortsatt härlig söndag!
 

Gabriel90

Panerai
Jag har från och till varit sugen på en Black bay röd senaste året. Var säker på att jag ville ha den nya med inhouse-verket fram till nyligen. Men ju mer jag jämför nya och gamla desto mer osäker känner jag mig! Just nu känner jag att den gamla versionen är snyggast. Samtidigt som jag tycker det känns lite roligare med inhouse-verket. Har endast provat/sett den gamla IRL dock.


Antar att någon eller några har klämt på/ägt båda versionerna. Skulle vara tacksam om ni vill dela med er lite vad man tycker om de olika!

Tackar på förhand och önskar en fortsatt härlig söndag!
Tja
Ja har ägt båda två.
Gamla länken älskade jag
-billigare service

Nya
-avskyr länken
-bra inhouse med bra reserv
-gillar loggan mer än rosen!
-något mm högre på höjden

Väldigt svårt.. är inhouse ett krav så kör på nya.
Annars hade ja kört på gamla alla dagar i veckan
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Tja
Ja har ägt båda två.
Gamla länken älskade jag
-billigare service

Nya
-avskyr länken
-bra inhouse med bra reserv
-gillar loggan mer än rosen!
-något mm högre på höjden

Väldigt svårt.. är inhouse ett krav så kör på nya.
Annars hade ja kört på gamla alla dagar i veckan
Tack för input!
Svårt detta. Lutar åt den gamla just nu. Även om in house vore trevligt, det är ju särskilt den långa gångreserven som talar för den.
Länken håller jag med om, den gamla är snyggast. Rosen/skölden är lite hugget som stucket för mig. Lutar dock åt att rosen är snyggare.
 

Såkkett

Omega
Verkar svårare än vad jag förväntat mig att hitta ett läderband som passar in på mina preferenser till denna
IMG_0276_zpsb6ifte0i.jpg

Något likt originalbandet fast svart

Svart, platt, kontrastsöm går väl hyffsat i 19mm men när man sedan lägger på kravet på 70/110ish på bandlängd så blev det genast mycket svårare.

Någon som kan ge råd om vart man kan hitta korta band av ok kvalité?
 

Simpatico

Rolex
Verkar svårare än vad jag förväntat mig att hitta ett läderband som passar in på mina preferenser till denna
IMG_0276_zpsb6ifte0i.jpg

Något likt originalbandet fast svart

Svart, platt, kontrastsöm går väl hyffsat i 19mm men när man sedan lägger på kravet på 70/110ish på bandlängd så blev det genast mycket svårare.

Någon som kan ge råd om vart man kan hitta korta band av ok kvalité?

Har några lädergurus på forumet som jag vet med säkerhet kan hjälpa dig. Kolla slöjdtråden.
 

Cryssarn

Rolex
Jag har från och till varit sugen på en Black bay röd senaste året. Var säker på att jag ville ha den nya med inhouse-verket fram till nyligen. Men ju mer jag jämför nya och gamla desto mer osäker känner jag mig! Just nu känner jag att den gamla versionen är snyggast. Samtidigt som jag tycker det känns lite roligare med inhouse-verket. Har endast provat/sett den gamla IRL dock.


Antar att någon eller några har klämt på/ägt båda versionerna. Skulle vara tacksam om ni vill dela med er lite vad man tycker om de olika!

Tackar på förhand och önskar en fortsatt härlig söndag!
In house är givetvis trevligt. Jag stör mig dock inte alls på att min har ETA
 
Topp