• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Tudor-Heritage-Black-Bay-Steel-79730-Review-Baselworld-2017-5.jpg


Först var jag. Njaee. Men ju mer jag tittar på den så känner jag, ja självklart!
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Tudor-Heritage-Black-Bay-Steel-79730-Review-Baselworld-2017-5.jpg


Först var jag. Njaee. Men ju mer jag tittar på den så känner jag, ja självklart!

Det där blev en "självklar" så fort jag såg den!
Funderar på om Tudor Heritage Black Bay Chronograph har får många inslag av blandat. T.ex. så blir jag lite tveksam till visarna - kan ha varit snyggare om de inte vore Snowflake...
 
Hur stor är Tudor Black Bay jämför med Tudor Chrono/Black shield?

Vill ha en annan vardag klocka :) ser att det nästan finns en sjö av dem beg olika ställen.
 

m_s

Patek
2-Faktor
När kommer de nya tudor 2017 dyka upp i butik, eller kan man redan beställa?
Tudor är riktigt luriga speciellt med Sverige. AD här har inte fått första LHD än... Bronzon tog evigheter också.

Så sätt in siktet på höst-vinter tror jag. Som vanligt lär jag ta andra vägar för att komma åt dem tidigare. Trist däremot att behöva göra det!
 
Tudor är riktigt luriga speciellt med Sverige. AD här har inte fått första LHD än... Bronzon tog evigheter också.

Så sätt in siktet på höst-vinter tror jag. Som vanligt lär jag ta andra vägar för att komma åt dem tidigare. Trist däremot att behöva göra det!


:) Som tur åker man på Semester utomlands, kanske vid den tiden har dem fått in nya?
 

240snusit

Panerai
mumi32341-img600x337-14917408184wcs0u31217.jpg
mumi32341-img600x337-1491740819efj67p31217.jpg


Hej gott folk! Har fått ett tips från en kompis som hittat en Tudor ref. 7928 på en sida i Japan. Jag vet att bilderna inte är mycket att gå på, men tycker ni den här klockan ser bra ut? Tyvärr kan jag inte få kontakt med säljaren så jag kan inte ställa några frågor - han har dock gjort två videos på Youtube (
och
) där han visar upp klockan. Vad säger ni, är detta ett bra exempel? Tack på förhand.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
mumi32341-img600x337-14917408184wcs0u31217.jpg
mumi32341-img600x337-1491740819efj67p31217.jpg


Hej gott folk! Har fått ett tips från en kompis som hittat en Tudor ref. 7928 på en sida i Japan. Jag vet att bilderna inte är mycket att gå på, men tycker ni den här klockan ser bra ut? Tyvärr kan jag inte få kontakt med säljaren så jag kan inte ställa några frågor - han har dock gjort två videos på Youtube (
och
) där han visar upp klockan. Vad säger ni, är detta ett bra exempel? Tack på förhand.
Stay away. Jag är absolut inget proffs på gamla tudors, men där boetten stämmer inte. Inga chamfers vad jag kan se och de där kronskydden är waaay too big. Huruvida tavlan och visarna är äkta vågar jag inte uttala mig om, men med tanke på boetten så skulle jag inte räkna med att något stämmer på den. Ping @Per som är grym på gamla Rolexboetter.
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Har alldeles för lite att göra. Kollat på klockan som vanligt och ser en sak jag inte tänkt på. Den förövrigt fina och bekväma länken på BB36 har länkbitarna skruvade från olika håll. Ovanför kl12 från vänster och nedanför kl6 från höger. Kan inte komma på vad anledningen skulle vara. Någon som kan komma på varför? Det enda svar jag har är "varför inte?" men det kan jag heller inte svara på:)
IMG_0604.JPG
 
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Fullträff säger jag - Fantastisk symmetri och datumet är ju sjukt trevligt infällt i helheten! Givet köp senare i år
Håller med dig. Stålaren är den bästa av 41mm BB, enligt mig. Grymt sugen...

För att bidra lite: denna lilla goding har passerat 2 månader nu och är fortfarande grymt bra. Gör sig fantastiskt bra på läder, IMO. Ha en go lördag!
IMG_5728.JPG
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Har alldeles för lite att göra. Kollat på klockan som vanligt och ser en sak jag inte tänkt på. Den förövrigt fina och bekväma länken på BB36 har länkbitarna skruvade från olika håll. Ovanför kl12 från vänster och nedanför kl6 från höger. Kan inte komma på vad anledningen skulle vara. Någon som kan komma på varför? Det enda svar jag har är "varför inte?" men det kan jag heller inte svara på:)
IMG_0604.JPG
De är väl ändå skruvade från samma håll, egentligen? Tanken är nog att de ska gå att använda oberoende på vilken sida av låset de sitter.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Håller med dig. Stålaren är den bästa av 41mm BB, enligt mig. Grymt sugen...

För att bidra lite: denna lilla goding har passerat 2 månader nu och är fortfarande grymt bra. Gör sig fantastiskt bra på läder, IMO. Ha en go lördag!
IMG_5728.JPG
Ser bra ut! Jag har ett mörkbrunt läder från Rios men vill först vänta in en Bergeon 7825 innan byte. Också sugen att testa natot som följde med men det får vänta det med.
 
  • Like
Reactions: PJW

PJW

Audemars
2-Faktor
Hur är det eg med denna, har hört att den repar sig lätt, stämmer det? Snygg är den iaf :)

Ja men inte lättare än andra stålklockor med polerade ytor.
Polerade ytor kommer ju få hairlines bara man tittar på dem, just BB36an har ju inte så mycket polerade ytor men bezelen kommer få spår av användning ganska fort
Har brukat min rätt frekvent under två månader sedan ny. Precis som Såkkett skriver så repar sig de polerade ytorna ganska lätt och tittar man närmre ser man att framför allt bezeln har en hel del smårepor. Det är dock en tool watch så jag diggar det lite. Vet att Rob Engström tar 1500 kr för ny bezel inkl. byte.
 
Topp