• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

1965ek

Patek
2-Faktor
Ja men inte lättare än andra stålklockor med polerade ytor.
Polerade ytor kommer ju få hairlines bara man tittar på dem, just BB36an har ju inte så mycket polerade ytor men bezelen kommer få spår av användning ganska fort
Inte sett något ännu. Gick igenom klockan med lupp och hittade inget. Men det är efter bara en veckas daglig användning sen ny. Läste i BB36 tråden att det gick på drygt en tusing att byt glasringen om den skulle bli repig.
Edit.. tvåa på bollen
 

240snusit

Panerai
Stay away. Jag är absolut inget proffs på gamla tudors, men där boetten stämmer inte. Inga chamfers vad jag kan se och de där kronskydden är waaay too big. Huruvida tavlan och visarna är äkta vågar jag inte uttala mig om, men med tanke på boetten så skulle jag inte räkna med att något stämmer på den. Ping @Per som är grym på gamla Rolexboetter.
Tack så mycket. Var väldigt tveksam med tanke på priset (59000 yen) men jag vågar inte ta några risker. Fokuserar nog på Seikos om jag ska köpa grejer från Japan i fortsättning som jag har lite koll på :) Speedmaster Reduced brukar gå för väldigt överkommliga pengar där i öst dock så det kanske blir nästa grej att försöka fynda.
 

BCKSTRM

Rolex
mumi32341-img600x337-14917408184wcs0u31217.jpg
mumi32341-img600x337-1491740819efj67p31217.jpg


Hej gott folk! Har fått ett tips från en kompis som hittat en Tudor ref. 7928 på en sida i Japan. Jag vet att bilderna inte är mycket att gå på, men tycker ni den här klockan ser bra ut? Tyvärr kan jag inte få kontakt med säljaren så jag kan inte ställa några frågor - han har dock gjort två videos på Youtube (
och
) där han visar upp klockan. Vad säger ni, är detta ett bra exempel? Tack på förhand.
Köp ej!
Fel case, fel/senare insert, tveksam tavla.
 

Gabriel90

Panerai
Lovade mig själv att köpa en Pelagos som födelsedagspresent när jag fyllde 25. Velade fram och tillbaka, tanken var att köpa begagnat.. Men, skulle man ha nya med in-house eller skulle jag satsa på den äldre varianten? Föredrog tavlan på den första men gillade även tanken på ett in-houseverk.

Började kolla ordentligt i februari, fyller år i april. Som vanligt när man är ute efter en klocka så ekar det tomt på begagnatmarknaden..
Tillslut kom det ut en, men den var blå och inte en svart som jag sökte. Födelsedagen närmade sig med stormsteg så jag började kolla Chrono24.
Tittade varje dag i ett par veckor, vi börjar nu närma oss slutet på mars. Då fick jag äntligen fatt på en lämplig kandidat.

Jag hade vid det här laget bestämt mig för att köpa den äldre, ref 25500tn. Annonsen gällde en helt ny, oanvänd fullset.
Pratade lite med säljaren och allt verkade legit så bestämde mig för att slå till.
En vecka innan födelsedagen så damp klockan ner i brevlådan, (efter en sjukt nervös vecka) öppnade den för att kolla att allt var ok och den var verkligen helt ny med all dokumentation.
Stoppade ihop allting igen och slog in den, för att få den av mig själv på födelsedagen.
Dagen D kom, kunde knappt sova natten innan för att jag var så taggad.
IMG_2719.JPG


Är så jäkla nöjd med klockan och att jag äntligen får skriva i den här tråden utan att behöva fråga massa saker :)
Grattis till klockan och födelsedagen !

Köpte min present nyligen och slog in den, fyller år om 2 veckor..
Öppnade den redan efter ett par dagar... suck.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Asså vet inte riktigt kring Bucherer Bronzon (Butcher Bronzo?)

Varför passade de inte på att lägga till exempelvis Bucherer på tavlan, som gamla Tiffanys tavlorn från den gamla goda tiden? Nä jag tycker de kunde gjort något mer när de ändå höll på!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Har imorgon ägt kockan sen ny i två veckor. Fortsatt en trevlig liten rackare som jag inte kan se mig mätt på. Så snyggt applicerade index. Stabil gång på plus runt 2 spd med tavlan upp på natten så kan säkert sakta den med kronan upp. Har aldrig tyckt om länk tidigare men denna är riktigt bekväm. Kortade den en länkbit men det blev för trångt med varm handled. (Från 18cm till ca 3 mm till)
Så fort jag tar av den så krymper den för stt sedan växa på handleden igen. Fortfarande en fullträff för mig.
IMG_0625.JPG
 
Senast ändrad:

Maverick

Omega
JA
Den snyggaste sommarklockan
IMG_4389.JPG
Jag älskar den där klockan! Men har svårt för ETA-verk/ej in-house. Kan man tänka sig att Tudor bygger vidare på sin in-house-grej och släpper den här modellen med in-house? Kanske snobbigt och feltänkt, men för mig spelar det roll. Köpte Pelagos när den kom med in-house etc. Därmed inte menat att dissa era klockor - tvärtom så älskar jag dem!
 
Topp