• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

m_s

Patek
2-Faktor
Någon som har tips på snuskigt skönt Tropic-liknande gummi på 22mm ? Tänker mig till min BB Black
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Denna modell har jag inte sett i forumet eller läst något om.
Har vi några i forumet som äger denna modell? ..

Tudor Style 41mm/38mm
Tudor-Style-41mm-fluted-bezel-review-6.jpg

Jag gillar denna modell. Den är mer smäcker variant på Rolex Datejust om du frågar mig.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Jag har hittills bara sett den på bild tyvärr.
Verkar som att krons och nymans inte har dessa inne sist jag pratade med dem ... säljs alldeles för få av dessa

Jag bekräftar att inte heller jag sett den live och ännu mindre provat den. Tudor Style får Rolex OP och Tudor Black Bay 41 att se grova ut - återigen - på bild.
 

Back

Vacheron
2-Faktor
Löste min önskan om gummi till mina Heritages!

Kom på att kompis köpte ett kurvat läderband till sin Daytona på e-bay för en liten peng. Sökte på e-bay och hittade något gummiband som skulle kunna passa. Då slog det mig: kan ett gummiband som jag redan har passa?!

Raskt letades detta gummiband fram och efter lite pillandes så satt ett gummiband på min svarta Heritage!
Resultat nedan:
Samlat.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Känns som jag har hittat rätt till lilla snöflingan nu! Dock har alltd jag gillat kombon på länk bäst faktiskt! Efter jag har provat klockan både på flertalet läder, nylon Naton, Perlon utan att ha haft det som känns rätt både i magen och hjärtat!

Så känns det som jag har hittat det jag sökte efter!

Hehe...och vad har jag hittat då, jo ett sketet sunkigt Nato i pissigt läder! Kvalitén känns usel om jag ska vara ärlig, man får som sagt det man betalar för, enkel mattematik! Men matchningen färgen mot klocka gör att det blir liv i hela kombon! Dom gulnade indexen och dom beigefärgade visarna gör att det känns helt rätt, och det gör inte så mycket att jag hittade detta lädernato billigt på bukten, jag känner mig riktigt nöjd skall jag säga!

IMG_9930.JPG
IMG_9931.JPG
IMG_9932.JPG
IMG_9933.JPG
IMG_9934.JPG
IMG_9935.JPG
 
Senast ändrad:

Back

Vacheron
2-Faktor
Känns som jag har hittat rätt till lilla snöflingan nu! Dock har alltd jag gillat kombon på länk bäst faktiskt! Efter jag har provat klockan både på flertalet läder, nylon Naton, Perlon utan att ha haft det som känns rätt både i magen och hjärtat!

Så känns det som jag har hittat det jag sökte efter!

Hehe...och vad har jag hittat då, jo ett sketet sunkigt Nato i pissigt läder! Kvalitén känns usel om jag ska vara ärlig, man får som sagt det man betalar för, enkel mattematik! Men matchningen färgen mot klocka gör att det blir liv i hela kombon! Dom gulnade indexen och dom beigefärgade visarna gör att det känns helt rätt, och det gör inte så mycket att jag hittade detta lädernato billigt på bukten, jag känner mig riktigt nöjd skall jag säga!

IMG_9930.JPG
IMG_9931.JPG
IMG_9932.JPG
IMG_9933.JPG
IMG_9934.JPG
IMG_9935.JPG
Snyggt!
Ett litet tips: Royal Straps har läder-Nato i samma färg för någon hundralapp. Väl värt pengen och de blir snygga efter användning.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Någon som hört mer om BB Steel och BB Chrono leveranser till Sverige?

Mina kontakter uppger början juli för BB Steel och mer okänt läge kring BB Chrono...
 

UncleBear

Panerai
Känns som jag har hittat rätt till lilla snöflingan nu! Dock har alltd jag gillat kombon på länk bäst faktiskt! Efter jag har provat klockan både på flertalet läder, nylon Naton, Perlon utan att ha haft det som känns rätt både i magen och hjärtat!

Så känns det som jag har hittat det jag sökte efter!

Hehe...och vad har jag hittat då, jo ett sketet sunkigt Nato i pissigt läder! Kvalitén känns usel om jag ska vara ärlig, man får som sagt det man betalar för, enkel mattematik! Men matchningen färgen mot klocka gör att det blir liv i hela kombon! Dom gulnade indexen och dom beigefärgade visarna gör att det känns helt rätt, och det gör inte så mycket att jag hittade detta lädernato billigt på bukten, jag känner mig riktigt nöjd skall jag säga!

IMG_9930.JPG
IMG_9931.JPG
IMG_9932.JPG
IMG_9933.JPG
IMG_9934.JPG
IMG_9935.JPG
Körde en längre tid flingan på lädernato. Gillade det trots att det inte uppskattades av submaffian som på sin höjd godkänner gummi. Upplevde att kombon var snyggare utanför armen och skönare på...
IMG_0134.JPG

IMG_0193.JPG

Sportar numera klockan på länk (vill ändå inte erkänna grupptryck). Bilder nedan (även dessa gamla)...
IMG_0211.JPG

IMG_1527.JPG
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Körde en längre tid flingan på lädernato. Gillade det trots att det inte uppskattades av submaffian som på sin höjd godkänner gummi. Upplevde att kombon var snyggare utanför armen och skönare på...
IMG_0134.JPG

IMG_0193.JPG

Sportar numera klockan på länk (vill ändå inte erkänna grupptryck). Bilder nedan (även dessa gamla)...
IMG_0211.JPG

IMG_1527.JPG

Båda ser mycket bra ut, gillar faktiskt flingan på lädernato, men länk är alltid länk! Och hur upplevde du kvalitén på ditt lädernato?! Och var är det köpt ifrån?!
 

UncleBear

Panerai
Båda ser mycket bra ut, gillar faktiskt flingan på lädernato, men länk är alltid länk! Hur upplevde du kvalitén på ditt lädernato?! Och var är det köpt ifrån?!
Bra kvalité på detta. Nato är från Bulang and Son, snyggt och dyrt och bör vara billigare någon annan stans...
Har köpt några stycken och eftersom de är handgjorda är de olika tjocka. Innebär att jag skavt någon på annan klocka vilket drar ner mitt betyg. Letar bilder och återkommer...
 

UncleBear

Panerai
Båda ser mycket bra ut, gillar faktiskt flingan på lädernato, men länk är alltid länk! Och hur upplevde du kvalitén på ditt lädernato?! Och var är det köpt ifrån?!

Bra kvalité på detta. Nato är från Bulang and Son, snyggt och dyrt och bör vara billigare någon annan stans...
Har köpt några stycken och eftersom de är handgjorda är de olika tjocka. Innebär att jag skavt någon på annan klocka vilket drar ner mitt betyg. Letar bilder och återkommer...
IMG_0736.JPG

Hittade bilder på annat Bulang and Son Nato som var lite tjockare vilket skavde lädret mot klockan. Också grymt utseende men inte tanken på utseendet var inte den när jag köpte bandet. Ber om ursäkt för OT klockmärke men då svampplockare Affe frågar hoppas jag att det uppvägs. Har för mig att Affe även gillar enstaka Rolex:);):happyhappy:
 
Senast ändrad:

Pluto

Cartier
IMG_1636.jpg
IMG_1637.jpg
IMG_1633.jpg
Hittade denna vintage Tudor som jag tänkt köpa. Jag är ganksa ny i klockvärlden framför allt vad det gäller vintage. Så nu undrar jag vad ni säger om denna klocka? Är den äkta? Snackar head only, antar att läderband ej är original. Tacksam för svar!
 

Pluto

Cartier
IMG_1636.jpg
IMG_1637.jpg
IMG_1633.jpg
Hittade denna vintage Tudor som jag tänkt köpa. Jag är ganksa ny i klockvärlden framför allt vad det gäller vintage. Så nu undrar jag vad ni säger om denna klocka? Är den äkta? Snackar head only, antar att läderband ej är original. Tacksam för svar!
(Sorry om jag vänt mig till fel tråd, visste inte annars var jag skulle vända mig)
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Tycker att den ser skum ut. Kan vara fotot, men trycket på tavlan ser snett/ojämnt ut. Brukar väl också vara bindestreck mellan self-winding. Sedan tycker jag att typsnittet på bakboetten inte ser ut som det borde
 

Pluto

Cartier
Tycker att den ser skum ut. Kan vara fotot, men trycket på tavlan ser snett/ojämnt ut. Brukar väl också vara bindestreck mellan self-winding. Sedan tycker jag att typsnittet på bakboetten inte ser ut som det borde
Jag noterade också baksidan framförallt. Framsidan tyckte jag bara att det var tudor-rosen som verkade lite mysko..? Men du har kanske rätt om self-winding delen också. Tror jag avstår ett köp iaf..
 
Topp