• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Här kommer då en av de inte så "klassiska" Tudor utan en av de modernare varianterna, en Aeronaut
Riktigt trevlig sommardinka. Dotterns metspö i bakgrunden
Fin!
Det är en GMT förstår jag, subtavlan datum? Är det centrumsekundvisare eller är det någon kronograffunktion? Berätta vad alla tryckknappar är till!
 

Chattras

Cartier
Jag får väl slänga in en bild på min 79260.

zc1P4nd.jpg
 

PetHel

Breitling
Fin!
Det är en GMT förstår jag, subtavlan datum? Är det centrumsekundvisare eller är det någon kronograffunktion? Berätta vad alla tryckknappar är till!


GMT och Subtavlan datum - helt rätt. Vanlig sekundvisare i centrum.
Antalet tryckknappar känns på ett sätt överflödigt då komplikationerna givetvis kunde hanteras av färre. Samtidigt känns det faktiskt vid användandet ruskigt snabbt och enkelt vilket inte är så dumt.

Tryckknappen vid 8 är quickset för datum. Ett tryck flyttar datumvisaren ett steg.
Tryckknapparna över och under kronan är quickset för GMT (eller snarast andra tidzon). Ett tryck på övre knappen flyttar GMT-visaren en timme framåt. Ett tryck på nedre knappen flyttar GMT-visaren en timme bakåt.
Riktigt praktiskt om man är en riktig globetrotter som swischar fram genom tidzonerna. :D
I det reella livet för de flesta av oss blir det väl mest ett tryck någon gång då och då på väg till Kanarieöarna eller så;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
GMT och Subtavlan datum - helt rätt. Vanlig sekundvisare i centrum.
Antalet tryckknappar känns på ett sätt överflödigt då komplikationerna givetvis kunde hanteras av färre. Samtidigt känns det faktiskt vid användandet ruskigt snabbt och enkelt vilket inte är så dumt.

Tryckknappen vid 8 är quickset för datum. Ett tryck flyttar datumvisaren ett steg.
Tryckknapparna över och under kronan är quickset för GMT (eller snarast andra tidzon). Ett tryck på övre knappen flyttar GMT-visaren en timme framåt. Ett tryck på nedre knappen flyttar GMT-visaren en timme bakåt.
Riktigt praktiskt om man är en riktig globetrotter som swischar fram genom tidzonerna. :D
I det reella livet för de flesta av oss blir det väl mest ett tryck någon gång då och då på väg till Kanarieöarna eller så;)
Bra reseklocka! Ulysse Nardin bl.a. har samma GMT-funktion med +/- pushers med tex sina El Toro klockor.
 

PetHel

Breitling
GMT och Subtavlan datum - helt rätt. Vanlig sekundvisare i centrum.
Antalet tryckknappar känns på ett sätt överflödigt då komplikationerna givetvis kunde hanteras av färre. Samtidigt känns det faktiskt vid användandet ruskigt snabbt och enkelt vilket inte är så dumt.

Tryckknappen vid 8 är quickset för datum. Ett tryck flyttar datumvisaren ett steg.
Tryckknapparna över och under kronan är quickset för GMT (eller snarast andra tidzon). Ett tryck på övre knappen flyttar GMT-visaren en timme framåt. Ett tryck på nedre knappen flyttar GMT-visaren en timme bakåt.
Riktigt praktiskt om man är en riktig globetrotter som swischar fram genom tidzonerna. :D
I det reella livet för de flesta av oss blir det väl mest ett tryck någon gång då och då på väg till Kanarieöarna eller så;)


Rättelse av mitt eget inlägg. Tryckknapparna över och under kronan flyttar den vanliga timvisaren quickset en timme framåt respektive bakåt. Ganska självklart är det den normala/primära tidsvisningen som man vill ha korrekt när man reser till andra tidzoner. Ett tryck flyttar alltså den vanliga timvisaren en timme framåt eller bakåt, så att man med ett snabbt tryck har korrekt tidsvisning ögonblickligen när man swicshar in i en ny tidzon :)
Snabbt och smidigt - Ja :)
Vansinnigt användbart i praktiken - Betydligt mer tveksamt;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Inte riktigt, med god vilja fungerade det nästan med länk, men jag hade satsat på storleken större (35? mm).

I see. Jag har bara 1 mm större handleder än dina. Klockans storlek är ju en smaksak. Jag tycker att den är charmig. Du råkar inte ha bilder på den? Eventuella handledsskott?


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Nope, dåligt med det. Men vet att den midsize YM som NiklasArvid har sitter fint med sina 35 mm.

Var till Kaplans och kikade på den YM dom har där, 35mm är inte stort måste jag säga.

I övrigt har jag bara positivt att säga om Tudor, Black Bay är en av de vackraste uren som tillverkats, fantastisk kvalitet och finnish. 7016 är väldigt fin. Heritage Chrono är underskattad. Bjussar på en bild då jag har på mig min.

guve7y3e.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Var till Kaplans och kikade på den YM dom har där, 35mm är inte stort måste jag säga.

I övrigt har jag bara positivt att säga om Tudor, Black Bay är en av de vackraste uren som tillverkats, fantastisk kvalitet och finnish. 7016 är väldigt fin. Heritage Chrono är underskattad. Bjussar på en bild då jag har på mig min.

guve7y3e.jpg

Får kika på de olika modellerna vid tillfälle. Flyttar till Stockholm på heltid slutet av januari/början på februari. Den kommer säkert inte att finnas kvar då, men jag håller tummarna!

Som jag sagt tidigare, din BB är riktigt bra. Den kan du vara stolt över!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Får kika på de olika modellerna vid tillfälle. Flyttar till Stockholm på heltid slutet av januari/början på februari. Den kommer säkert inte att finnas kvar då, men jag håller tummarna!

Som jag sagt tidigare, din BB är riktigt bra. Den kan du vara stolt över!


Jag har ju två...;)
 
Topp