• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag vet vem jag ska tacka. ;)

Köpte just en en mint oysterlänk från -64 som matchar hyfsat fint. Blir kul när jag får hem.

0G1lhV9.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Yepp, och lite extra kul med exemplar som dessa är att flertalet dissar dem högt när någon rådfrågar. Tror folk vant sig vid nypolerade "opolerade" exemplar.

I mitt fall kunde jag se att boett och tavla var fina. En urverkskunnigare än mig sade att verket var risigt. Iom att det ligger utanför min expertis så lyssnade jag.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
I mitt fall kunde jag se att boett och tavla var fina. En urverkskunnigare än mig sade att verket var risigt. Iom att det ligger utanför min expertis så lyssnade jag.
I wouldn't know. Min urmakare påstod iaf att det var stridsdugligt och den tickar på helt ok. Checka amplitud och grejer gör bara självplågare. I'm happy.

Detta ser väl kanske inte ut att vara nyskick. Vad som spekulerades var väl att rotorn såg ut att vara sprucken. I värsta fall så kan man köpa donatorverk från fula kostymare. Känns värt det när klockan i övrigt är fin. :)

k3jebMf.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I wouldn't know. Min urmakare påstod iaf att det var stridsdugligt och den tickar på helt ok. Checka amplitud och grejer gör bara självplågare. I'm happy.

Detta ser väl kanske inte ut att vara nyskick. Vad som spekulerades var väl att rotorn såg ut att vara sprucken. I värsta fall så kan man köpa donatorverk från fula kostymare. Känns värt det när klockan i övrigt är fin. :)

k3jebMf.jpg


Är den det? Risig ser den ut ;)
 
  • Like
Reactions: Per

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Är den det? Risig ser den ut ;)
Den ser inte fager ut nej. Jag kan inte se att rotorn är sprucken och jag tycker att urmakaren borde snappat upp det när jag beskrev snacket från din rådgivare. Detta är Kaplans bild från auktionen. Ser ärligt talat värre ut här än i verkligheten men antar att deras kamera är bättre än mina ögon. ;)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Den ser inte fager ut nej. Jag kan inte se att rotorn är sprucken och jag tycker att urmakaren borde snappat upp det när jag beskrev snacket från din rådgivare. Detta är Kaplans bild från auktionen. Ser ärligt talat värre ut här än i verkligheten men antar att deras kamera är bättre än mina ögon. ;)

Inte sa väl jag att rotorn var sprucken?...sa jag det?....minns inte.... var mer nojig att få tag på delar till ett F390.....som såg rätt stökigt ut... Visst.... donatorverk funkar väl.... om då dessa oftast köps osedda pga tillgång så riskerar man att köpa sig ett risigt X..... den är läcker som grisen Per och Spencer..... var jag rådgivaren....har hittat ett sms om det....så gör jag en pudel.... flåt....dock hamnade den hos en bra ägare.....var det inte jag.... lyssna inte på lallare.....
 
  • Like
Reactions: Per

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte sa väl jag att rotorn var sprucken?...sa jag det?....minns inte.... var mer nojig att få tag på delar till ett F390.....som såg rätt stökigt ut... Visst.... donatorverk funkar väl.... om då dessa oftast köps osedda pga tillgång så riskerar man att köpa sig ett risigt X..... den är läcker som grisen Per och Spencer..... var jag rådgivaren....har hittat ett sms om det....så gör jag en pudel.... flåt....dock hamnade den hos en bra ägare.....var det inte jag.... lyssna inte på lallare.....

Har... Aldrig..... Påstått.... Att du..... Var min rådgivare.......
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Kan ha varit någon annan som sa sprucken.. Minns inte om jag ska vara ärlig. Jag är iaf kalasnöjd. :)

Och nej. Invärtes gör den sig nog inte som referensbild. Tur man har sina priorities straight och är ytlig värre.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Inte sa väl jag att rotorn var sprucken?...sa jag det?....minns inte.... var mer nojig att få tag på delar till ett F390.....som såg rätt stökigt ut... Visst.... donatorverk funkar väl.... om då dessa oftast köps osedda pga tillgång så riskerar man att köpa sig ett risigt X..... den är läcker som grisen Per och Spencer..... var jag rådgivaren....har hittat ett sms om det....så gör jag en pudel.... flåt....dock hamnade den hos en bra ägare.....var det inte jag.... lyssna inte på lallare.....


PER...... är.... En..... Dålig ägare och...... Borde..... Sälja till..... Mig...... Om inte verket...... Keff..
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det kan man och personligen älskar jag Tudor och håller det som ett av mina topp tre märken. Pinga Per och be om att få se hans grymma sub som han köpte på klockkvaliten! Själv blev jag dumt nog avrådd och missade en riktig pärla..
Spencer, kasta upp bilder på din nya svarta och gärna på fler om du har (har inte du en gammal flinga med?)!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Helt keramisk och i ett stycke, ingen fånig pvd på klockan förutom kronan. Rolex/ Tudor ligger i framkanten vad det gäller material. Köper du en Tudor behöver du aldrig skämmas.

Den där infon gjorde klockan så mycket coolare än vad den redan är. Batman hade varit stolt över den!

Jag är intresserad av Mini-Sub. Vill dock se den i verkligheten innan ett eventuellt köp...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Den där infon gjorde klockan så mycket coolare än vad den redan är. Batman hade varit stolt över den!

Jag är intresserad av Mini-Sub. Vill dock se den i verkligheten innan ett eventuellt köp...
Om inte jag missminner mig riktigt tokigt nu så tror jag att Spencer66s fru? äger en Tudor mini sub. Spencer kanske kan bjuda på lite bilder.

Edit: Lite läskigt att jag mindes så bra https://klocksnack.se/threads/bättre-hälftens-klockor.829/#post-17909
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I min värld finns det inget pinsammare än någon som överkompenserar med brottarklockor..

Kolla killar som faktiskt betyder något, leben med sin 34 hockey, NA och hans YM mid samt Aurum och hans brillianta val. Var trygg i dig själv och oversiza inte..
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
I min värld finns det inget pinsammare än någon som överkompenserar med brottarklockor..

Kolla killar som faktiskt betyder något, leben med sin 34 hockey, NA och hans YM mid samt Aurum och hans brillianta val. Var trygg i dig själv och oversiza inte..

Har aldrig gillat väggklockor på handleden. Inget illa mot de som gillar såna klockor, men det är inte snyggt tycker jag. När en klocka fastnar på ärmen, manschetten eller liknande förstör det siluetten. Gillar man att visa upp klockan funkar ju alltid Agnelli-style...

Jag gillar små klockor. Min Rolle på 33mm, JLC Classique. Minin på bild, förhoppningsvis i verkligheten också, den är väl 33mm om jag minns rätt.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Har aldrig gillat väggklockor på handleden. Inget illa mot de som gillar såna klockor, men det är inte snyggt tycker jag. När en klocka fastnar på ärmen, manschetten eller liknande förstör det siluetten. Gillar man att visa upp klockan funkar ju alltid Agnelli-style...

Jag gillar små klockor. Min Rolle på 33mm, JLC Classique. Minin på bild, förhoppningsvis i verkligheten också, den är väl 33mm om jag minns rätt.


I min värld har du stil (givet att du inte har brottarhandleder). Jag skrattade första gången jag hade en vintage 40 på armen.. Nu skulle jag aldrig bära större..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Har aldrig gillat väggklockor på handleden. Inget illa mot de som gillar såna klockor, men det är inte snyggt tycker jag. När en klocka fastnar på ärmen, manschetten eller liknande förstör det siluetten. Gillar man att visa upp klockan funkar ju alltid Agnelli-style...

Jag gillar små klockor. Min Rolle på 33mm, JLC Classique. Minin på bild, förhoppningsvis i verkligheten också, den är väl 33mm om jag minns rätt.

Jag gillar också små ur, men när ett dykarur blir så litet blir det galet. Din rolle borde väl vara 34 mm? Har en Rolex Bubbleback på 32 mm men minisuben på 33? var för liten. Men som sagt, försök testa en mini eller en 35-36mm dykare.
 
Topp