• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ernesto

Patek
2-Faktor
I min värld har du stil (givet att du inte har brottar handleder). Jag skrattade första gången jag hade en vintage 40 på armen.. Nu skulle jag aldrig bära större..

Tack! Bara att kika in på min Instagram - mr_naeslund!

Jag har 16-17 handleder. Perfekta för mindre ur! Vad har du mer för godis i "rätt" storlek? Jag skulle fortfarande kalla mig färsk även fast jag lär mig mer och mer varje dag här på forumet. Tudor, exempelvis, fick jag upp ögonen för igår natt!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Tack! Bara att kika in på min Instagram - mr_naeslund!

Jag har 16-17 handleder. Perfekta för mindre ur! Vad har du mer för godis i "rätt" storlek? Jag skulle fortfarande kalla mig färsk även fast jag lär mig mer och mer varje dag här på forumet. Tudor, exempelvis, fick jag upp ögonen för igår natt!

Bor du i Sthlm?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jag gillar också små ur, men när ett dykarur blir så litet blir det galet. Din rolle borde väl vara 34 mm? Har en Rolex Bubbleback på 32 mm men minisuben på 33? var för liten. Men som sagt, försök testa en mini eller en 35-36mm dykare.

34, exakt! För fet tumme...

Jag gillar det galna i att den är 33. Kontraster är något jag älskar. Medan "alla" kör feta dykare på 40 dyker Minin upp på ynka 33. En underdog! Får vänta tills Kaplans får in någon Mini...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
34, exakt! För fet tumme...

Jag gillar det galna i att den är 33. Kontraster är något jag älskar. Medan "alla" kör feta dykare på 40 dyker Minin upp på ynka 33. En underdog! Får vänta tills Kaplans får in någon Mini...
Prova innan du handlar. Minin är från början en dammodell. Och med sin vridring så framstår den som än mindre, då tavlan också blir liten. Föreslår att du tittar efter midsize-dykarna från Tudor; 75090, t ex.

Finns en Mini hos uretvintage, såg jag.

A
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Prova innan du handlar. Minin är från början en dammodell. Och med sin vridring så framstår den som än mindre, då tavlan också blir liten. Föreslår att du tittar efter midsize-dykarna från Tudor; 75090, t ex.

Finns en Mini hos uretvintage, såg jag.

A

Behöver rätta mig själv... Var "Lady Sub" jag tänkte på, men "minin" (73090) är fortfarande tämligen liten... Så tipset om 75090 kvarstår.

Mvh A
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Ernesto!

Här är mint två vintage Tudor! Dom ligger runt 34mm och är ett alternativ till en ny klocka.

Lyckat till med ditt Tudorköp nytt eller gammalt!

TxldZ3U.jpg


nclAEVh.jpg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Å
Behöver rätta mig själv... Var "Lady Sub" jag tänkte på, men "minin" (73090) är fortfarande tämligen liten... Så tipset om 75090 kvarstår.

Mvh A

Minin på Uretvintage är en Princess, inte en Prince. Alltså dam.

Jag gillar att den är liten. Det är det som är charmen med den. Men som du säger är det bra att prov innan! Min gråhandlare från Italien sitter inne på en för ca 16k full set... Vore trevligt att få prova de tre storlekarna - 33, 36ish och 40!
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det någon som använder dykarna för sitt egentliga syfte? Att dyka. Hur har det i så fall funkat? Vattentryck etc.
 
Topp