• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Gamla Tudor-subs ger mkt pang för pengen, har haft en som jag gillade. Dock blev den utbytt mot storebror 1680
 

m_s

Patek
2-Faktor
Den här tråden blev ju helt underbar! Bidrar med en bild på min flinga!

4CwwCtl.jpg
 

Fabian

Patek
2-Faktor
fan den här tråden börjar arta sig. mycket fint har visats upp! måste tacka Ernesto för sitt engagemang och sin nyfikenhet. finns en mängd gubbar med stor kunskap på forumet som däremot mer sällan visas upp. Men dina frågor har lämnat många bra svar, och det har säkerligen fler än bara du lärt sig av, Simon. kul!

mer av detta på KS!!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
fan den här tråden börjar arta sig. mycket fint har visats upp!

mer av detta på KS!!

Jag kan inte annat än hålla med!

Jag uppskattar KS som mest när vi snackar klockor på riktigt och när folk som kan verkligen delar med sig av din kunskap och det dom lärt sig under åren. Det är inte alltid det händer men när det gör det så är det här stället fantastiskt!

Tack alla som bidrar! Det är uppskattat ska ni veta!
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack! Bara att kika in på min Instagram - mr_naeslund!

Jag har 16-17 handleder. Perfekta för mindre ur! Vad har du mer för godis i "rätt" storlek? Jag skulle fortfarande kalla mig färsk även fast jag lär mig mer och mer varje dag här på forumet. Tudor, exempelvis, fick jag upp ögonen för igår natt!

Du kommer inte se ut som en clown med en 40mm sub iallafall.
Även om jag också kan tycka att man bär lite mindre klockor mycket bra med den storleken på armarna.

Går lite i faser det där, när det gäller mig själv och vad jag gillar. Just nu en mindre period; typ reverso och 38,5mm aqua terra.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Kan bara hålla med alla om att tråden är kanon! Jag har en gammal idé, nästan en itch, om att renodla samlingen till subar av olika slag. Blir ju inte mindre sugen nu. Har två nu, en 5513 och en flinga, kanske ska man köra...
Om du gör det... Säg till mig innan du låter din 14270 gå vidare... Då vill jag nog få kolla närmre på den... Kan ju vara bra att ha en till... :D
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
fan den här tråden börjar arta sig. mycket fint har visats upp! måste tacka Ernesto för sitt engagemang och sin nyfikenhet. finns en mängd gubbar med stor kunskap på forumet som däremot mer sällan visas upp. Men dina frågor har lämnat många bra svar, och det har säkerligen fler än bara du lärt sig av, Simon. kul!

mer av detta på KS!!

Tack Fabian! Jag älskar kunskap! Klockor är en nyfunnen passion och det här forumet har hjälpt mig mycket. Tack för att du står ut med mina frågor i PM också...

Allt jag har lärt mig de senaste månaderna har varit till stor hjälp för mitt intresse. Förut var det bara skor och kläder. Nu är den "heliga" triangeln fullbordad med klockor!

Vill rikta ett STORT TACK till ALLA medlemmar som gör KS till världens bästa forum!


Skickas från min iPhone 9 via Tapatalk
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Du kommer inte se ut som en clown med en 40mm sub iallafall.
Även om jag också kan tycka att man bär lite mindre klockor mycket bra med den storleken på armarna.

Går lite i faser det där, när det gäller mig själv och vad jag gillar. Just nu en mindre period; typ reverso och 38,5mm aqua terra.

Jag testade en Rolex Sub på Nymans och den var alldeles för stor och tjock... Jag gillar de mindre just för att de inte tar över klädseln för mycket. En mindre bara "är där", medan en stor (enligt mig) ploppar upp för mycket. Jag vill gärna ha en bra helhet och en silhuett i min stil i övrigt, därför anser jag att ett mindre ur passar mig bättre!

PS, Reverson är grym. En ikon!

Edit: vet att de äldre har ett tunnare case (sub)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag testade en Rolex Sub på Nymans och den var alldeles för stor och tjock... Jag gillar de mindre just för att de inte tar över klädseln för mycket. En mindre bara "är där", medan en stor (enligt mig) ploppar upp för mycket. Jag vill gärna ha en bra helhet och en silhuett i min stil i övrigt, därför anser jag att ett mindre ur passar mig bättre!

PS, Reverson är grym. En ikon!

Edit: vet att de äldre har ett tunnare case (sub)

Testa en äldre sub innan du helt avfärdar 40mm. De bärs betydligt mindre än moderna diton. Jag skulle vilja påstå att de flesta kan bära upp 40mm, över det kan det bli problem.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Testa en äldre sub innan du helt avfärdar 40mm. De bärs betydligt mindre än moderna diton. Jag skulle vilja påstå att de flesta kan bära upp 40mm, över det kan det bli problem.

Jag testade en Rolex Sub på Nymans och den var alldeles för stor och tjock... Jag gillar de mindre just för att de inte tar över klädseln för mycket. En mindre bara "är där", medan en stor (enligt mig) ploppar upp för mycket. Jag vill gärna ha en bra helhet och en silhuett i min stil i övrigt, därför anser jag att ett mindre ur passar mig bättre!

PS, Reverson är grym. En ikon!

Edit: vet att de äldre har ett tunnare case (sub)

Får hålla med easy här. 40mm gammelsub, eller gmt för den delen, bärs riktigt bra.
Det är en klassisk storlek, som inte tar över en klädsel i min mening.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Får hålla med easy här. 40mm gammelsub, eller gmt för den delen, bärs riktigt bra.
Det är en klassisk storlek, som inte tar över en klädsel i min mening.

På min handled tar den över. Iofs något jag kan leva med, lever med en sm600, men hade föredragit dem mindre. Synd de blir så kostbara de mindre kronskyddslösa subarna...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Får hålla med easy här. 40mm gammelsub, eller gmt för den delen, bärs riktigt bra.
Det är en klassisk storlek, som inte tar över en klädsel i min mening.
Håller också med... De äldre tar upp mindre volym. Särskilt Tudor-subben, som har slätare bakboett och därför sitter tightare mot handleden. Det i kombination med de äldre länkarna gör att klockan som helhet sitter bättre på en slank handled.
A
 
Topp