• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Nä nu rabblar jag bara strunt.. Det handlar ju om att låset ska vara anpassat till gummit, och låset till länken är inte det.
 

Chattras

Cartier
Idag fick mitt nyförvärv agera modell i en banner-annons. Har tagit bort text och loggor i det vita för att inte bli beskylld för smygreklam :).
2016-06-230920.jpg
 
Senast ändrad:

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Någon som har en Vacheron Constantin Overseas quartz och kan berätta lite om den ?
Vad är det för verk i den t.e.x ?
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Min första post här :) Provade den här idag och blev betuttad i Vacheron Constantin Quai de l'Île In med en gång och har lust att omorganisera i lådan. Jag har noll koll på VC generellt och undrar om detta är vägen att gå...

Är det någon som har någon konstruktiv kritik eller något man borde känna till? Fex är urverket prisvärt etc? Är väl inte någon lättsåld klocka men vad gör det ;)
 

Vesper

Rolex
image.jpeg

Min första post här :) Provade den här idag och blev betuttad i Vacheron Constantin Quai de l'Île In med en gång och har lust att omorganisera i lådan. Jag har noll koll på VC generellt och undrar om detta är vägen att gå...

Är det någon som har någon konstruktiv kritik eller något man borde känna till? Fex är urverket prisvärt etc? Är väl inte någon lättsåld klocka men vad gör det ;)
Snygg :) Är väl en Hallmark Geneve godkänd klocka? Kan du hitta den till ett bra pris så är det nog ett helt ok köp rent ekonomiskt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
image.jpeg

Min första post här :) Provade den här idag och blev betuttad i Vacheron Constantin Quai de l'Île In med en gång och har lust att omorganisera i lådan. Jag har noll koll på VC generellt och undrar om detta är vägen att gå...

Är det någon som har någon konstruktiv kritik eller något man borde känna till? Fex är urverket prisvärt etc? Är väl inte någon lättsåld klocka men vad gör det ;)
Mycket riktigt Hallmark Geneve-märkt urverk, således tipp-topp. Anses enligt de recensioner som jag hittills läst vara en synnerligen prisvärd VC sett till det som erhålles för det priset..
 

Oew

Rolex
image.jpeg

Min första post här :) Provade den här idag och blev betuttad i Vacheron Constantin Quai de l'Île In med en gång och har lust att omorganisera i lådan. Jag har noll koll på VC generellt och undrar om detta är vägen att gå...

Är det någon som har någon konstruktiv kritik eller något man borde känna till? Fex är urverket prisvärt etc? Är väl inte någon lättsåld klocka men vad gör det ;)
Kör den är grym! På deras hemsida kan du skapa din egna, finns många olika alternativ!
 

Xalle

Audemars
2-Faktor
Tack för svar alla ni :)

Jag skulle använda den som en vardags klocka och växla med gummi. Min största bekymring är hur mycket stryk tål den!?

(Svårt och veta så klart men jag måste tänka lite högt ;) )

Detta är ju väldigt individuellt mellan tillverkarna något som ofta stör mig. Fex min Reverso blir ju misshandlad av att bara titta på den! Tror ni den kan användas på riktigt eller är det en kontorsklocka á la AP RO?

Det är nämligen det som avskräcker mig. Dyrt är ju inte alltid bäst på att behålla finishen så säga!
 

Vesper

Rolex
Tack för svar alla ni :)

Jag skulle använda den som en vardags klocka och växla med gummi. Min största bekymring är hur mycket stryk tål den!?

(Svårt och veta så klart men jag måste tänka lite högt ;) )

Detta är ju väldigt individuellt mellan tillverkarna något som ofta stör mig. Fex min Reverso blir ju misshandlad av att bara titta på den! Tror ni den kan användas på riktigt eller är det en kontorsklocka á la AP RO?

Det är nämligen det som avskräcker mig. Dyrt är ju inte alltid bäst på att behålla finishen så säga!
Det är väl samma verk som i nya overseas det är ju ändå en sportklocka, nu har jag aldrig ägt en VC men jag har större tillit till VC än AP när det kommer till stryktålighet.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
I samband med att World Timern presenterades med sina tre tavelnyanser, inkluderande en brun, annonserades att även Date och Chronon kommer att erbjudas med en riktigt trevlig brun tavla..

image.jpeg
image.jpeg
Den tavlan med den färgen och strukturen på gamla Overseas chronon och en klocka i roseguld hade vart väldigt trevligt. (kan inte riktigt förlika med tavlan på den senaste, den förra är snyggare)
 
För mig har VC blivit synonymt med fantastiska dress klockor. Det är väl i denna tråd man får skriva att jag föredrar de framför PP calatrava. ;)
Denna klocka har jag haft nu i ett år som skärmsläckare och en utskriven bild på kontoret. Jag älskar den trots jag bara sett den på bild. Den tavlan är ren kärlek. Får drömma vidare men någon gång ska jag äga den. Kanske ett tecken på åldern när man drömmer om dress klockor och läder istället för sport klockor med länk. Min fråga är om någon här på forumet sett den i verkligheten då den endast säljs i VC boutiquer? Ref 82172/000R-9888
Tack för ordet. Dålig bild sorry
image.scale.304.520.png
 
Senast ändrad:

Mw79

Vacheron
2-Faktor
image.jpeg

Har suktat efter den vita, men nu har jag hjärnspöken efter ha provat den svarta tavlan...
Jag skulle säga den gör sig bäst med svart tavla på svart läder, ser lite så där ut med svart tavla på brunt läder. Eller om du inte redan har provat, den i rosé guld på brunt läder, inte stål/guld utan den helt i guld.
Men som vardagsklocka som ska tåla lite mera (guld är mjukar än stål) så skulle jag ha valt en svart/svart i stål.
 
Topp