• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Chattras

Cartier
Då var man med VC :)
image.jpeg
Grattis! Magisk pjäs det där, 10p!
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Är det nån som haft möjlighet att testa den nya 5500V Overseas? går från att tycka att den är riktigt stilren med den enklare tavlan utan nån guilloche mönster till att tycka att den är alldeles för tråkig... Vad tycker ni?
vc white.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Är det nån som haft möjlighet att testa den nya 5500V Overseas? går från att tycka att den är riktigt stilren med den enklare tavlan utan nån guilloche mönster till att tycka att den är alldeles för tråkig... Vad tycker ni?
vc white.jpg
Tycker att den är fräsch, mindre sportig och en helt annan klocka än föregående modell. Kan inte sluta störa mig på datumet dock.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Tycker att den är fräsch, mindre sportig och en helt annan klocka än föregående modell. Kan inte sluta störa mig på datumet dock.
Den känns absolut fräschare än den äldre som är mer brutal/hård i sin design tycker jag. Datumet funkar på den vita men kan inte förstå varför man inte lagt en blå eller en svart bakgrund för att matcha med den blåa tavlan.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Är det nån som haft möjlighet att testa den nya 5500V Overseas? går från att tycka att den är riktigt stilren med den enklare tavlan utan nån guilloche mönster till att tycka att den är alldeles för tråkig... Vad tycker ni?
vc white.jpg
Har provat, visst allt är grymt med den. Men det är tavlan. Har lite svårt för den, den gamla med datum vid kl 12 och olika stor sub visare tilltalar mig mera. Tycker även guilloche mönstert gör mycket så saknar det. Men är du intresserad av en så titta på den med brun tavla. Den ser ruskig bra ut.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Har provat, visst allt är grymt med den. Men det är tavlan. Har lite svårt för den, den gamla med datum vid kl 12 och olika stor sub visare tilltalar mig mera. Tycker även guilloche mönstert gör mycket så saknar det. Men är du intresserad av en så titta på den med brun tavla. Den ser ruskig bra ut.
Testade du den på Nymans ur? Du råkar inte ha några bilder från när du testade? Datumet vid klo 12 är riktigt snyggt, synd att dom tog bort det..
 

Fante

Breitling
Halloj!Finns det någon vänlig själ som skulle kunna upplysa mig om Overseas? Tycker att Overseas är en otroligt vacker modell och främst med blå tavla. Som jag förstår det så ska det ha släppts en uppdaterad modell av Overseas och undrar om dels någon här äger en sådan samt om någon ägt en tidigare modell. Vad är den primära skillnaden? Vad är eran uppfattning om nya vs gamla? Och lite shameful notis; Vilka beckningar/nummer har de gamla referenserna vs de nya?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Halloj!Finns det någon vänlig själ som skulle kunna upplysa mig om Overseas? Tycker att Overseas är en otroligt vacker modell och främst med blå tavla. Som jag förstår det så ska det ha släppts en uppdaterad modell av Overseas och undrar om dels någon här äger en sådan samt om någon ägt en tidigare modell. Vad är den primära skillnaden? Vad är eran uppfattning om nya vs gamla? Och lite shameful notis; Vilka beckningar/nummer har de gamla referenserna vs de nya?
Äger tyvärr ingen Vacheron klocka men i länken som jag bifogar har du massor av blandade artiklar på den gamla och nya generationen Overseas klockor, förhoppningsvis hittar du nåt vettigt där :)
http://www.ablogtowatch.com/?s=Vacheron+Constantin+overseas
 
Topp