• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

Bolio

Panerai
image.jpg

Prövade denna för ett par månader sedan hade bestämt mig för stål men nu går tankarna en del. Dock är vit inte aktuell utan den svarta är den som gäller.
image.jpg


Tänk om SDn kunde kommit i 42mm men de är ändå en av mina absoluta favoriter. Tycker att länken på VCn är bara sjukt snygg och den sitter ju helt perfekt på handleden.

Tack för en super tråd hoppas vi kan få se lite av varje här.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
image.jpg

Prövade denna för ett par månader sedan hade bestämt mig för stål men nu går tankarna en del. Dock är vit inte aktuell utan den svarta är den som gäller.
image.jpg


Tänk om SDn kunde kommit i 42mm men de är ändå en av mina absoluta favoriter. Tycker att länken på VCn är bara sjukt snygg och den sitter ju helt perfekt på handleden.

Tack för en super tråd hoppas vi kan få se lite av varje här.

OSC är fullständigt magiska i guld, veritabla drömklockor! Föredrar också svart tavla (även om också den vita är kalasfin), men av någon outgrundlig anledning saknas guilloche-mönstret på den svarttavlade guldaren. Förbaskat synd! Skulle dock givetvis ändå kunna offra mig om det vore så att man kunde plocka in en :cigar:
 

Genta

Cartier
Med tanke på det enorma utbud och den stora bredd av klockor vi har inom KS väggar, har vi följaktligen flertalet märkesspecifika trådar. Ett av de märken som ännu saknar en egen tråd är Vacheron Constantin. Denna äldsta av urtillverkare för en relativt anonym tillvaro på KS, dess del i "De Tre Stora" till trots.
Jag själv är hals över huvud förälskad i mitt nytillskott i form av VC Overseas Chrono. VC har utöver sportserien Overseas ett fantastiskt utbud av klockor av högsta klass. Man har som bekant nyligen också tillverkat den mest komplicerade klockan någonsin, med inte mindre än 57 komplikationer (ref 57260).
image.jpeg


Denna tråd är till för märkesspecifika frågor avseende VC. Här kan vi posta bilder på våra älsklingar, ställa frågor, dela med oss av det senaste VC-skvallret etc. Vi har som sagt mig veterligen få VC:s på forumet, men ni som har (@Lingonsoppa , @Whedda , @Guinness m.fl.), posta gärna bilder på era skönheter!
Jag hoppas och tror att vi kommer att få in ytterligare VC:s på forumet då tillverkaren verkligen förtjänar det! Jag vet redan en garanterad på väg in till forumet om någon vecka eller två, en trolig och en tredje möjlig inom den närmsta tiden..

Jag inleder med några bilder:

image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg


image.jpeg
VC verkar vara det nya svarta....inte så dumt
 
  • Like
Reactions: mmx

KenKun

Patek
2-Faktor
Antar att jag har blivit lite färgad, för nu har jag också börjat kika på en 49150/B01A-9097.

Nymans tar 230k för den. Utgår dock från att alla som precis har införskaffat den har köpt den utomlands, eftersom man kan få den 100k billigare :)

Ska spana lite mer.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Antar att jag har blivit lite färgad, för nu har jag också börjat kika på en 49150/B01A-9097.

Nymans tar 230k för den. Utgår dock från att alla som precis har införskaffat den har köpt den utomlands, eftersom man kan få den 100k billigare :)

Ska spana lite mer.
Möjligen 100k billigare brutto med en jävla bra deal, men momsat och klart?
 

Apansson

Torpare
Kollade lite snabbt. Verkar inte vara så dyr i Japan och Hong-Kong, ska ju dit inom en snar framtid.

Annars finns denna i Italien:

http://www.chrono24.se/vacheronconstantin/overseas-chronograph--49150--id3628097.htm

Vart köpte du din? @Palenkovich
Jag tittade på den där också, men valde att köpa från samma dealer som Palenkovich gjorde. Det där är dock ett bra pris, och jäkligt smidigt med trusted checkout från EU. Kör, det är en sjukt bra klocka!
 

Apansson

Torpare
Verkar vara bra pris om man köper från USA också, med momsen inräknad.
Sjukt stor prisskillnad!
Jag försökte få Nymans att sänka priset till ett pris som var femtiotusen kronor dyrare än vad jag betalade - men det var inte ens i närheten av vad de tänkt sig. Så ja, det är sjuk andrahandsmarknad/gråhandelsmarknad på den här klockan, vilket är lite märkligt i nuläget då det förmodligen är den sista revisionen med detta urverk. Nästa variant lär ha in-house, nästa variant lär vara sjukt dyr och den lär se annorlunda ut. Kanske är svinhäftig, men denna variant är fan för bra för att inte köpa!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag försökte få Nymans att sänka priset till ett pris som var femtiotusen kronor dyrare än vad jag betalade - men det var inte ens i närheten av vad de tänkt sig. Så ja, det är sjuk andrahandsmarknad/gråhandelsmarknad på den här klockan, vilket är lite märkligt i nuläget då det förmodligen är den sista revisionen med detta urverk. Nästa variant lär ha in-house, nästa variant lär vara sjukt dyr och den lär se annorlunda ut. Kanske är svinhäftig, men denna variant är fan för bra för att inte köpa!
Mm, att det kan skilja sig så pass mycket. Är lite nyfiken på Nymans marginaler kontra utländska ADs.
 

Apansson

Torpare
Mm, att det kan skilja sig så pass mycket. Är lite nyfiken på Nymans marginaler kontra utländska ADs.
Momsen stjäl ju en hel del, och eftersom listpris till kund skall vara detsamma världen över så blir det ju såklart en märkbar skillnad. Blir dock lite fundersam över varför en stor AD säljer klockorna till nästan halva listpriset, det känns inte som att det är av anledningen att hålla uppe sin kvot när det är en AD av den kalibern vi talar om...
 

CLT

Rolex
Ska bli kul att se om det blir en helt ny modell utav Overseas eller om man bara byter verket. Någon som läst/hört något om prishöjningen?
 
Topp