• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vacheron Constantin-tråden

demondave

Rolex
I samband med att World Timern presenterades med sina tre tavelnyanser, inkluderande en brun, annonserades att även Date och Chronon kommer att erbjudas med en riktigt trevlig brun tavla..

image.jpeg
image.jpeg

Brun chrono, galet fin! Vill ha! :)
 

demondave

Rolex
Håller med om att den där färgen är galet bra!! Som bekant föredrar jag förra chronon, men den bruna färgen i nya trehandaren alltså.. Mumma!

Edit: den nya chronon har dock växt ordentligt på mig, i synnerhet med den bruna tavlan!

Fram tills den bruna chronon kom var den gamla ett bättre val. Fortfarande ruggigt vass, tavlan på den gamla är svårslagen. Men med den bruna (ser ut som sunburst dessutom) växte nysläppet upp nog för att utmana ordentligt. Insidan är ju inte helt ointressant heller :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
@Nymans Ur 1851 , hojta gärna till här i tråden när nya OS anländer butiken. När jag hämtade min Panna efter garantiservice för någon månad sedan trodde ni på eventuell ankomst redan i juni. Ska bli skoj att jämföra med befintlig OS..

image.jpeg


Skulle ni råka få in trehandaren eller Chronon med den nyligen presenterade bruna tavlan blir inte jag ledsen iaf.. :)
 

demondave

Rolex
@Nymans Ur 1851 , hojta gärna till här i tråden när nya OS anländer butiken. När jag hämtade min Panna efter garantiservice för någon månad sedan trodde ni på eventuell ankomst redan i juni. Ska bli skoj att jämföra med befintlig OS..

image.jpeg


Skulle ni råka få in trehandaren eller Chronon med den nyligen presenterade bruna tavlan blir inte jag ledsen iaf.. :)

Pinga gärna mig också, en brun chrono låter som en bra anledning att ta sig till hufvudstaden :)
 

watchxor

Omega
Fick upp ögonen för Vacheron Constantins Overseas Dual Time häromdagen. Vad jag förstått har den modellen utgått och tillverkas inte längre? Den verkar ha funnits i ett otal versioner, men eftersom den inte finns kvar på Vacheron Constantins egna hemsida är det lite svårt att få en översikt. Nån som vet var man kan hitta en lista över modeller?

 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Fick upp ögonen för Vacheron Constantins Overseas Dual Time häromdagen. Vad jag förstått har den modellen utgått och tillverkas inte längre? Den verkar ha funnits i ett otal versioner, men eftersom den inte finns kvar på Vacheron Constantins egna hemsida är det lite svårt att få en översikt. Nån som vet var man kan hitta en lista över modeller?

Har inget bra tips att komma med ville bara flika in att jag verkligen har fastnat för overseas med just vit tavla, riktiga pärlor!
 

Perpetual

Cartier
2-Faktor
Boys! Är det möjligt att till en blå tavla på overseas 49150? Om ja, någon som vet tavelbyte ligger på?
 
Topp