• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den optimala dykarbeatern?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det har ju tjatats i dagar om dykare, sommarbeaters och så hade vi ju den orangea tråden. Kokar man ned alltihop så har vi kanske här den den prisvärdaste optimala dykarsommarbeatern....












.... KINESEN





e5ery3u7.jpg


gypy7yre.jpg


ygubaven.jpg



Känner du att bara måååååste ha en egen så finns det nya på EBAY för 95 dollar ;)
 

hans

Petrus Kenicius
Trevligt! Har du länk till ebay?

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2
 

jabla

Sarlacc
Det måste ju vara en Rolex sub med safirglas utan eller med datum.
Det är väl inget som säger att en beater måste vara billig, detta är klockor som är gjorda för tuffa tag och är enligt mig snyggare när det syns att de är använda på andra ställen än Stureplan.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kul, jag hade faktiskt min på mig idag när det var lite hårdare tag. Iof pvd.
/ j
bama7ane.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det måste ju vara en Rolex sub med safirglas utan eller med datum.
Det är väl inget som säger att en beater måste vara billig, detta är klockor som är gjorda för tuffa tag och är enligt mig snyggare när det syns att de är använda på andra ställen än Stureplan.

I min värld är en beater prisvärd. Ägde jag en "beaterrolle" skulle jag aldrig smiska den i garaget t ex. Men det är ju jag det.... kanske för rädd om saker jag betalat för?

Däremot har jag gärna en klocka som nån annan smiskat fram patina på, konstigt!

Ska uppdatera rubriken med "snålvariant" nånstans ;)
 

jabla

Sarlacc
I min värld är en beater prisvärd. Ägde jag en "beaterrolle" skulle jag aldrig smiska den i garaget t ex. Men det är ju jag det.... kanske för rädd om saker jag betalat för?

Däremot har jag gärna en klocka som nån annan smiskat fram patina på, konstigt!

Ska uppdatera rubriken med "snålvariant" nånstans ;)

Jag har smiskat fram lite patina på min GMT under badrumsrenoveringen.
 

fredtiger

Cartier
Det måste ju vara en Rolex sub med safirglas utan eller med datum.
Det är väl inget som säger att en beater måste vara billig, detta är klockor som är gjorda för tuffa tag och är enligt mig snyggare när det syns att de är använda på andra ställen än Stureplan.

Sant. För egen del utgjorde budgeten en begränsning varför mitt val i kategorin föll på Breitling Superocean (1500m, 42 mm, mod ETA). Det var ju dock något av en kompromiss. En SD eller Sub med safir skulle varit mitt val om budgeten var obegränsad.

(Ploprof är ju inte helt fel val i denna kategori heller..).
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Blev lite sugen på en kines som bygga om huset klocka i sommar!!

Har dock läst mig till att lumen inte så att säga är... Existerande?
 

TKVF

Panerai
Seiko 007 är den optimala. Billig, snygg, väl fungerande. Finns bättre klockor för dykning, men hur många dyker med sina klockor här inne mer än i badkaret och något pool i Thailand?
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Måste kanske tala om att jag inte var fullt allvarlig när jag startade tråden. Köpte ju kinesen beggad för 300 spänn såatte..... blir ju fel att ens fundera på att jämföra med en riktig klocka ;)

Hursomhelst, lume finns, mest på visarna men är väl inget att hurra för egentligen.

Ser helt ok ut på grönt Nato tycker jag :)

jaramyda.jpg
 

Dammen

Cartier
Denna inhandlades via eBay en sen kväll efter jag kommit hem med lite för många öl i kroppen. Borde finnas alkolås på auktionssidorna, jag känner alltid att jag "förtjänar" något nytt när man är lite lullig. Efter några pvd-Natos blev det en ganska bra beater ändå och dessutom har jag alltid velat prova tritium. :)

73d3d7eb925a9d5c97d55b33fd526b83_zps4895c422.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Denna inhandlades via eBay en sen kväll efter jag kommit hem med lite för många öl i kroppen. Borde finnas alkolås på auktionssidorna, jag känner alltid att jag "förtjänar" något nytt när man är lite lullig. Efter några pvd-Natos blev det en ganska bra beater ändå och dessutom har jag alltid velat prova tritium. :)

73d3d7eb925a9d5c97d55b33fd526b83_zps4895c422.jpg

Jag förstår precis känslan :)

En mwc? är inte illa. Jag hade varianten med vanlig lume och var helnöjd.
 
Topp