Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den perfekta blandningen

Diskussion i 'Diskussion' startad av McFly, 30 september 2015.

1. McFly
    Trådstartare

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Sålde för en tid sedan av en del av klocksamlingen, vilket gör att jag i dagsläget sitter på enbart två klockor. Tanken är att nu skaffa en till så att jag får lite rotation på armen. Men fan alltså, jag är så satans kluven. Jag klär mig väldigt dressat vilket har lett mina tankar till att köpa en lite mindre klocka, dvs mindre än 40mm åtminstone. Sedan är även tanken att den ska vara "dressig" men ändå ha lite roligare utförande, någon utmärkande egenskap. Exempel på de jag hittat är väl följande IWC Ingenieur, Speedy Pro, Cartier Santos. En ganska salig blandning, men jag har inte så värst mycket krav. Jag vill inte ha en Rolex dock, vill inte associeras med det tyvärr. Sedan vill jag gärna ha ett ur med lite spännande historia, det ska kännas roligt helt enkelt!

Har ni några tips?

Jimpa gillar detta.
  2. newk15

newk15 Stadsbo

Vilka två sitter du på?

3. McFly
    Trådstartare

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    En Tissot PR100 i TT, arvegods. Certina DS Action. Krängde iväg en Rolex Date och en Sinn 358.

4. Fjmo

Fjmo Bonde

JLC Reverso Grande Taille kanske?

Smp15 och theargonaut gillar detta.
  5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    JLC Reverso!

6. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Speedy pro är 42mn och iwc nog mindre än 40 men fortfarande inte åt dress hållet.
    Finns många roliga nomos som förvisso är rätt stora men har en del udda lösningar o komplikationer. Typ metro.
    Annars är nömnda santos ett kul alternativ.

7. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Vintage kronograf 36-38 mm? Guld eller double med vit tavla är ju dressat och coolt samtidigt. Ligger väl en Heuer på köp o sälj nu

Erik1 och Icaras gillar detta.
  8. Larma

Larma Bonde

Grand Seiko spring drive.

9. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Trist att du inte vill ha en rolex. Skulle föreslagit en 116000. Mycket många trevliga tavelvarianter. image.jpg

Kollat på omega aqua terra?

10. Andrée Varg

Andrée Varg Stadsbo

Är partisk och säger tt Cartier Santos XL. All dress du behöver men den är samtidigt robust, har tyngd, och går fint till nästan allt! Finns på sälj ;)

Annars tycker jag aqua terra är riktigt fin :)

11. Martin80

Martin80 Stadsbo

Speedy blir ganska dressad om du kör med ett fint alligatorband. För min del så funderar jag ändå på ifall den är tillräckligt dressad. Sneglar på Explorer 1, datejust, Ingenieur. Men om du inte vill ha rolex så finns ju tudor..

12. Affe

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  13. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Mer info behövs som vanligt. Budget?

14. sir alex

sir alex Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Jag röstar helt klart på IWC Ingyn. Perfekt storlek och fantastisk historia med sitt Genta-arv.

15. McFly
    Trådstartare

McFly Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Många bra svar, tack. Har sneglat en del på Reverson men är lite skraj för hur den ser ut på min handled. Nästa gång jag är i Stockholm blir det en tur på Rob. Budgeten ligger runt 20k, vilket är synd, annars hade jag nog slagit till på Ingyn rätt snabbt.

Nomos för mig känns rent ut sagt att kasta pengarna i sjön, tycker verkligen inte om de där klockorna. Exp1 känns riktigt kul men för mig är Rolex lite för mycket bling, tyvärr. Dock är ju Exp1 typ definitionen av det jag söker, klassisk, lite mindre, dressare men ändå rolig.

16. Mcgregor

Mcgregor Friends of KS

Cartier eller någon schysst Seiko highbeat King Seiko

Mårtenssons ur Brookfield