• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den röda tråden...

thomastheswede

Audemars
Då och då dyker dom upp här på forumet, de klassiska rödingarna från Rolex. Ingen susning hur många som finns bland klocksnackarna men det vore kul att se vad som finns i lådorna. Reglerna är enkla:

1) Rolex
2) Någon form av röd text på urtavlan
3) Berätta gärna lite om din röding också



Startar det hela med en ganska nyinförskaffad 1680 från perioden 1969/70. En Mk 4 i ok skick men med en riktigt fin urtavla. Kom till Sverige för några år sedan från SFO och jag har precis servat den och bytt glas. Köpte den med 9315 men kör till "vardags" med en 93150.

image.jpg
 

jabla

Sarlacc
Min Daytona har röd text på tavlan och jag lyckades även fånga den etsade kronan i glaset med mobilen.

DaytonaCrown.jpg


Och min YM har här fått ett matchande gummi till den röda texten på tavlan.

YM_red_RB.jpg


Tycker det är trevligt med en liten röd färgklick på tavlan men har inte det på min sub.
 

thomastheswede

Audemars
Seså, nu ska vi vara snälla. Var förvånad över att denna så givna trådtitel inte redan var tagen så jag norpade den blixtsnabbt. Ville inte sabba det snygga trådnamnet med att slänga in "Rolex" i rubriken. Min tråd, mina regler som man brukar säga...

Inget ont om helröda klockor men precis som jabla säger så är den lilla röda färgklicken vi vill åt denna gång och som sagt Rolex. Turnographer, Vintage Milgauss, Röd-Subbar, Dubbel-röda SeaDwellers, Vintage Daytona mm. Bring em on!

...kan t.o.m. vara så flott att jag släpper in de som har röd text endast på DATUMET, så Roulette-ägare vassegoda.

Trevlig helg på er!
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Har nu en DRSD från ca 77. Köptes för något år sedan från Ralf Eichman i Berlin (Rallepeng)
Tavlan är riktigt fin, caset helt ok. Köpte till ett blekt insert från samma säljare då jag är svag för dessa. Till min stora besvikelse fanns inget servicebehov enligt Rob.....men bytte ändå packningar och krona för att inte gå hem helt tomhänt :(

image.jpg


Denna fick lämna till förmån för ovan SD....6265 från 1975.....dock får nuvarande ägaren ta stafettpinnen då även han är KS:are.....

image.jpg
 

thomastheswede

Audemars
Måste bara bumpa denna tråd lite, jag vet ju att det finns fler rödingar där ute (nån DRSD kanske och ett gäng röda subbar) och det vore kul att se dom samlade på ett ställe så sätt igång! :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Dammar av denna tråd med en 1680 med Mk.V tavla, 3,08 milj. serie från 1971. Både tavla och boett är mycket fint skick och även länken, en 9315, som fått sig en uppfräschning nån gång tidigare. Fin krämig patina på tritiumet, visarna aningen mörkare än indexena på tavlan. Servad 2011 och går som en klocka :)

Kom igen och posta bilder på era rödingar nu. Har vi nån meters first på forumet?
20160825_101750.jpg
20160825_160542.jpg
20160904_134617.jpg
20160825_101628.jpg


Edit: tråden skulle kanske passa bättre under vintage?
 

Espresso

Cartier
Dammar av denna tråd med en 1680 med Mk.V tavla, 3,08 milj. serie från 1971. Både tavla och boett är mycket fint skick och även länken, en 9315, som fått sig en uppfräschning nån gång tidigare. Fin krämig patina på tritiumet, visarna aningen mörkare än indexena på tavlan. Servad 2011 och går som en klocka :)

Kom igen och posta bilder på era rödingar nu. Har vi nån meters first på forumet?
20160825_101750.jpg
20160825_160542.jpg
20160904_134617.jpg
20160825_101628.jpg


Edit: tråden skulle kanske passa bättre under vintage?
Meters first, borde man veta vad det betyder?
 
Topp