• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den Rumänska Sub:en trycktestad...

Sond

Patek
Som ett sista steg i köpet av min 14060M (https://klocksnack.se/threads/första-boxöppningen-2014.16869/) tog jag mig idag till Rob E för att se om de kunde göra en trycktest medan jag väntade/sysselsatte mig i närheten.

Klockan klarade 300 m tryckningen gallant så nu kan jag luta mig tillbaka och njuta fullt ut. 300 m testet var inte enbart för att se att jag kan dyka även i de djupare delarna av poolerna utan att om det skulle vara en fejk så skulle det avslöjas direkt. Nu kanske inte en fejk klarar 100 m tryckning heller. Men det vet jag inget om.

Så via att ta en risk genom att handla från en Rumänska pantbank sitter jag nu med en riktigt fin Sub på armen och skriver det här..:)
IMG_8632.jpg
 

Tictac

Friends of KS
2-Faktor
Grattis! Önskar jag vågade ta samma risk. Kanske med tiden då jag lärt mig lite mer... Som sagt grattis!
 

Whedda

Rolex
Grattis till ett lyckat köp!

Dock skulle jag nog vilja påstå att det finns säkrare och enklare sätt att kontrollera äktheten i den typen av klocka än just ett trycktest.
Bara att öppna bakboetten och ta en titt på verket är det allra säkraste...Särskilt hos Rob E.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Perfekt. Hur många tusen uppskattar du att du tjänade på att köpa den därifrån istället för i Sverige?
 

Sond

Patek
Tyvärr har vissa riktigt dåliga kopior visat sig vara nedslående tåliga:

https://klocksnack.se/threads/rolex-–-will-it-blend-fake-watch-bashing.9011/
Men klarar en kopia 100 m tryckning???

Grattis till ett lyckat köp!

Dock skulle jag nog vilja påstå att det finns säkrare och enklare sätt att kontrollera äktheten i den typen av klocka än just ett trycktest.
Bara att öppna bakboetten och ta en titt på verket är det allra säkraste...Särskilt hos Rob E.
Absolut. Men jag tänkte att med en trycktest så blir den trycktestad + att de för 300 m testen öppnar boetten så att det blir en stensäker äkthetstest och en trycktest samtidigt.


Perfekt. Hur många tusen uppskattar du att du tjänade på att köpa den därifrån istället för i Sverige?
Svårt att säga. Vad skulle man få ge för en mint med box och papper(inte 100% alla delar men box, plastkort, manual och en broschyr var med) På c24 ligger de för 37-47 tkr. Skulle baserat på det tänka mig att jag tjänat 20-25%. Kanske är jag vänlig mot mig själv nu..:angel:. Lite osäker på vad en Svensk i det skick skulle kosta helt enkelt.


Så de kör trycktestet medans man väntar alltså? Vad kostar en sån sak ungefär?

250 kr för 100 m och 650 för 300 m.
 

plexan

Cartier
Modigt :) När jag var i Polen för fösta gången förra året och träffade en polack i Poznan, berättade jag att det var lite av en chock att se hur risigt och fattigt det var jämfört med Sverige, då sa han, då har du inte varit i Rumänien....


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Topp