• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Apptråden för Iphone, Ipad och Android osv!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Här kan vi som vill rekommendera appar av alla dess lag, allt från ekonomi, sport, mat & dryck, motion, spel osv, med andra ord så finns det inga gränser, allt får rum i denna tråd. Bra eller dåligt, det är bara och köra bröder och systrar.

Då jag själv är dålig på detta så kan jag inte bjuda på allt för mycket, men dessa appar gillar jag iaf, förmodligen så har dom flesta dessa appar redan nerladdade.

Alla Rolex appar tycker jag är helt OK, vissa kostar pengar, men jag tycker det är värt det.
image.png


Bra app om man vill ha koll på sporten som går på TV.
image.png


Bra appar om man gillar och följa valutan vid eventuella klockköp.
image.png


Hade NHL Game Center förut, sedan en uppdatering så funkar den inte längre, tips hur jag skulle få tillbaka appen så den funar skulle uppskattas. Så länge kör jag med TSN>GO för att kolla NHL resultaten.
image.png


Ett måste för sportnörden.
image.png


Jävligt cool app om du kör med Yamahas receiver till hemmabion.
image.png
 
Senast ändrad:

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Någon av rolexapparna som har fokus på vintage? Tänker vilka tavlor det ska vara till vilja serienummer typ? Bilder på referensobjekt etc?? Det skulle iaf jag vara beredd att betala för:)
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Här kan vi som vill rekommendera appar av alla dess lag, allt från ekonomi, sport, mat & dryck, motion, spel osv, med andra ord så finns det inga gränser, allt får rum i denna tråd. Bra eller dåligt, det är bara och köra bröder och systrar.

Då jag själv är dålig på detta så kan jag inte bjuda på allt för mycket, men dessa appar gillar jag iaf, förmodligen så har dom flesta dessa appar redan nerladdade.

Alla Rolex appar tycker jag är helt OK, vissa kostar pengar, men jag tycker det är värt det.
image.png


Bra app om man vill ha koll på sporten som går på TV.
image.png


Bra appar om man gillar och följa valutan vid eventuella klockköp.
image.png


Hade NHL Game Center förut, sedan en uppdatering så funkar den inte längre, tips hur jag skulle få tillbaka appen så den funar skulle uppskattas. Så länge kör jag med TSN>GO för att kolla NHL resultaten.
image.png


Ett måste för sportnörden.
image.png


Jävligt cool app om du kör med Yamahas receiver till hemmabion.
image.png
Grym trådstart! Jag skulle vilja höra med om de olika klockapparna, yey or ney och isf varför. :D
 

007

Cartier
image.png
Någon av rolexapparna som har fokus på vintage? Tänker vilka tavlor det ska vara till vilja serienummer typ? Bilder på referensobjekt etc?? Det skulle iaf jag vara beredd att betala för:)
Kanske denna? Känns kanske värd att prova? Det som gör en lite skeptisk är att betala x antal 100-lappar för vissa appar,
och så är dom uppdaterade för flera år sedan för ett helt annat ios!?
@Af Sjodahl Bra initiativ:)
 
Senast ändrad:

Affe

Una vida loca
2-Faktor
image.png

Kanske denna? Känns kanske värd att prova? Det som gör en lite skeptisk är att betala x antal 100-lappar för vissa appar,
och så är dom uppdaterade för flera år sedan för ett helt annat ios!?
@Af Sjodahl Bra initiativ:)

Är man inte beredd att köpa grisen i säcken skall man nog låta bli, har varit inne för en stund sedan på Rolex apparna, och där ser jag att vissa inte är uppdaterade på flera år tyvärr. Men det kan ju vara bra shit anyway :rolleyes:.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag klickade hem "Rolex Submariner Story HD" på fyllan, dyr men riktigt riktigt bra. Appen i sig är ju inte speciell på något sätt, men bokens innehåll är bland det bästa referensmaterialet man kan ha.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hublot och IWC apparna är jädrans trevliga. För då kan man leka lite med vissa klockor som man kanske är intresserade av. När det kommer till Rolex apparna så är både GMT och SUBMARINER apparna riktigt bra, dom andra är OK men inte mer tycker jag. Omega appen är bra, Breitling sådär, men den funkar.

image.jpeg

image-jpeg.213217
 

007

Cartier
Hublot och IWC apparna är jädrans trevliga. För då kan man leka lite med vissa klockor som man kanske är intresserade av. När det kommer till Rolex apparna så är både GMT och SUBMARINER apparna riktigt bra, dom andra är OK men inte mer tycker jag. Omega appen är bra, Breitling sådär, men den funkar.

"100 Years of Rolex" Har jag varit nära att köpa flera ggr. Men tycker den känns lite dyr. Men den kostar väl trots allt bara 1/5 av bokpriset?
Är den prisvärd? Föredrar ju egentligen en vanlig bok att bläddra i.
 
Senast ändrad:

SSL

Audemars
TextTV var nice. Tack.
Omni har jag kört ett tag för nyheter.
Windows OneNote för anteckningar och listor. Tror inte det går att dela med andra men den är ändå för eget bruk och OurGroceries för delning.
Google Kalender körs också ist för Apples egna.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag och en polare söker ett chattprogram för iPad/IPhone


På CS tiden körde vi ICQ/MSN men nu har vi i princip lossat kontakt pga ny tekniken. Har ni nåt bra förslag på ett enkelt program vi kan ladda ner för lite kvälls bullshit?
 
Topp