Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den stora armbandstråden...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mr G, 11 december 2014.

1. Mr G
    Trådstartare

Mr G Friends of KS

Visst måste det väl vara många som funderar på hur deras klocka ser ut på ett visst armband eller som undrar var man ska köpa armband eller hur armbanden man ser på nätet ser ut när de väl kommer hem? Vi får väl se om det är en tråd som det kan bli något drag i.

För några veckor sedan (1 dec) la jag en beställning från Hong Kong via ebay från Chimaera Straps som kom idag. Jag beställde 3 uppsättningar läderarmband till min IW 377701, två band med IWC-liknande deployant spänne och ett annat.

Summa? 684 kr.

De två till vänster är 21mm och det till höger är 22mm och blev i mitt tycke för klumpigt på klockan.

IMG_2054.JPG

Jag satte först på det mörkbruna...
    IMG_2039.JPG

IMG_2040.JPG

Och sen det ljusare...

IMG_2041.JPG

IMG_2042.JPG

IMG_2045.JPG

Och sen 22mm bandet som är i största laget. Jag tycker det är snyggt med de vita sömmarna och det är rejäl kvalité på bandet men det är i fetaste laget för klockan tycker jag nog. Samtidigt tycker jag att de andra banden är lite lite för tunna på klockan som är 43mm.

IMG_2046.JPG

IMG_2048.JPG

IMG_2049.JPG

IMG_2050.JPG

På bilderna ser banden något ljusare ut än i verkligheten. Vilket band tycker du var snyggast?

Hoppas att det var OK att skapa en ny armbandstråd, annars får admin flytta in på lämpligt ställe!

DrSbaitso gillar detta.
  2. Joakim

Joakim Borgare

Alt 2, men egentligen föredrar jag svart band på en sådan skönhet.

3. krämbulle

krämbulle Friends of KS

ZQT, yonsson, jabla och 3 andra gillar detta.
  4. Mr G
    Trådstartare

Mr G Friends of KS

5. Ketan

Ketan Stadsbo

Från:
    Malmö
    Dom två första armbanden gör sig riktigt bra med klockan :)

6. Richard Aslin

Richard Aslin Stadsbo

Från:
    Bjuv NV Skåne
    Alt 2 klart snyggast

7. Tune

Tune Torpare

Från:
    Sverige
    Jag lägger också min röst på alternativ nummer två. :)

8. DrSbaitso

DrSbaitso Friends of KS

Från:
    Uppsala
    Har du länk till säljarens sida? Vad är det för bredd vid spännet på 21 mm-banden?

9. Mr G
    Trådstartare

Mr G Friends of KS

Mårtenssons ur Brookfield