• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

DB15

Panerai
Pledge Member
Måste säga att den är förpackad på ett väldigt fint sätt, hoppas att den håller genom hela passarounden :)
DSC_3120.JPG
DSC_3122.JPG
DSC_3123.JPG
Riktigt fina förpackningar, men jag skulle vilja föreslå att du behåller påsen, boken och yterlådan så dessa inte blir allt för slita under passarounden :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Det har varit en rolig och bra första dag med Tanken, det var kärlek vid första ögonkastet.

Jag är väldigt glad att vi tog den minsta varianten eftersom den sitter väldigt fint på handleden men är helt platt så några millimeter till och den hade varit för stor. På bilder har jag tyckt att den blå kronan inte alltid passat in, men tack vare de blånerade visarna upplevs färgerna smälta ihop riktigt bra och kombinationen är snygg och genomtänkt. Jag förstår inte varför inte fler klockor är fyrkantiga, det är ju riktigt snyggt och lättburet!

Jag ska försöka fortsätta posta en del bilder och intryck imorgon. God natt :)
DSC_3126.JPG
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Visst är det large varianten?
Skrev otydligt, menade givetvis den mindre varianten. Men det är en Cartier Tank Solo Large, det har du rätt i!

Här kommer information från Nymans UR:
Artikelnummer: W5200003
Typ: Herr
Kaliber: Calibre Cartier 690
Armbandsfärg: Svart
Urverk: Quartz
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Silver
Glas: Safirglas
Armband: Alligatorband
Mått: 34,80 x 27,40 mm
Vattentät till: 3 ATM (30 meter)
Garantitid: 2 år
Säljs i butik: Stockholm
Pris: 22 600 kr
DSC_3150.JPG
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Skrev otydligt, menade givetvis den mindre varianten. Men det är en Cartier Tank Solo Large, det har du rätt i!

Här kommer information från Nymans UR:
Artikelnummer: W5200003
Typ: Herr
Kaliber: Calibre Cartier 690
Armbandsfärg: Svart
Urverk: Quartz
Boett: Rostfritt stål
Urtavla: Silver
Glas: Safirglas
Armband: Alligatorband
Mått: 34,80 x 27,40 mm
Vattentät till: 3 ATM (30 meter)
Garantitid: 2 år
Säljs i butik: Stockholm
Pris: 22 600 kr
DSC_3150.JPG
Grymt! Storleken känns perfekt på alla sätt.
 
Topp