• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

marer

Cartier
Börjar jobba på listan efter den sena lunchen!
DSC_3195.JPG
Jag är nästan lika fascinerad av grillen och den gröna gräsmattan som av klockan på den där bilden. :D
/Nordligaste deltagaren i passaround#1.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Mitt första inlägg blir dessvärre rätt kort pågrund av hektisk dag. Han dock med att hämta en Cartier hos Nymans idag. Mycket trevligt bemötande med kaffe och trevlig pratstund.
20160314_104311.jpg


Första intrycket:
Presentationen är fenomenal. Mycket elegant och påkostad box med tillbehör. Något man inte är bortskämd med som vintagefantast.
20160314_151438.jpg
20160314_151619.jpg
20160314_151533.jpg
20160314_151832.jpg

Klockan känns mycket gedigen och storleken är verkligen helt perfekt imo. Bandet var lätt att justera men känns lite styvt. Helt ok i det stora hela. Minustecknet ännu så länge är spännet som jag upplever är svårt att knäppa. Älskar lösningen med att ta bort sekundvisaren.
20160314_152604.jpg
20160314_152621.jpg

20160314_152631.jpg
 
Senast ändrad:

JaTack

Rolex
2-Faktor
Mitt första inlägg blir dessvärre rätt kort pågrund av hektisk dag. Han dock med att hämta en Cartier hos Nymans idag. Mycket trevligt bemötande med kaffe och trevlig pratstund.
20160314_104311.jpg


Första intrycket:
Presentationen är fenomenal. Mycket elegant och påkostad box med tillbehör. Något man inte är bortskämd med som vintagefantast.
20160314_151438.jpg
20160314_151619.jpg
20160314_151533.jpg
20160314_151832.jpg

Klockan känns mycket gedigen och storleken är verkligen helt perfekt imo. Bandet var lätt att justera men känns lite styvt. Helt ok i det stora hela. Minustecknet ännu så länge är spännet som jag upplever är svårt att knäppa. Älskar lösningen med att ta bort sekundvisaren.
20160314_152604.jpg
20160314_152621.jpg

20160314_152631.jpg
Håller med om spännet det är lite krångligt att stänga, känns som man måste ta i och jag är rädd för att skada den.

Sitter man och kollar på minutvisaren så ser man att den rör sig var femte/sjätte-sekund :)

Jag är nästan lika fascinerad av grillen och den gröna gräsmattan som av klockan på den där bilden. :D
/Nordligaste deltagaren i passaround#1.
Hehe vi har redan börjat jobba med att strö ut frön och göda mattan. Grillat har vi gjort sen i Januari ;) Åkte förbi Nässjö i Lördags och där var det en hel del snö :)
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Håller med om spännet det är lite krångligt att stänga, känns som man måste ta i och jag är rädd för att skada den.

Sitter man och kollar på minutvisaren så ser man att den rör sig var femte/sjätte-sekund
Kan tipsa efterkommande att det går lättare om man trycker en bit ned på bandet så att spännet fjädrar ned i låset. Mysig klocka helt klart.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Håller med om spännet det är lite krångligt att stänga, känns som man måste ta i och jag är rädd för att skada den.

Sitter man och kollar på minutvisaren så ser man att den rör sig var femte/sjätte-sekund :)


Hehe vi har redan börjat jobba med att strö ut frön och göda mattan. Grillat har vi gjort sen i Januari ;) Åkte förbi Nässjö i Lördags och där var det en hel del snö :)
Enklast är om man lägger tryck nedaför spännet när man stänger den, alltså över bandet ;)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Jag har ju helt missat att hänga med här i tråden.
Har varit mycket "Basel hit" och "Basel dit" på sistone! :)

Hur som helst... Fantastisk klocka! Kan knappt vänta på min tur nu!
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Tycker fortfarande om den, testade att bära Sumo och Citizen excalibur igår som kontrast. Helt olika klockor såklart, men denna sitter helt klart bättre på handleden.

Idag är det ju 30 grader ute så då får man passa på att knäppa bilder :)
DSC_3218.JPG
DSC_3225.JPG
30 grader, vart är du då om man får fråga? :)
 
Topp