• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Cartier Tank-passaround-tråden!

JaTack

Rolex
2-Faktor
Sista timmarna med Tanken. Några sista reflektioner:
Den passar helt perfekt till finkläderna, tyvärr har jag jobbat i trädgården och med en renovering så har inte kunnat använda den hela tiden. Det här är dock ingen klocka som ska användas hela tiden, den ska roteras och plockas fram när tillfälle ges.

Trots att jag varit väldigt försiktig med den så har den fått ett litet märke nere till höger.. Så mitt råd är att vara ännu mer försiktiga med den, ser fram mot att testa nästa klocka. Ska bli kul att se hur stor påverkan 14 personer har haft på den :)

DSC_3279.JPG
DSC_3278.JPG
DSC_3275.JPG
DSC_3272.JPG
DSC_3267.JPG
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Då var det dags att passa vidare. Precis som Jatack säger så är det här ingen vardagsklocka för mig heller men perfekt att plocka fram när man vill vara lite fin i kanten. Diskret elegans. Fick inte lika mkt tid som jag trodde den skulle få under veckan men är ändå nöjd. Kan tänka mig en tank i framtiden. Men nu back 2 normal. Påsen går vidare imorgon. Tack igen @Nymans Ur 1851 för den goda servicen!
20160320_223436.jpg


20160320_223710.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Kunde inte hålla mig och klämde lite på den under rasten.
Härlig klocka måste ja säga, dock tycker jag att spännet är lite obehagligt. Den är verkligen stiff och tycker det läskigt att öppna och stänga klockan.
Sen så undrar jag om när man har klockan runt boxens kudde? Personligen upplever jag att den är alldeles för tight och man måste jobba lite för att låsa fast spännet runt denna? Kan detta skada spännet lr armbandet på något sätt då kudden sitter alldeles för tight för spännet? Jag är super försiktig, men som sagt det är lite obehagligt.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Kunde inte hålla mig och klämde lite på den under rasten.
Härlig klocka måste ja säga, dock tycker jag att spännet är lite obehagligt. Den är verkligen stiff och tycker det läskigt att öppna och stänga klockan.
Sen så undrar jag om när man har klockan runt boxens kudde? Personligen upplever jag att den är alldeles för tight och man måste jobba lite för att låsa fast spännet runt denna? Kan detta skada spännet lr armbandet på något sätt då kudden sitter alldeles för tight för spännet? Jag är super försiktig, men som sagt det är lite obehagligt.
Spännet stängs lätt om du trycker en bit ned på det. På själva lädret så att anordningen fjädrar ned i låset ☺
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Äh! Vi går rakt på sak och skippar en paketöppning! Första tanken när jag öppnade lådan var "Oj Den va visst mindre än jag trott" men sen så insåg jag "Ja det är ju en dressare trotts allt". Nu när jag haft på mig den ett par timmar så tycker jag att den är riktigt härlig och vänlig mot ögat, kan inte sluta titta på den då den är bara så fin!
20160322_063326.jpg
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Efter att ha klämt lite extra på Frank the tank (ja jag har döpt honom till Frank) igår är det dags för honom att vandra vidare till @ozzyozzy.
Mina tankar och upplevelser om klockan kommer senare ikväll. Vill även passa på att skicka ett stort tack till dom som gjorde detta möjligt :)
20160324_082453.jpg
 

TB12

Cartier
Efter att ha klämt lite extra på Frank the tank (ja jag har döpt honom till Frank) igår är det dags för honom att vandra vidare till @ozzyozzy.
Mina tankar och upplevelser om klockan kommer senare ikväll. Vill även passa på att skicka ett stort tack till dom som gjorde detta möjligt :)
20160324_082453.jpg

Ni får ju ge oss lite bilder från er överlämnings-gtg, för snart är det väl dags för vår kära tank att börja flyga runt landet, och personliga överlämningar blir ju då få!
 

ozzyozzy

Cartier
Ok, då kör vi!

Vilken låda börjar vi med?
image.jpeg


Tyvärr Cartier, först gyros.
image.jpeg


Är magen glad är ozzyozzy glad, så NU kör vi:
image.jpeg

Snygga boxar och booklet med cert.

image.jpeg

Bam!

image.jpeg

@CbbLe s Bratte fick också vara med och titta (finns på K&S, han säger att ni ska köpa den). Han sa åt tanken att gå ett varv runt kvarteret innan han fick komma in i värmen.

Lite wristies:
image.jpeg

image.jpeg

Svårt att fånga de blånerade visarna.

image.jpeg

image.jpeg

Storleksjämförelse

image.jpeg

Lirar med jeans & t-shirt också tycker jag?

image.jpeg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ok, då kör vi!

Vilken låda börjar vi med?
image.jpeg


Tyvärr Cartier, först gyros.
image.jpeg


Är magen glad är ozzyozzy glad, så NU kör vi:
image.jpeg

Snygga boxar och booklet med cert.

image.jpeg

Bam!

image.jpeg

@CbbLe s Bratte fick också vara med och titta (finns på K&S, han säger att ni ska köpa den). Han sa åt tanken att gå ett varv runt kvarteret innan han fick komma in i värmen.

Lite wristies:
image.jpeg

image.jpeg

Svårt att fånga de blånerade visarna.

image.jpeg

image.jpeg

Storleksjämförelse

image.jpeg

Lirar med jeans & t-shirt också tycker jag?

image.jpeg
Snyggt, tycker nästan att den ser stor ut i jämförelse med Rolexen :)
 

ozzyozzy

Cartier
Lite intryck so far:
  • Har med tanke på ledigheten kört väldigt casual klädsel, den gör sig oväntat bra till det men det ska bli kul att se hur den passar när det är dags att "suit up" imorrn.
  • Viklåset är som nämnt tidigare i tråden lite knixigt och ger inget superkvalitetsintryck.
  • Klockan är behagligt lätt och nätt men känns på intet sätt för liten. Mkt behaglig på armen!
  • På ett mörkbrunt läder hade den varit snäppet vassare, tycker svart läderband är lite svårburet.
Wristshot:
image.jpeg
 
Topp