• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

MrPlow

Rolex
Det är dags för en tråd där man kan få svar på allt man behöver veta... Och det finns väl minst ett par pappor och mammor här? Har sett någon barnvagn bakom ett wristshot och en och annan barnstol på några bilder.

Varje gång jag googlar något som har med barn att göra så hamnar jag på en tråd från familjeliv daterad 2004.

Så jag börjar med en första fråga: Vad ska jag köpa för klocka som står emot spyor och blöjbyten?
 
Senast ändrad:

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Grattis, pojke eller flicka?
Tips: Se upp vid blöjbyten, många golden showers mitt i blöj bytet, och om du inte håller munnen stängd....brrrr, mardrömmar fortfarande...
Alla klockor går nog bra så länge de inte är vassa och kan rispa/repa barnet, de är mjuka och sköra barn när de är så färska ur ugnen.
Annars bara att ta av klockan innan bytet för minimering av risken, lycka till med barnet och klockan :)
 

MrPlow

Rolex
Grattis, pojke eller flicka?
Tips: Se upp vid blöjbyten, många golden showers mitt i blöj bytet, och om du inte håller munnen stängd....brrrr, mardrömmar fortfarande...
Alla klockor går nog bra så länge de inte är vassa och kan rispa/repa barnet, de är mjuka och sköra barn när de är så färska ur ugnen.
Annars bara att ta av klockan innan bytet för minimering av risken, lycka till med barnet och klockan :)
Vi sparar överraskningen till själva paketöppningen... Så än så länge är det en hen! ;)

Skriver upp det här på att köpalistan:
4571433_0020_MS_0020_356.jpg


Du menar att man riskerar att dinga barnet snarare än klockan :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det ser bra ut ;)
Mer risk att du repar barnet än klockan, men klart, du kan även dinka klockan i skötbord mm.
Du får till tekniken efter ett tag, ha nya blöjan i handen, och kör en sån swish swosh byte/täcka för, kasta gamla och sen byte, samtidigt som du täcker för.
Svårt att förklara, men du får till tekniken efter ett tag, Cover your self at all times, de är sneaky bastards de där, kissar på dig och ler samtidigt när du är dränkt, du kokar men går inte att bli arg på dem ;)
 

Smulan

Rolex
Skulle avråda från det :) Men om det är för sent kolla in nått bitsäkert i giftfri plast, typ swatch.
 

E.Z.

Panerai
Då det snart är dags för undertecknad att bli förälder tänkte jag att det är dags för en tråd där man kan få svar på allt man behöver veta... Och det finns väl minst ett par pappor och mammor här? Har sett någon barnvagn bakom ett wristshot och en och annan barnstol på några bilder.

Varje gång jag googlar något som har med barn att göra så hamnar jag på en tråd från familjeliv daterad 2004.

Så jag börjar med en första fråga: Vad ska jag köpa för klocka som står emot spyor och blöjbyten?

Jag kör med Rolex Sea-Dweller. Den funkar fint vid blöjbyten. Jag har en son som nu är sju månader vilket innebär att han äter gröt samt är väldigt pillig. Då funkar Sea-Dweller bra också eftersom fingeravtryck inte syns på det borstade stålet.

Min Speedmaster har fått mindre och mindre handledstid sen jag blev farsa.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Då det snart är dags för undertecknad att bli förälder tänkte jag att det är dags för en tråd där man kan få svar på allt man behöver veta... Och det finns väl minst ett par pappor och mammor här? Har sett någon barnvagn bakom ett wristshot och en och annan barnstol på några bilder.

Varje gång jag googlar något som har med barn att göra så hamnar jag på en tråd från familjeliv daterad 2004.

Så jag börjar med en första fråga: Vad ska jag köpa för klocka som står emot spyor och blöjbyten?

SUBc tror jag pallar det mesta. Eller G-shock?

Grattis förresten! Nu börjar livet :)
 

MrPlow

Rolex

Simpatico

Rolex
Först ut stort grattis, att bli förälder är mäktigt.
Bara att köra på med blöjbyten. Har aldrig reflekterat över vilken klocka jag har haft på när jr "fyllt" brevlådan.
Kan tillägga att jag inte råkat ut för några goldens.
Det enda jag kan komma på så här ang klocka så är det en skön bonus med bra lume eller upplysning, kan bli ett och annat nattvak.
Sömn är guld värd, alltid.
Bästa tipset - ta hand om tjejen.
Hon som gjort grovjobbet. "Curla" henne, mycket. Laga mat, städa, låt henne sova lite extra, köp något hon gillar osv osv
En start så här på rak arm.
 

MrPlow

Rolex
IMG_2444.JPG

Jag inser att detta nyförvärv inte är bebisklockan! ;) 30 meter kan man ju knappt svettas med! Och läderband på det! Vad tänkte jag med? Nu måste jag ju köpa en till klocka! :banghead:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Först ut stort grattis, att bli förälder är mäktigt.
Bara att köra på med blöjbyten. Har aldrig reflekterat över vilken klocka jag har haft på när jr "fyllt" brevlådan.
Kan tillägga att jag inte råkat ut för några goldens.
Det enda jag kan komma på så här ang klocka så är det en skön bonus med bra lume eller upplysning, kan bli ett och annat nattvak.
Sömn är guld värd, alltid.
Bästa tipset - ta hand om tjejen.
Hon som gjort grovjobbet. "Curla" henne, mycket. Laga mat, städa, låt henne sova lite extra, köp något hon gillar osv osv
En start så här på rak arm.

Word!

Absolut, curla och skäm bort mamman. Både före och efter förlossning :)
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Grattis! Barn är meningen med livet, allt annat blir plötsligt sekundär.

Kiss är ju toppenm... Vi har haft kolik barn och då är det bajs fontäner man får akta sig för!
 

RosaCasio

Cartier
Först ut stort grattis, att bli förälder är mäktigt.
Bara att köra på med blöjbyten. Har aldrig reflekterat över vilken klocka jag har haft på när jr "fyllt" brevlådan.
Kan tillägga att jag inte råkat ut för några goldens.
Det enda jag kan komma på så här ang klocka så är det en skön bonus med bra lume eller upplysning, kan bli ett och annat nattvak.
Sömn är guld värd, alltid.
Bästa tipset - ta hand om tjejen.
Hon som gjort grovjobbet. "Curla" henne, mycket. Laga mat, städa, låt henne sova lite extra, köp något hon gillar osv osv
En start så här på rak arm.

Håller med det mesta här, har själv en 12 veckors och det är fantastiskt.
Skäms lite att säga det men klockan åker av varje gång jag håller/gosar med min son. Vill inte riskera at riva honom eller så.
Alla barn är olika men jag tror att ett generellt tips är att inte skjuta upp något längre, för du vet aldrig när du har tid att genomföra det om du inte tar tag i det direkt.
Ta hand om din partner och lås in er i er tvåsamhet, det kommer aldrig tillbaka ( på gott och ont )
 

Brunleif

Panerai
Sjukt kul! Grattis grattis.
Jag har själv råkat riva sonen när det är läggdags, så klocka av är att föredra, men han gillar att titta på lumen. Nu är han visserligen 3 år gammal snart. Men han har lyckats förstöra en klocka när han använde den som skridsko och gled fram över parketten. Trodde faktiskt att safirglas var hållbart!

Mitt enda tips är att komma ihåg att även om man får äran att bli pappa så måste man skapa utrymme för sig själv mellan varven. Dvs annan tid än att vara själv på jobbet. I vart fall jag behöver komma iväg och andas.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Grattis!!
Ett tips kring de första veckorna. LADDA FRYSEN FULL med matlådor.
Vad gäller klocka så gillar min yngsta vridningen på min Rolex GMT.
Helt rätt!

Och då snackar vi sånt här, tvättäkta PREFAB
image.jpeg


Oavsett hur medveten, vältränad, otränad, vegetarisk osv du är: släpp prestigen och köp hem ett berg av detta. Själv har jag envisats med köra matkassen men när det fattats lunch eller budbilen varit sen var/är detta guld värd. Spar mycket tid samt energi då frugan oftast överkänslig :D
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Grattis!
Min ettåring pillar ofta på klockan på armen, gärna när han ska sova. Pekar på min arm eller väggklockor och samtidigt som han gungar med huvet utbrister "buhhbah, buhhbah, buhhbah" (tick, tack).
Det blir nog en bra grabb av honom.
 
Topp