• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

Skolläraren

Panerai
Jag tänker att om lillen vänder sig själv på natten så är det inte så mycket ni kan göra. Det är ju inte realistiskt att vaka och vända hela natten.
Vilket är min tanke också. Han meddelar TYDLIGT när han är missnöjd, eftersom han ännu inte bemästrat att vända sig från mage till rygg.

Silvertejp.
Nej men nyckeln är ju att inte ha för mycket prylar i sängen som barnet kan krångla in huvudet under. Typ en hög nallebjörnar och för stora kuddar etc.
Inga lösa prylar i sängen. Där finns bara täcke och kudde som vilar mot toppen av huvudet, fastkilad så han inte får lös den.
 

Case

Panerai
Vi har kört merinounderställ när det är under -5'c typ, men
Tack som fan. Kommer ju bli nya beroendet detta. Har redan en massa på min watch list :)
PoP har även ett eget säljforum för deras begagnade produkter. Kolla där, vi har både köpt och sålt. Funkar bra.

Polarns produkter är som de flesta klockor. De får en värdeminskning från ny till begagnad, men köper man begagnat kan man sälja till samma pris om grejerna är i bra skick. ;)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Silvertejp.
Nej men nyckeln är ju att inte ha för mycket prylar i sängen som barnet kan krångla in huvudet under. Typ en hög nallebjörnar och för stora kuddar etc.
Ha, ha. Det får mig att tänka på min yngsta grabb som vid 3 har hela sängen full. Han fick knappt plats själv. Säkert 40 gosedjur av varierande storlek - ackumulerat under 5 års tid med hjälp av två storebrorsor. Det var/är tokfullt.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Alltså, fy fan vad härligt det är att vara föräldraledig!
På grund av att mitt ex (mamma till mina första två kids) var/är en gam som aldrig haft ett riktigt jobb så har jag inte varit det förut, förutom någon strödag.
Nu är jag hemma minst ett par dagar i veckan, och det är ju helt grymt. Självklart kan det vara jobbigt, men i stort så är det fan en fulländad tillvaro.
Långpromenader, lek och trams med bebin, och fika med farsan varje dag.
IMG_6527.JPG
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag är fortfarande nöjd med att vara föräldraledig, men barnet-i-fråga har under de senaste dagarna upptäckt ett nytt ljud.
Vrål.
Hon låter som Jim Carrey i Dum och dummare, när de ska visa "the most annoying sound in the world". Verkar inte missnöjd med något, och är glad, men ett jäkla vrålande är det.
Hemskt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Jag är fortfarande nöjd med att vara föräldraledig, men barnet-i-fråga har under de senaste dagarna upptäckt ett nytt ljud.
Vrål.
Hon låter som Jim Carrey i Dum och dummare, när de ska visa "the most annoying sound in the world". Verkar inte missnöjd med något, och är glad, men ett jäkla vrålande är det.
Hemskt.
Välkommen till den fasen - den är inte den jag uppskattat mest. Som tur är är den övergående :)
 

RosaCasio

Cartier
Tar tacksamt emot tips på hur man kan lugna ner en väldigt aktiv 15 månaders. Speciellt vid restaurangbord, tänk klassisk banka så högt man kan i bordet-typ
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Brännvinsklut?

Svår ålder! Jag har inga riktigt bra tips, men försök - enligt mig - att undvika majskrok/ipad-distraktion. Verkar svårt att bli av med, om man tittar på vänner till mig.
Fast sitter man vid middagsbord på restaurang så kan väl iPad vara bra. Man behöver ju inte ha det hemma vid varje middag. Men är man ute så lan det bara värt för friden
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Tar tacksamt emot tips på hur man kan lugna ner en väldigt aktiv 15 månaders. Speciellt vid restaurangbord, tänk klassisk banka så högt man kan i bordet-typ
En skål med olika smågrejer att plocka med. Russin, kex, torkad frukt osv brukar funka. Även om vi också drar till med babblarna utan ljud om det ballat ut totalt...
 

Leafvalley

Cartier
Tar tacksamt emot tips på hur man kan lugna ner en väldigt aktiv 15 månaders. Speciellt vid restaurangbord, tänk klassisk banka så högt man kan i bordet-typ

Allt beror på lillen, sedan påverkas de av en bra dålig dag. Vår son var inga problem att ha med på restaurang, men våra vänner med en jämnårig dotter.... aldrig! Som ovan tipsat om, babblarna eller något som lillkrabaten tycker om annars är ju en barnvakt kanske att föredra :oops:
 
Topp