• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora förälder- och barntråden

galácticon

Patek
2-Faktor
Vad ska man ha för skötbord?

Ikea basic funkar fint. Vi köpte "fiiiiint" märke men efter slaskat med kiss vatten så började det bubbla sig osv... Allt slits som sattan, hela huset slits upp vill jag påstå!

Köpte en babygåstol eller vad det heter, karmar och rubbet ser ut som fan. Golvet ska vi inte snacka om. Kul med flångans kåk :hungover:

Kan också säga att Ikea Basic funkar fint!
helt meningslöst att köpa ett skötbort för massa pengar när du ändå kommer vilja byta ut det tillslut, samma sak med kläder osv, visst det är roligt med lite grejer, men dom växer så extremt snabbt så helt meningslöst med massa dyra prylar.

den värsta åldern måste ju vara 2-3år... har en 2,3 åring hemma.. och jaa, livet är fan en prövning.
+1 på dessa. Helt meningslöst att köpa något fancy.
 

MariaE

Panerai
Kan också säga att Ikea Basic funkar fint!
helt meningslöst att köpa ett skötbort för massa pengar när du ändå kommer vilja byta ut det tillslut, samma sak med kläder osv, visst det är roligt med lite grejer, men dom växer så extremt snabbt så helt meningslöst med massa dyra prylar.

den värsta åldern måste ju vara 2-3år... har en 2,3 åring hemma.. och jaa, livet är fan en prövning.
2-3 år?! Vänta bara tills du står där med en rabiat tonåring som har en 3 årings trots och en tonårings önskemål. Fest, sprit, pojkvänner, flickvänner, mathets, smälla i dörrarna, rymma, dyra märkeskläder o s v. Dessutom får du minst en gång om dagen höra att du inte fattar nått! Och att alla andra får göra allt och du är djävulen själv..
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
2-3 år?! Vänta bara tills du står där med en rabiat tonåring som har en 3 årings trots och en tonårings önskemål. Fest, sprit, pojkvänner, flickvänner, mathets, smälla i dörrarna, rymma, dyra märkeskläder o s v. Dessutom får du minst en gång om dagen höra att du inte fattar nått! Och att alla andra får göra allt och du är djävulen själv..
Sånt där vill vi inte höra. Med en 2 och 4 åring hemma så längtar jag efter lugn minst sagt.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
2-3 år?! Vänta bara tills du står där med en rabiat tonåring som har en 3 årings trots och en tonårings önskemål. Fest, sprit, pojkvänner, flickvänner, mathets, smälla i dörrarna, rymma, dyra märkeskläder o s v. Dessutom får du minst en gång om dagen höra att du inte fattar nått! Och att alla andra får göra allt och du är djävulen själv..
Hur förbereder man sig :)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
2-3 år?! Vänta bara tills du står där med en rabiat tonåring som har en 3 årings trots och en tonårings önskemål. Fest, sprit, pojkvänner, flickvänner, mathets, smälla i dörrarna, rymma, dyra märkeskläder o s v. Dessutom får du minst en gång om dagen höra att du inte fattar nått! Och att alla andra får göra allt och du är djävulen själv..
Nu tar vi en ålderskris i taget; den här rundan handlar om att ta sig igenom en treåring som lätt skulle få jobb som förhandlare i internationella politiska sammanhang.
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Vi sportar på precis som vanligt. Jag varvar speedy med sub trots att han gillar att fingra på plexit ibland. Kan bara bli fina minnen. Tänker man nu iaf :) Tjejen gillar att låna ut sin Date.

SV210ks.jpg

xLyxO0Z.jpg

Vi körde på babynest mellan oss i dubbelsängen första 3 veckorna. Sedan lyfte vi över babynestet till en spjälsäng som vi satte på högsta läget så att den lirar bredvid dubbelsängen. Det var otroligt skönt att kunna sova utan att vara orolig att man klämma honom.

Ett annat tips är att införskaffa Babyzen Yoyo resebarnvagn. Får plats i planet som handbagage. Helt otroligt smidig!

Ett övrigt bra köp är en babyrocker som är en gung/skakstol, vår grabb somnar på stört i en sådan och det är lätt att placera den när man lagar mat osv.

Stort grattis och lycka till!
 

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
VIKTIG SAMHÄLLSINFORMATION
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rotavirus

En uppmaning till alla blivande föräldrar. Vaccinera din bebis asap mot Rota viruset, skyddar ditt barn mot magsjuka typ i 2 år. Kostar 1300 för 2 sprutor, och i vissa landsting "gratis" (skattefinansierat finns inget gratis)

Dag 3 i "karantän" (sitter på ovanvåningen)
image.jpeg



image.jpeg
+1
För er som bor i Stockholm är det gratis med Rota-vaccination men man måste lägga på det som plusmeny till det vanliga vaccinationspaketet som ingår vid 3 månader.
 

MrPlow

Rolex
Vi sportar på precis som vanligt. Jag varvar speedy med sub trots att han gillar att fingra på plexit ibland. Kan bara bli fina minnen. Tänker man nu iaf :) Tjejen gillar att låna ut sin Date.

SV210ks.jpg

xLyxO0Z.jpg

Vi körde på babynest mellan oss i dubbelsängen första 3 veckorna. Sedan lyfte vi över babynestet till en spjälsäng som vi satte på högsta läget så att den lirar bredvid dubbelsängen. Det var otroligt skönt att kunna sova utan att vara orolig att man klämma honom.

Ett annat tips är att införskaffa Babyzen Yoyo resebarnvagn. Får plats i planet som handbagage. Helt otroligt smidig!

Ett övrigt bra köp är en babyrocker som är en gung/skakstol, vår grabb somnar på stört i en sådan och det är lätt att placera den när man lagar mat osv.

Stort grattis och lycka till!
Tack för bra tips! Den där resevagnen måste jag/vi kolla närmre på!

Daten sitter ju som en smäck, får ta bort ett par länkbitar bara ;)
 

MariaE

Panerai
Sånt där vill vi inte höra. Med en 2 och 4 åring hemma så längtar jag efter lugn minst sagt.
Sorry. Njut av lugnet ;)
Hur förbereder man sig :)
Man överlever treårstrotsen och förpuberteten. :D
Nu tar vi en ålderskris i taget; den här rundan handlar om att ta sig igenom en treåring som lätt skulle få jobb som förhandlare i internationella politiska sammanhang.
Det är det sköna med tonåringar. De är oftast lite mer pantade än treåringar.. ;):D

Men det är helt omöjligt att inte älska dom.
 

P-A

Sir Spamalot
2-3 år?! Vänta bara tills du står där med en rabiat tonåring som har en 3 årings trots och en tonårings önskemål. Fest, sprit, pojkvänner, flickvänner, mathets, smälla i dörrarna, rymma, dyra märkeskläder o s v. Dessutom får du minst en gång om dagen höra att du inte fattar nått! Och att alla andra får göra allt och du är djävulen själv..

Det du säger är alltså att det aldrig tar slut? Det blir bara värre? Jippie...
 

P-A

Sir Spamalot
Jäpp. Men de är älskvärda ändå. Jag vill ju ha två till innan jag blir för gammal så något rätt gör de små liven. :happyhappy:

Fler barn?
Jag har två och är otroligt nöjd med det :)
Och som säkerhet så att jag inte råkar gå med på något senare i livet då allt är glömt så kapar jag trådarna!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Fler här som har barn som gillar klockor?
Dottern är 2.5 och brukar bläddra i klocktidningar och är vi på stan så har hon ett hököga för alla offentliga klockor man kan se :D
 

MariaE

Panerai
Fler barn?
Jag har två och är otroligt nöjd med det :)
Och som säkerhet så att jag inte råkar gå med på något senare i livet då allt är glömt så kapar jag trådarna!
Lever med en kvinna så här behövs inga trådar kapas. Svårt att det ska råka hända något oplanerat, så jag planerar för fullt. Men sambon säger något om att två små och en tonåring räcker. Men två knattar till kan bara göra livet lite bättre. :DTyvärr börjar tant bli gammal så det blir att rappa på övertalningen.:oldman:
 

MrPlow

Rolex
Lever med en kvinna så här behövs inga trådar kapas. Svårt att det ska råka hända något oplanerat, så jag planerar för fullt. Men sambon säger något om att två små och en tonåring räcker. Men två knattar till kan bara göra livet lite bättre. :DTyvärr börjar tant bli gammal så det blir att rappa på övertalningen.:oldman:
Eller så överraskar du! "Men älskling varför ska du helt plötsligt till Danmark?"
 

Frodda

Omega
He, he. Jag var en tvåbarns pappa, äldsta 5, yngsta 3. Äldsta from som ett lamm, yngsta not so much. Hade lite ångest inför en tredje, men har också svårt att säga nej till kvinnor i mitt liv... Nu är de tre gossarna 8, 6 och 3 och slitet betalar sig. Alla tre leker fantastiskt med varandra, och de yngre accepteras också av den äldstes kompisar när de är på besök. Jag ångrar ingenting. Det är nyttigt för de två äldre att ha ett såpass mycket yngre syskon att ta hand och bry sig om. Sen att 3-åringen gör allt och lite till som brorsorna gör och utan någon konsekvensanalys gör ju bara livet lite mer spännande. #gråahårkommersnabbt

PS.
Det finns en orsak till varför barn #3 ofta är minst 4 år yngre än det näst yngsta... och det är: dåligt minne :)

Vi hade dom tankarna med, närmsta vänner har det så..
Men börja om igen när minstingen kan ta av blöjor delvis klä på sig själv osv..nej..
Tänk, sena/vakna nätter, välling, skrik, bråk..

Nej inget som lockar nu...
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Fler här som har barn som gillar klockor?
Dottern är 2.5 och brukar bläddra i klocktidningar och är vi på stan så har hon ett hököga för alla offentliga klockor man kan se :D
Jorå, vi brukar bläddra i böckerna därhemma och min 16710 ska allt som oftast lånas. Hennes Bamse-klocka duger tydligen inte längre.

Är också ganska nära att få hennes standardsvar när man frågar "vad är klockan?" att bli: "svindyr". Älskar indoktrinering.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jorå, vi brukar bläddra i böckerna därhemma och min 16710 ska allt som oftast lånas. Hennes Bamse-klocka duger tydligen inte längre.

Är också ganska nära att få hennes standardsvar när man frågar "vad är klockan?" att bli: "svindyr". Älskar indoktrinering.

Haha underbart
får ofta påståendet "Rolex" när hon tittar på klockan
Bra eller dåligt? Sak samma för kul är det :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vi hade dom tankarna med, närmsta vänner har det så..
Men börja om igen när minstingen kan ta av blöjor delvis klä på sig själv osv..nej..
Tänk, sena/vakna nätter, välling, skrik, bråk..

Nej inget som lockar nu...

Som tidigare sagt, man vet aldrig hur det blir... Jag var först stensäker på att ett barn var the way to go, sedan sju år senare ändrade jag mig, och nu åtta år senare har jag ändrat mig igen.
Kommer när allt är "klart" att ha spenderat hela mitt liv med att ta hand om mer eller mindre små kids, och räknar kallt med barnbarn när den-som-kommer-snart blivit stor.
Känns som en strålande sak att ha spenderat livet på!
 

Frodda

Omega
Som tidigare sagt, man vet aldrig hur det blir... Jag var först stensäker på att ett barn var the way to go, sedan sju år senare ändrade jag mig, och nu åtta år senare har jag ändrat mig igen.
Kommer när allt är "klart" att ha spenderat hela mitt liv med att ta hand om mer eller mindre små kids, och räknar kallt med barnbarn när den-som-kommer-snart blivit stor.
Känns som en strålande sak att ha spenderat livet på!

Jag förstår din insikt, men varför jag är säker som jag är för jag har 4 äldre syskon, så jag har tagit hand om en hel hög barn innan jag blev pappa själv..
Och det känns som jag nått en punkt där det verkligen räcker.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Fast allt är inte bara jobbigt.
1 åringen sover, 4 åringen sitter bredvid mig i soffan och har sin padd-tid, jag surfar KS. Ca 1 timmes lugn och ro...
tmp_10521-DSC_1365976855907.JPG
 
Topp