• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora FAAN-tråden!

  1. Vintage men aja drämde i tennisracket när jag spelade mot en tegelvägg på en parkerings plats.... Hade nyss hämtat den hos min farmor
    image.jpg
    men aja sånt är livet hade varigt en sak om den redan fanns där...
 

Fourvière

Breitling
Tappade nyligen min halvnya 116610LN från 2.5m höjd rakt ner på ett stengolv mitt i natten....Sidan på "säkerhetsspännet" samt en av luggarna tog emot. Blev en ( i mitt tycke) rejäl repa. Säkerhetspännet blev rejält buckligt så till den grad att det blev svårt att öppna den. :hungover: Själva klockan tickade dock på som om inget hade hänt även om någon skruv fick skruvas åt av urmakaren. Enligt urmakaren hade det kunnat sluta mycket mycket värre....
 
Syns kanske dåligt, men slog i bandet på klockan så pass att de antagligen för små sprintarna lossnade på ena sidan, klockan gick i golvet och kronan belv skev. När jag kom hem och plockade isär så bröts bommen :woot: Ny krona och bom har införskaffats så den är snart hel igen (ska köpa loctite idag!)
image.jpg
 
Topp