• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fisketråden (linan?).

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Bästa tråden på klocksnack!
Är det några som ska ställa upp på sandhamnsöringen i helgen? 8/10

Skit fiske på er
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
5 godkända fiskar på 28 lag känns ju lite hårt.
Spännande vind också, både styrka och riktning.
Aa, var lite läskigt ett par gånger pga av vädret.
Här är fiskarna!
20161009_105000.jpg
 

Hatom

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Tar man upp all fisk på Sandhamnsöringen? Det där ser ju ut som vild HÖ... :bookworm: :bored:
Japp man tar upp om dom är godkända, finns speciella regler för hur dom ska se ut, måste vara helblank, 52cm och Odlade eller avlade från odlade.( fun fact; den stora till vänster en odlad från finland)
Med tanke på att det är "slutet" på säsongen så blir det inte så många öringar där ute så därför har dom reglerna så. Fredde Sjöblom sa massa saker att så länge han har tävlingen så kommer det vara så.
 

Hö_97

Omega
Japp man tar upp om dom är godkända, finns speciella regler för hur dom ska se ut, måste vara helblank, 52cm och Odlade eller avlade från odlade.( fun fact; den stora till vänster en odlad från finland)
Med tanke på att det är "slutet" på säsongen så blir det inte så många öringar där ute så därför har dom reglerna så. Fredde Sjöblom sa massa saker att så länge han har tävlingen så kommer det vara så.
Väldigt kul tävling, dock så känns formatet rätt förlegat. Hade varit bättre om man tillämpade c\r med mätsticka, hoppas det blir så i framtiden!
 

Fred72

Cartier
En avkopplande fisketur i det fina vädret, hoppades på några abborrar. . .
DSC_0136.JPG

Fisketuren slutade efter 1.5 timmar med personligt rekord 13.5kg/122cm, totalt 7 gäddor med en totalvikt på över 35kg.
DSC_0130.JPG

Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. .. En sak är säker, jag kommer aldrig mer bada i denna sjö.
Dags för hemfärd, fortfarande i chocktillstånd.
DSC_0128.JPG

DSC_0140.JPG
 

willbur

Rolex
2-Faktor
En avkopplande fisketur i det fina vädret, hoppades på några abborrar. . .
DSC_0136.JPG

Fisketuren slutade efter 1.5 timmar med personligt rekord 13.5kg/122cm, totalt 7 gäddor med en totalvikt på över 35kg.
DSC_0130.JPG

Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. .. En sak är säker, jag kommer aldrig mer bada i denna sjö.
Dags för hemfärd, fortfarande i chocktillstånd.
DSC_0128.JPG

DSC_0140.JPG
Stort grattis!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
En avkopplande fisketur i det fina vädret, hoppades på några abborrar. . .
DSC_0136.JPG

Fisketuren slutade efter 1.5 timmar med personligt rekord 13.5kg/122cm, totalt 7 gäddor med en totalvikt på över 35kg.
DSC_0130.JPG

Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. .. En sak är säker, jag kommer aldrig mer bada i denna sjö.
Dags för hemfärd, fortfarande i chocktillstånd.
DSC_0128.JPG

DSC_0140.JPG
Wow! Stort grattis!
 

kalufsen

Panerai
En avkopplande fisketur i det fina vädret, hoppades på några abborrar. . .
DSC_0136.JPG

Fisketuren slutade efter 1.5 timmar med personligt rekord 13.5kg/122cm, totalt 7 gäddor med en totalvikt på över 35kg.
DSC_0130.JPG

Har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. .. En sak är säker, jag kommer aldrig mer bada i denna sjö.
Dags för hemfärd, fortfarande i chocktillstånd.
DSC_0128.JPG

DSC_0140.JPG
Stort Grattis, körde du release?
 

Fred72

Cartier
Havsöringsfiske: Vad rekommenderar ni för haspelspö för mestadels fiske från land.
Har köpt en bra abu revo rulle och ett gäng kustbeten. Klämde på Svartzonker havsöringsspö (kändes lite svajigt) och shimano och Berkeley idag men blev inte klokare.
Även intresserad av vad nu tycker om Savage Gear och BFT.
//Freddan
 

ErikGBG

Audemars
Bft gör en del Nice grejer. Kör själv shimano och bft för öring. Betesmässigt funkar Viking herring med mickey finn upphängare alltid bra
 

Hö_97

Omega
Havsöringsfiske: Vad rekommenderar ni för haspelspö för mestadels fiske från land.
Har köpt en bra abu revo rulle och ett gäng kustbeten. Klämde på Svartzonker havsöringsspö (kändes lite svajigt) och shimano och Berkeley idag men blev inte klokare.
Även intresserad av vad nu tycker om Savage Gear och BFT.
//Freddan
De få gånger jag kör spinn efter HÖ kör jag med en shimano sustain, mycket trevlig och lätt rulle!
 

snajgel

Panerai
Havsöringsfiske: Vad rekommenderar ni för haspelspö för mestadels fiske från land.
Har köpt en bra abu revo rulle och ett gäng kustbeten. Klämde på Svartzonker havsöringsspö (kändes lite svajigt) och shimano och Berkeley idag men blev inte klokare.
Även intresserad av vad nu tycker om Savage Gear och BFT.
//Freddan
Många vill ju ha lite längre spön när man fiskar från land 11-13fot ibland tom 15.
Jag har fiskat med 9-10fot och det har fungerat för mig, mest för att jag vill ha ett spö som funkar i båt också. Så kan tyvärr inte uttala mig om ett längre är att föredra. Många som kör Shimano beastmaster eller Berkley lightning.
Har hört mycket bra om Svartzonkers HÖ-spö, Abu släppte iår ett nytt spö som heter Suverän som jag också har hört gott om.
Själv kör jag Reliant Searun 9'6fot både för multi och haspel, har ett par pass på båda och gillar dom riktigt mycket.

Beror ju också lite på hur mycket pengar man är villig och lägga... :)
 

Fred72

Cartier
Tack för hjälpen, har sökt lite på www och tror att ett spö på 9-10 fot passar mina behov bäst. Ska försöka ta mig till Berras eller Dogger och klämma och känna lite. Har ett BFT jiggspö som jag är mycket nöjd med. Tror jag ska koncentrera mig på Svartzonker, Westin, Shimano, Savage Gear, Abu Suverän kan också bli intressant om jag hittar ett till bra pris.
Skitväder just nu men det kanske vänder, känner att jag inte fiskat klart för igår.
Nu ska jag ut och skotta snö.
DSC_0187.JPG
 

snajgel

Panerai
Bra plan!
Om du har vägarna förbi Sickla så kan jag rekomendera Naturkompaniet/Fiskarnas, ganska bra utbud på spön, dom har även Reliant Searun. Annars är Sumpan duktiga på HÖ-fiske och kan säkert hjälpa dig välja.
För beten skulle jag vilja tipsa om Truttan från dittdrag.se, riktigt prisvärda!
 

Fred72

Cartier
Idag var det dags för det första pimpelfiske försöket någonsin.
-4 grader i luften, ingen aning om vattentemperatur men isen höll i varje fall för mig.
DSC_0329.JPG
DSC_0323.JPG
 
Topp