• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora fråga hantverkaren och yrkesmannen tråden >>>>>>>

Ministern

Founder
2-Faktor
Vad är det för lösning? 3glas med 2+1 där mellanrummet mellan andra och tredje rutan är längre och det yttre glaset är 6mm istället för 4mm.. eller kör ni nån lösning med en extra glasskiva på insidan? Vet du nått om Rw värdet?

Extra ruta innanför och jag vet de som tagit bort den och satt in ett annat specialglas som är effektivare.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Extra ruta innanför och jag vet de som tagit bort den och satt in ett annat specialglas som är effektivare.

Den sunkigaste lösning ni sitter med, den var populär en gång i tiden där de som sålde dessa lovade guld men satt egentligen bara och cashade in.

Men jag antar att ni inte kommer att byta hela fönstren utan vill köra med en lösning att enbart byta själva glasen? Glasen är en sak men hela konstruktionen är också en viktig aspekt. Hur som haver för absolut bästa resultat så ska hela skiten bytas ut.. Går ej det så ska glaset bytas och då är det treglas, tjockare yttreglas, laminerat ljuddämpande folie och argon- eller kryptongas mellan glasen.

Hur gamla är fönstren som sitter i idag?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor

Desto längre avstånd man kan uppnå mellan glasen desto bättre ljudreduktion kommer ni att uppnå. Kan tänka mig att detta är väldigt vanligt i Sthlm så de flesta seriösa aktörer lär kunna lösa detta åt er. Glaskassetterna är rätt dyra, men i slutändan är det nog värt det.. Samt ordna lite nya lister mellan karm och båge för att stänga ut lite mer ljud i själva konstruktionen.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Desto längre avstånd man kan uppnå mellan glasen desto bättre ljudreduktion kommer ni att uppnå. Kan tänka mig att detta är väldigt vanligt i Sthlm så de flesta seriösa aktörer lär kunna lösa detta åt er. Glaskassetterna är rätt dyra, men i slutändan är det nog värt det.. Samt ordna lite nya lister mellan karm och båge för att stänga ut lite mer ljud i själva konstruktionen.

Ok, tack för info!
 

Jonte73

Audemars
Kan man spika i betong? Vilken typ av spik isf? Pallar inte ringa hit farsan med slagborren för att sätta upp lite småtjafs

Edit: kan tillägga att jag inte är händig för fem öre, därför har jag inget intresse i att skaffa egen betongborr
Glöm det, du behöver en sådan här isof.
image.jpg

En bultpistol !
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Tavlor, kanske tvn, en kattklösgrej, hmm vet inget mer just nu. Vill impuls-sätta upp grejer kanske, men just nu e det ju kört.

Klart du ska köra med rejäla grejer.. Allt beror på vad du har för betong i väggarna. Lätt betong kan du fan ta baksidan på en sked och slå in ... Glöm inte att plugga så grejerna sitter kvar :D
 
  • Like
Reactions: ssl

Jonte73

Audemars
Ahaaaaaaa, nej fan det gör jag inte, men råkar känna många där. Dodgen har jag lånat för att se om jag kan leva med en sådan istället för F-150, svaret är i alla fall att en diesel är nödvändig för att på nått sätt komma undan med att inte bli ruinerad på köpet.. 5000mil per år med 1,7l i snittförbrukning vore ingen höjdare.
Ok brorsan är nybliven ägare på fet en santa fee och bor i stan så han blir väl kund där antar jag.
Ks are han med.
 
Topp