• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora gå-lägg-dig tråden

Gold

Panerai
2-Faktor
Gammal bild men jag är på
image.jpeg

310.550kr
 

Juhniel

Breitling
Ska posta här i framtiden en vacker dag haha, men än så länge blir det bara att bevaka och se alla underbara klockor! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Sweet, äntligen en Seiko-fri tråd! :woot:
GrandSeiko8Day-2.jpg

GrandSeiko8Day-1.jpg

Dessvärre inte. Jag ger er; från denna tillverkare i öst, dedikerad till att uppnå perfektion.... Med bryggor formade likt bergen som omger mikrostudion där enbart världens bästa urmakare får arbeta.

Perfektionen, GS 8 days, SBGD001, i platina. Listpris 600 000kr

Med vänlig hälsning, Forumets SEIKO-bot.
:D
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Intresserad av att se utbud och prisläge på skitdyra damklockor, då det verkar som om damklockor brukar ligga något lägre i pris än herrklockor. De första träffarna som dyker upp vid sökning på lyxklockor för damer är... MK och Guess. Samt en del annat i 30-50'-klassen. Efter lite grävande kom den här upp för 33 000$ så den hamnar ju under trådgränsen.
Är det bara en känsla jag har eller är damklockor generellt billigare än mansklockor? Även i översta prisklassen?
image.jpg
 

hedonisten

Breitling
GrandSeiko8Day-2.jpg

GrandSeiko8Day-1.jpg

Dessvärre inte. Jag ger er; från denna tillverkare i öst, dedikerad till att uppnå perfektion.... Med bryggor formade likt bergen som omger mikrostudion där enbart världens bästa urmakare får arbeta.

Perfektionen, GS 8 days, SBGD001, i platina. Listpris 600 000kr

Med vänlig hälsning, Forumets SEIKO-bot.
:D
Vilken är Seikos dyraste klocka?
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Till @Urkvinnan den här är nog inte billig :)
image.jpeg

Dock är den ful som stryk tyvärr.
Diamanter och bling gör för klockpriser, vad bacon gör för matsmak. Ös på mer så blir det dyrare i klockfallet och godare i matfallet. Dessvärre har det ingen påverkan på kvaliten och det är ju det man vill ha. Med det sagt hade det varit intressant att se en oblingad damklocka i den prisklassen.
 
Topp