Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den stora .GIF-tråden

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Enellios, 12 augusti 2016.

Taggar:
  1. Enellios
    Trådstartare

Enellios Stadsbo

Från:
    Sunnyside
    "Graphics Interchange Format (GIF) är en standard för icke-förstörande komprimering av bilder, speciellt populär på webben, inte minst för att den ger möjlighet till skapa enkla animationer." - Wikipedia

---

Då det genom detta fenomenala forumets fotouppladdningsfunktion går att ladda upp .gif filer, så tänkte jag att en .GIF-tråd kunde vara på sin plats.
    En tråd där vi likt "Vad gör du ( och din klocka ) just nu-tråden!" och "Den första och enda Dagens klocktråd" postar visuellt tillfredsställande material utav våra kära klockor, men till skillnad från de två ovannämnda trådarna är alltså endast rörliga .gif bilder tillåtna i denna tråd.

---

Hur skapar man då en .gif fil?

Både för Android och iPhone finns det en mängd olika appar där man enkelt kan skapa .gif filer. Många är säkert bättre än andra och många säkert sämre, men förhoppningsvis gör de jobbet någorlunda. Förslag på sökord för att hitta dessa är "Gif creator" och Gif maker".

Föredrar man att jobba via dator så har jag tidigare använt mig utav sidan "ezgif.com/video-to-gif" där man kan ladda upp ett filmklipp som sedan konverteras om till .gif. Det går att välja olika kvalité på sin export, vilket är bra då man enkelt kan se till att hamna under forumets uppladdningsgräns på 6.9MB. Det finns även möjlighet till enklare redigering utav slutprodukten. Förslag på sökord för att hitta hemsidor likt den jag använt mig av är "Gif creator online" och "Gif maker online".

Tipsa gärna om vilka appar, hemsidor och tillvägagångssätt Ni tycker fungerar bäst för att skapa .gif filer.

---

Hoppas att detta blir en tråd fylld med gif:ar på svepande sekundvisare, urverk i rörelse och mycket annat. Låt fantasin flöda!

Senast ändrad: 12 augusti 2016
    Bojke, Dykarsjuk och andrewski gillar detta.
  2. Enellios
    Trådstartare

Enellios Stadsbo

Från:
    Sunnyside
    Min Seamaster i skenet av en lampa
    GIF.gif

John.Markstrom, SSL, Bojke och 4 andra gillar detta.
  3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Kul idé, men den där vickande handleden fram och tillbaka är rätt rolig såhär på en fredag.

Enellios gillar detta.
  4. Enellios
    Trådstartare

Enellios Stadsbo

Från:
    Sunnyside
    På fredagar blir det mycket vickande på handleden för att hålla koll på tiden i nedräkningen till helgens första kalla:D

tissoter gillar detta.
  5. Ruben

Ruben Borgare

Från:
    Göteborg
    Vi måste först reda ut om det uttalas "jif" eller "gif".

Sorubim, Enellios och aptorsken gillar detta.
  6. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Kanske till och med något i stil med ... Schif?

Sorubim och Enellios gillar detta.
  7. Sorubim

Sorubim Biskop

Haha, not this again. :D
    Graphics Interchange Format (GIF)
    Man kan ju undra vilka människor som tycker att "Graphics" ska uttalas "Jraphics". ;)

SSL, Bojke och Enellios gillar detta.
  8. Enellios
    Trådstartare

Enellios Stadsbo

Från:
    Sunnyside
    Finns en hel hemsida dedikerade till denna frågeställning, http://howtoreallypronouncegif.com/ :D

Moorflax gillar detta.
  9. zazuki

zazuki Bonde

Från:
    Stockholm
    Här är min speedy 35.72

Enellios gillar detta.
  10. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Varför lifestyle?