• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

Jens

Greedo
Nån sån har vi inte va?

Vi börjar med att berätta vad för hundar vi har el haft.

Jag börjar:
En Engelsk Bulldogg
Sju Amerikanska Bulldoggar
En Kaukasisk ovtjarka
En Holländsk vallhund (korthårig)
En Louisiana Catahoula Leopard dog
Det var nog alla tror jag. Känns som att jag missat nån. Återkommer isf.


J
 

sharetracker

Cartier
Jag har aldrig haft någon hund men jag har klappat flera. Precis nu klappar jag en dansk-svensk gårdshund. Hunden "ninja". OT? Jag vet inte men det är alltid kul att posta i trådar :woot:
image.jpg
 

Jens

Greedo
Det är ju alltid roligare med bilder såklart.
Börjar med en som jag hade på luren.
Rodja, Kaukasisk ovtjarka. "korthårig", denna typ av ovtjarka hittar man i norra Kaukasus på stäpperna. Finns ju de som är väldigt
bepälsade, Rodja och jag slapp det.
Screenshot_2015-07-03-19-28-49.png



J
 
Senast ändrad:

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hundar ja...

Uppvuxen med en stor, snäll schäfer av det gamla gardet. Efter han försvann när jag var 12 skaffade vi en stor svart Briard vid namn Fjante.... Namnet säger en hel del, men en störtskön jycke var det.

Föräldrarna skaffade nåt annat efter jag flyttade hemifrån, men runt 25 årsåldern skaffade jag å sambon en 15 mån omplacerings Riesenschnauzer. Det var ingen lek... :)

Numera har vi en liten behändigare storlek, en Kromforhländer vid namn Sune. 1,5 år ungefär. Ser ut som en riktig gatukorsning men är faktiskt renrasig, tro't eller ej...

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag saknar den här rackaren, min egen gamla polare Katho, Australian Shepheard:

image.jpg


Nu får jag roa mig med att låna min mors hund ibland, där är det Foxterrier som gäller, tidigare var det Rossi men sen förra hösten är det Viggen som är inneboende:

image.jpg


(Ja, det är jag som har döpt dem allihop, och ja, jag gillar snabba motorcykelförare och stridsflygplan). :p
 

Jens

Greedo
Hittade en gammal bild på min första amerikanska bulldogg, Kessy. Importerade henne från Holland 1994. Då hade precis Jordbruksverket släppt på karantänreglerna och det räckte med att valpen fick vaccin mot rabies. Efter det var man dock tvungen att vänta i 120 dagar innan ett blodprov kunde tas som visade att hunden hade bildat antikroppar.
Det blev en lång väntan. Hämtade upp henne på Arlanda och då var hon 7 månader. Kommer sent att glömma den eftermiddagen i september 94 när jag stod och väntade på att min hund som jag aldrig hade träffat skulle "äran" att träffa mig.
Det regnade satan den dagen och varje höst när det regnar så påminns jag om just den dagen.
DSC_0078_20150703224804737.jpg

Ber om ursäkt för dålig kvalité. Det var inte så digitalt på den tiden.


J
 

Jens

Greedo
Här är en hane från min andra kull valpar som jag hade på Kessy. Det här är Charles, en väldigt snäll och fartfylld hane som blev över. Var inte helt nöjd med hans, enligt mig, alltför korta nos.
Funkade som sällskapshund till mina föräldar iaf.
I mina ögon är den amerikanska bulldoggen en arbetande ras med mer go än denna hanhund. Väldigt ranglåg dessutom, något som jag inte premierar.
DSC_0078.jpg

Återigen så är kvalitén på fotot inte något att skryta med.
Vikt: ca 40kg
Mankhöjd: 56cm

J
 
Senast ändrad:

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Hittade en gammal bild på min första amerikanska bulldogg, Kessy. Importerade henne från Holland 1994. Då hade precis Jordbruksverket släppt på karantänreglerna och det räckte med att valpen fick vaccin mot rabies. Efter det var man dock tvungen att vänta i 120 dagar innan ett blodprov kunde tas som visade att hunden hade bildat antikroppar.
Det blev en lång väntan. Hämtade upp henne på Arlanda och då var hon 7 månader. Kommer sent att glömma den eftermiddagen i september 94 när jag stod och väntade på att min hund som jag aldrig hade träffat skulle "äran" att träffa mig.
Det regnade satan den dagen och varje höst när det regnar så påminns jag om just den dagen.
DSC_0078_20150703224804737.jpg

Ber om ursäkt för dålig kvalité. Det var inte så digitalt på den tiden.


J
Så jävla fin!
 
Topp