• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora hundtråden!

sinner

Panerai
1465039705993.jpg

Skumpar lite i baksätet med nyförvärvet Maggie

Klockrent med bratte och Meggie. Min har en annan stavning dock ;)
image.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det är lätt att bli hemmablind. Lätt hänt att det är vid utlandsvistelser blir en smula hänförd. Men ibland så får man en påminnelse att det är bra fantastiskt här hemma också. Var på hundpromenad idag vid Judarnskogen i Bromma och hamnade nere vid vattenbrynet till Judarnsjön.

IMG_20160612_103922.jpg


IMG_20160612_104129 3.jpg


Och så här trött blir man efter några timmar i friska luften :)

IMG_20160612_162735.jpg
 
Senast ändrad:

meijlinder

Rolex
2-Faktor
En Boxer bli sannolikt vår nästa hund efter att frallorna lämnat oss.
Verkar störtsköna!

På tal om ovärdigt... Vår fralla tidigare idag:

image.jpeg
Kolla upp föräldrarna noga. Finns fortfarande en del genetiska åkommor kvar hos boxern. Vår har blåsljud (inte tillräckligt för att bli problem, men tillräckligt för att inte avla), lite allergi men bra höfter.
Men underbar ras. Vår ogillar att vara själv, kan bara riktigt slappna av när hela flocken på plats men ständigt glad och redo för lek.
 

rogart-63

Patek
Ni som har hundar? Vad ska man ge dom för att dom ska få jobba lite med tänderna och kanske få bort lite tandsten. Har ett par pitbull kingcharles som jag rastar i veckorna . Köpte nåt som dom gör reklam för på TV. Två sekunder var den biten borta.
Skrapa tandsten får man väl söva och borsat tänderna har jag testat? Dom öppnar inte munnen eller går dom när dom ser tandbortsten. Tänkte ett rejält ben? Vad tror ni om det?
 

Jens

Greedo
Ni som har hundar? Vad ska man ge dom för att dom ska få jobba lite med tänderna och kanske få bort lite tandsten. Har ett par pitbull kingcharles som jag rastar i veckorna . Köpte nåt som dom gör reklam för på TV. Två sekunder var den biten borta.
Skrapa tandsten får man väl söva och borsat tänderna har jag testat? Dom öppnar inte munnen eller går dom när dom ser tandbortsten. Tänkte ett rejält ben? Vad tror ni om det?
Allt som dom kan gnaga/bita på är ju som polering/borstning av tänderna. Reklambenen har mina föräldrar kört med på deras hund och hon har aldrig haft nån tandsten att tala om. Möjligt att det beror på dessa, men min teori är iaf att alla gnagsaker är bra.
Småhundar har ju alltid mer problem med tänderna, det ingår liksom i köpet.
Att ha hundar som gillar att ligga o gnaga på ben är väldigt tacksamt för förbättrad tandstatus och plånbok!



J
 

rogart-63

Patek
Allt som dom kan gnaga/bita på är ju som polering/borstning av tänderna. Reklambenen har mina föräldrar kört med på deras hund och hon har aldrig haft nån tandsten att tala om. Möjligt att det beror på dessa, men min teori är iaf att alla gnagsaker är bra.
Småhundar har ju alltid mer problem med tänderna, det ingår liksom i köpet.
Att ha hundar som gillar att ligga o gnaga på ben är väldigt tacksamt för förbättrad tandstatus och plånbok!



J
Blir en ond cirkel det oxå. Väl fått tandsten gör det ont i tanden och då vill dom inte gnaga .. Men ska testa att köpa varsitt lite större ben som dom får jobba lite med. Har dom nåt att göra nåt matte inte är hemma?
 
Topp